Bilbasen Forum
Chip Tuning af Fiat Punto, diesel årgang 2013
Kasper F
bruger siden
04-06-2009
12-01-2015 kl. 09:34
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
15-01-2015 kl. 22:57
Hvilken motor er det i øvrigt?
Kasper F
bruger siden
04-06-2009
16-01-2015 kl. 07:25
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
RH i Nord Jylland er også ganske habile.
Hvilken motor er det i øvrigt?
Det er en 1,3 diesel 85 HK. Jeg har læst man skal ha' gengodkendt/testet motoren efterfølgende i forhold til "Grøn ejerafgift"; nogen der ved om dét er korrekt og hvordan det i så fald fungerer?
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
16-01-2015 kl. 08:43
Kasper F
bruger siden
04-06-2009
skrev:
Det er en 1,3 diesel 85 HK. Jeg har læst man skal ha' gengodkendt/testet motoren efterfølgende i forhold til "Grøn ejerafgift"; nogen der ved om dét er korrekt og hvordan det i så fald fungerer?
Jeg er ikke helt spids på den eksakte lovtekst, men skal alt være efter bogen skal motoren selvfølgelig svare til bilens typegodkendelse eller der skal registreres at der er foretaget en godkendt ændring.
Og selve godkendelsen er så besværlig og bekostelig at jeg ærlig talt ikke tror der kører en eneste Landberg- eller Fredslunds- eller anden-chippet bil i Danmark, hvor fifleriet er registreret.
Her fraregnet fx Hirsch-tuning af SAAB-modeller (historisk) eller Polestar-ditto af Volvoer - det foregår på en helt anden reguleret og dokumenteret måde, bla. med fabriksgaranti.
Profil slettet
16-01-2015 kl. 18:29
Det kræver dog et ekstra syn i DK, mener jeg...?
Mht. forsikring skal du dog være opmærksom på, at dit forsikringselskab orienteres om ændringen, samt på hvilke vilkår de så i givet fald accepterer denne (evt. mod præmiestigning pga. den øgede effekt).
Jeg håber der er nogen der er lidt mere klare i spyttet, som svarer dig i denne tråd.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
16-01-2015 kl. 20:37
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-01-2015 kl. 14:24
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-01-2015 kl. 16:40
Jeg er ganske enig i, at det mest korrekte er at få det hele godkendt og noteret på registreringsattesten, desværre er dette ikke en reel mulighed for danskere.