Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW New Beetle - ekstraudstyr montering?

Jakob Dam Knudsen

Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008

24-02-2014 kl. 09:37

Hej alle :)

Jeg er ved at købe en VW New Beetle; jeg får den her senere på ugen. Jeg har fået sælger til at installere fartpilot (det er nemt og billigt, da bilen er forberedt til det).

Det jeg vil høre jer om, er om nogen af jer har erfaringer med flg.:

1) Lakken. Bilen er blevet antirustehandlet/hulrumsbeskyttet. Bør jeg også lakforsegle jævnligt for at holde bilen pæn? Den står lige nu som ny. Ingen rust nogen steder og ingen lakskader af nogen art.

2) Installation af sædevarme. Hvor dyrt er dette? Bør jeg i stedet bide i det sure æble og købe en af de der 300,- sædevarmere fra T-Hansen eller lignende cigarettænderløsning?

3) Kromlister og kromhåndtag: Pris og muligheder? Jeg overvejer kraftigt at få lavet kromlister og kromhåndtag hvis dette kan gøres til nogenlunde fornuftige penge; derudover hvide dæksider. :)

4) Andre ting jeg ikke lige har overvejet - råd om pleje, forslag til øvrigt udstyr mv...? :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

24-02-2014 kl. 12:27

Jakob Dam Knudsen

bruger siden
14-05-2008

skrev:
Hej alle :)

Jeg er ved at købe en VW New Beetle; jeg får den her senere på ugen. Jeg har fået sælger til at installere fartpilot (det er nemt og billigt, da bilen er forberedt til det).

Det jeg vil høre jer om, er om nogen af jer har erfaringer med flg.:

2) Installation af sædevarme. Hvor dyrt er dette? Bør jeg i stedet bide i det sure æble og købe en af de der 300,- sædevarmere fra T-Hansen eller lignende cigarettænderløsning?

Tag et kig på denne side: http://www.autosadelmageren.dk/produkt/universelt-saedevarme/

Jeg fik monteret hos dem i 2005, de fungerede upåklageligt indtil jeg solgte bilen i 2010.
I den efterfølgende bil monterede jeg det selv, det er et pillearbejde, som godt kan give lidt rifter + man skal have nogenlunde overblik over, hvad man giver sig i kast med :-)
Det tog en dags tid i garagen inkl. strømføring (begge forsæder) og fungerede problemfrit i de 3 år jeg havde bilen. Det var en Waeco-model jeg monterede, såvidt jeg husker kostede sættet omkring 750 kr. leveret.
Senest har jeg monteret et varmesæde i min kones Twingo, det var et lidt større pillearbejde og det ene sæde tog også en dags tid i garagen. 30€ leveret fra Amazon.de, inkl. alle kabler og 5-trins temperaturregulering, carbonfiber-varmenet (temmelig robust) og alt i alt velfungerende på 6. måned.

Som Autosadelmageren skriver er det ikke så umiddelbart ladsiggørligt i alle biler, visse biler har betrækket limet på skumgummiet, og så kniber det lidt - i hvert fald for mig som hjemmemekaniker :-)

God fornøjelse med bilen, der kører aalllttt for mange kedelige gryder rundt derude...

Jakob Dam Knudsen

Jakob Dam Knudsen
bruger siden
14-05-2008

24-02-2014 kl. 12:35

Mange tak for det fine svar, th D - nu har jeg en idé om pris! :) Selvmontering ska jeg nok ikke ud i - men jeg kan se på websitet du linkede til, nogenlunde hvad det kommer til at koste :)