Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Startproblemer......

Claus Aggerholm

Claus Aggerholm
bruger siden
25-09-2013

05-01-2016 kl. 09:56

Hej folkens,

jeg har fået et problem med min bil, som jeg er lidt i tvivl om, hvad der kan ligge bag..

Først og fremmest drejer det sig en Kia Ceed 1,6 CRDi 90 Active SW 5d fra november 2008, der har kørt 138.000 km.

Indenfor den sidste måneds tid, har jeg tre gang oplevet, at den ikke vil starte, når jeg kommer ud til den. To gange efter en nats stilstand, og idag efter først uden problemer at have startet og kørt tre km til en tank, hvorefter den så nægtede at starte igen.

Der er masser af strøm og startmotoren kører helt normalt, men den kommer bare ikke igang.

Fælles er, at tid åbenbart heler alle sår :) De første to gange ventede jeg 10 min, og så sprang den igang igen. I dag var jeg lidt mere presset på tid, og jeg kom i tanke om, at den måske ikke stod rigtig i starteren, så jeg satte den i gear og rokkede lidt med den. Så startede den med det samme. Om det var mit skubberi eller de 6-7 min, der gik, der hjalp, ved jeg jo så ikke.

Jeg er ikke god til fejlfinding af bilen, så jeg ved ikke, om det evt bare kan være nogle tændrør - men så undrer det mig da, at tid kan hjælpe på problemet?

Jeg har købt bilen brugt hos forhandler for 3,5 måned siden, så der er stadig noget tid ift at besøge ham på garantien, men forhandleren ligger 140 km væk, så jeg vil egentlig gerne selv forsøge at undersøge sagen først - der er jo ikke nogen grund til at køre så langt og få en regning for noget, jeg selv kunne klare :)

Er der nogle gode bud på, hvad mit problem kan være?

Mvh
Claus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

05-01-2016 kl. 10:55

Hej. Du skal tage fat i forhandleren! Mit gæt (!) er tilstoppet brændstoffilter.
PS. der er ikke tændrør i en diesel ;-)

Claus Aggerholm

Claus Aggerholm
bruger siden
25-09-2013

05-01-2016 kl. 11:27

Peter Jørgensen

bruger siden
15-08-2006

skrev:
Hej. Du skal tage fat i forhandleren! Mit gæt (!) er tilstoppet brændstoffilter.
PS. der er ikke tændrør i en diesel ;-)

Hahaha det er vist et godt tegn på, at jeg har brug for hjælp! :)

Og tak for svaret :)

Claus Aggerholm

Claus Aggerholm
bruger siden
25-09-2013

05-01-2016 kl. 13:16

Hov, jeg glemte at nævne, at de tre gange er sket EFTER den er blevet undervognsbehandlet - kan det have noget at sige?

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

08-01-2016 kl. 14:36

Det er en diesel, så i stedet for tændrør har den gløderør - lader du den forvarme ordentligt inden du drejer nøglen helt? Prøv evt. at forvarme to eller tre gange umiddelbart efter hinanden (et trick som benyttes af mange i nordnorge og tilsvarende stedet med rigtig vinter) :-)

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

05-07-2017 kl. 19:41

Prøv at få din startspærre undersøgt,har selv haft samme problem med en Hyundai,og det var startspærren som drillede,det tog værkstedet 5 min.at ordne det,vel at mærke uden beregning.