Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Utæt AIRCON køler, Ford Mondeo årgang -sept. 2000 (sidste år af MK2)

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 21:19

Køleren blev utæt på ferien, og et aut. tysk Ford værksted stillede diagnosen: Køler utæt, skal udskiftes. For det første: Hvor i alverden sidder denne køler. Jeg kan ikke finde den. Kan finde kompressoren, men har ledt hele motorrummet igennem uden at finde køleren? For det andet: Mit lokale Ford værksted siger det koster 7.000 kr. med med hele. Hvis jeg kan acceptere en uoriginal køler, kan de gøre det for 4.500 kr. Original Ford køler stump - 4.500 kr. Uoriginal køler stump - 1.500 kr. Begge aluminium - ikke kobber. Sjovt nok kan jeg se, at man kan købe stumpen på internettet for 570 kr. + fragt i Storbritannien: http://www.automotive-air-conditioning-vehicle-parts.com/air-conditioning-condensers-results.aspx?models-for=FORD&Model=MONDEO MK2&part=Condensers Er det et helvede at skifte? Altså lige som at skifte koblingen på en Mondeo, hvor bilen nærmest skal skilles ad? Nogen gode råd ellers til en billigere løsning?

Dette indlæg blev 09-08-2011 21:28 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2011 kl. 22:36

Tak til Michael og Amir for de rigtig gode svar!

Jeg kan godt se, at jeg skal have en fagmand til monteringen af køleren og påfyldning af kølemiddel.

Har I nogen forslag til "værksteder" der vil løse opgaven for en rimelig betaling?

= billigere end et aut. Ford værksted?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg