Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Servo- og dør åben lampe lyser periodisk...

Dennis Jensen

Dennis Jensen
bruger siden
09-08-2010

22-01-2016 kl. 11:50

Hejsa,
Jeg har lige købt mig en Chevrolet Nubira fra 2006.

Den er nysynet, fået service, skiftet tandrem og alle skiver og klodser, samt nye vinterdæk, så en god velholdt bil tænker jeg.
Og da jeg prøvede den kørte den super godt og alt virkede som det skulle.

Nu har jeg haft bilen i 2 uger, og efter det er blevet koldt, er uret begyndt at tabe tid, og i instrumentbordet lyser servolampen nogle gange efter jeg har kørt lidt, og andre gange ikke. Jeg kan ingen forskel mærke i styringen af bilen når den lyser.
Samtidig er lampen til dør åben også begyndt at lyse når jeg køre og alle døre ER lukket til, og den lyser også når jeg låser bilen, samtidig lyser loftslampen da den tror der er en dør åben.

Uret i bilen, lille digitalt ur, kan jeg også se når jeg køre skifter mellem at være svagt og kraftigt.
Så jeg tænker om det er en kendt fejl et sted i el-nettet, eller om jeg er dobbelt uheldig at servopumpen er ved at stå af + måske noget med centrallåsesystemet. ?
Jeg har haft en ODBII tester på den, uden jeg finder nogle fejlmeddelelser.

Nogle der har et godt bud på hvad der kan være galt, inden jeg tager den til værksted.?

Slet emne

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

23-01-2016 kl. 08:00

Dennis Jensen

bruger siden
09-08-2010

skrev:
Hejsa,
Jeg har lige købt mig en Chevrolet Nubira fra 2006.

Den er nysynet, fået service, skiftet tandrem og alle skiver og klodser, samt nye vinterdæk, så en god velholdt bil tænker jeg.
Og da jeg prøvede den kørte den super godt og alt virkede som det skulle.

Nu har jeg haft bilen i 2 uger, og efter det er blevet koldt, er uret begyndt at tabe tid, og i instrumentbordet lyser servolampen nogle gange efter jeg har kørt lidt, og andre gange ikke. Jeg kan ingen forskel mærke i styringen af bilen når den lyser.
Samtidig er lampen til dør åben også begyndt at lyse når jeg køre og alle døre ER lukket til, og den lyser også når jeg låser bilen, samtidig lyser loftslampen da den tror der er en dør åben.

Uret i bilen, lille digitalt ur, kan jeg også se når jeg køre skifter mellem at være svagt og kraftigt.
Så jeg tænker om det er en kendt fejl et sted i el-nettet, eller om jeg er dobbelt uheldig at servopumpen er ved at stå af + måske noget med centrallåsesystemet. ?
Jeg har haft en ODBII tester på den, uden jeg finder nogle fejlmeddelelser.

Nogle der har et godt bud på hvad der kan være galt, inden jeg tager den til værksted.?

Slet emne

Der kan måske være en fejl på den ene af dine dørkontakter.
Prøv at lukke alle døre og bagklappen, og så en åbne først den ene dør og trykke dørkontakten i bund.Hvis den røde indikator for åben dør nu slukker, så har du fundet fejlen. I modsat fald så luk døren igen og prøv ed den næste,indtil du fin den kontakt der giver problemet.

Det med uret der både lyser svagt og kraftigt, er det ikke blot fordi at det selv blænder ned når du tænder for lyset?
Sådan er det jo på mange biler.
Jeg ved dog ikke hvorfor uret taber tid.

Fejlen i servostyringen har jeg ikke umiddelbart noget bud på.

Dette indlæg blev 23-01-2016 08:02 redigeret af dets forfatter.

Dennis Jensen

Dennis Jensen
bruger siden
09-08-2010

23-01-2016 kl. 11:23

Hej Klaus.

Nej det er ikke pga den selv stiller lysstyrken i uret, det kan den ikke. Det virker mere som om der er dårligt stel eller en fejl i elektronikken.

Det med dørene har jeg prøvet uden held. Dog når alle døre er lukket lyser lampen i instrumentbrættet men når jeg så åbner en dør så lyser den kraftigere hvilket jeg syntes kan hænge sammen med lyset i uret display der toner op og ned.
Servolampen lampen kan jeg dog ikke forbinde med det andet.
Men igen den mangler ikke ser vovse og når den lyser kan jeg heller ikke mærke ændringer i servomotoren som hvis den skulle slå fra?