Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Skoda Superb Elegance 170, DSG - Gearkasse
Sercan Atceken
bruger siden
31-03-2010
04-04-2015 kl. 20:57
Hej Folkens
Jeg har overvejet at købe en Skoda Superb fra årgang 2008 10. måned
Jeg er dog meget usikker på DSG, eftersom jeg har læst mange ubehagelige oplevelser med det på nettet.
Vil gerne høre jeres mening og evt. oplevelser om det? Er det noget man skal frygte? og evt. ikke investere sine penge i sådan en bil eller?
Hilsen
Recep
Jeg har overvejet at købe en Skoda Superb fra årgang 2008 10. måned
Jeg er dog meget usikker på DSG, eftersom jeg har læst mange ubehagelige oplevelser med det på nettet.
Vil gerne høre jeres mening og evt. oplevelser om det? Er det noget man skal frygte? og evt. ikke investere sine penge i sådan en bil eller?
Hilsen
Recep
Profil slettet
04-04-2015 kl. 21:37
Har et familiemedlem der har haft en Superb 1,8T med 160 HK og en DSG7 gearkasse. (firmabil)
Efter noget tid begyndte skiftene i gearkassen at være knap så smidige. Ny olie og software blev forsøgt men det blev aldrig som da bilen var ny.
Andre problemer: Vindstøj ved +140 km/t, alle dørlister skiftede Skoda, men det blev aldrig rigtig godt, selvom det blev minimeret. Kondens i flere af lygterne, flere skiftet, og problemet var løst. Rust i begge hjørner i bagklappen (5 dørs model), Skoda mente rusten kom udefra (uden garanti) - men der var ingen tvivl om at det kom indefra. Højt olieforbrug, men ikke højere end Skoda mente det var OK (nogle fabrikanter mener op til 1 liter pr. 1.000 km er OK... - ufatteligt i min optik!). Så han kørte altid med en ekstra liter i bagagerummet.
Som nævnt var det en firmabil, og da næste bil skulle vælges, valgte han igen en Superb, dog 2,0 T med DSG6. Den spiller mht. gearkassen, men drikker også olie. Dog siger han tanken er for lille, og der derfor er for kort mellem besøgende på tankstationen.... :-) Men at han igen valgte en Superb må jo være et tegn på, at den første ikke var helt ringe...
Ovenstående er dog tjekpunkter jeg ville tjekke en ekstra gang inden et køb. Held og lykke med bilen.
Efter noget tid begyndte skiftene i gearkassen at være knap så smidige. Ny olie og software blev forsøgt men det blev aldrig som da bilen var ny.
Andre problemer: Vindstøj ved +140 km/t, alle dørlister skiftede Skoda, men det blev aldrig rigtig godt, selvom det blev minimeret. Kondens i flere af lygterne, flere skiftet, og problemet var løst. Rust i begge hjørner i bagklappen (5 dørs model), Skoda mente rusten kom udefra (uden garanti) - men der var ingen tvivl om at det kom indefra. Højt olieforbrug, men ikke højere end Skoda mente det var OK (nogle fabrikanter mener op til 1 liter pr. 1.000 km er OK... - ufatteligt i min optik!). Så han kørte altid med en ekstra liter i bagagerummet.
Som nævnt var det en firmabil, og da næste bil skulle vælges, valgte han igen en Superb, dog 2,0 T med DSG6. Den spiller mht. gearkassen, men drikker også olie. Dog siger han tanken er for lille, og der derfor er for kort mellem besøgende på tankstationen.... :-) Men at han igen valgte en Superb må jo være et tegn på, at den første ikke var helt ringe...
Ovenstående er dog tjekpunkter jeg ville tjekke en ekstra gang inden et køb. Held og lykke med bilen.
Sercan Atceken
bruger siden
31-03-2010
04-04-2015 kl. 22:17
Tusind tak for svaret!
Ja har dog godt hørt at der findes en DSG6 og DSG7 altså med antal gear.
Har også hørt flere sige at der er problemer med DSG7 end med DSG 6.
Er bare mest, bange for at fejlene popper op, når garanti perioden er udløbet fra forhandleren. For så bliver det godt nok en dyr omgang! :-)
Ja har dog godt hørt at der findes en DSG6 og DSG7 altså med antal gear.
Har også hørt flere sige at der er problemer med DSG7 end med DSG 6.
Er bare mest, bange for at fejlene popper op, når garanti perioden er udløbet fra forhandleren. For så bliver det godt nok en dyr omgang! :-)