Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Afgifter...mm.

Steffen Rasmussen

Steffen Rasmussen
bruger siden
28-03-2006

28-12-2006 kl. 20:51

I starten af 2006 læste jeg at Rally-bilerne slap for afgift og i samme artikel stod der skrevet at hvis man arbejder fast i udlandet, eks. Sverige eller Tyskland, så var det muligt at købe en udenlandsk indregistreret bil og køre i den i Danmark uden problemer også selv om man kun har adresse i DK. Jeg har selv arbejdet i Sverige de sidste 2 år og fortsætter nok med det de næste par år. Derfor har jeg også rettet henvendelse til Told & Skat for at høre mere om disse nye regler. Umiddelbart kan man ikke få et klart svar fra nogen og gennemgang af lovparagraffer med mere har heller ikke kunnet give mig nogen klarhed. Eftersom jeg arbejder på et fast driftssted i Sverige er jeg fuldt ud Svensk beskattiget og her kommer det "sjove" så ind i billedet, for når det det danske skattevæsen så opdager at man har sparet et par tusinde ved at betale svensk skat, så skal de nok få dem indkrævet! Hvis der er nogle her på siden der kan give mig et svar eller en henvisning til info om reglerne, vil jeg sætte stor pris på det. VH Steffen Rasmussen, Risskov

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg