Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skurende lyd fra BMW 320d (F31)

LIsbeth Fabricius

LIsbeth Fabricius
bruger siden
04-10-2008

24-10-2017 kl. 08:45

Kører i en BMW 320D (F31) kørt 93.000 km, der dagligt kommer med en irriterende skurende lyd. Den har været forbi BMW, hvor en mekaniker var med ude at køre, han hørte lyden men havde ikke noget bud på hvad det er. Desværre er lyden ikke tilstede konstant, så de mener det er svært at finde fejlen førend den er der konstant. Der er tilkøbt ekstra garanti på den, så min mand og BMW er blevet enige om at se tiden an. Men jeg er ved at blive sindsyg af den lyd, da det jo ellers er en særdeles velkørende bil.
Lyden opstår både når motoren er varm og kold. Som oftest kommer lyden når bilen mortorbremses ex. frem til et kryds, så kommer der en skurende/skrattende lyd, det svinger hvor højt det lyder. Lyden kan også være tilstede når der bare køres almindeligt, men er nemmest at høre ved hastigheder under 60 km/t. Når bilen holder stille er der intet, så tanken er at det er et sted i drivlinjen (jeg er sygeplejerske og ikke mekaniker, så taler som jeg har forstand til, ha ha ha). Bilen fik for en måned siden skiftet tandstang og bremser hele vejen rundt (på garantien), jeg håbede inderligt/naivt at det var derfra problemt kom, men nop, intet har ændret sig.... udover at jeg nu kan bremse uden at ryste ned af sædet.
Jeg er så træt af den bil, og er parat til at sende den videre, men vi er ikke helt enige herhjemme.
Nogen der har et bud på hvad der kan være galt????????????

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-10-2017 kl. 11:19

Mon den den rigtige tandrem er monteret tænker jeg......

LIsbeth Fabricius

LIsbeth Fabricius
bruger siden
04-10-2008

24-10-2017 kl. 12:14

Er det ikke kædetræk....men jeg ved nogle biler har haft problemer med at kæden bliver for lang og den så kører motoren i smadder. Hmmm det må jeg lige undersøge lidt nærmere