Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Rystelser - Hyundai i20

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

24-11-2014 kl. 23:32

Kære alle

Jeg ejer en Hyundai i20, på hvilken der er opstået et mærkeligt, periodisk problem. Ca. 3-4 gange om måneden sker der det (ofte når jeg kører med trailer) at bilen begynder at køre, som om der er faldet et "balancestykke" af et af mine baghjul. Bilen begynder at ryste og det er som om, bilen mister lidt trækkræft. Jeg har gjort det, at jeg nogle gange har forsøgt at bremse hårdt op og det har hjulpet et par gange. Andre gange er vibrationerne der i 4-5 km. og så forsvinder de igen. Nogle gange forsvinder problemet, hvis jeg holder stille og så drejer til enten højre eller venstre.

Hvad mon der er galt og er dette mon dækket af den garanti, som fortsat er på bilen??

Tak for hjælpen :-)

MVH

Joakim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

26-11-2014 kl. 23:16

Kære MG og KS

Tak for svar.
Der er skrevet til FDM, ringet til Hyundai og aftalt en tid på fredag til besigtigelse af problemet.

KS: Du er simpelthen for cool! FDM henviste ligesom MG, at jeg skulle kontakte Hyundai med henblik på at få udbedret /vurderet bilen.

Da jeg så kontaktede Hyundai sagde værkføren, fuldstændig lige som du, at det måtte dreje sig om bremserne, som højst sansynligt hænger. Og drejer det sig om kalibrene, så er disse dækket af garantien og er det blot bremser, som skal vedligeholdes, da vil det koste under 1.000 kr.

Så KS: du kan jo overveje at søge job inden for FDM. De mangler åbenbart kompetent assistance :-)

Tak for hjælpen.

MVH Joakim

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

02-01-2015 kl. 00:38

Det viste sig at være nogle håndbremsearme som var rustet fast. Disse blev løsnet og smurt! Pris 970,86 kr. incl. moms. Lånebil var gratis.

Men, altså ikke noget, som blev lavet på garantien.

Nu har jeg valgt at få smurt mine bremser en gang om året og jeg har ikke haft problemer med disse. Bagbremserne (klodser) blev skiftet efter 80.000 km. Det ved jeg ikke om er specielt godt eller dårligt.

Bo: overvej om det virkelig er nok til at sælge bilen! Hyundai er billig, men de er ikke meget værd, når de skal sælges igen. Det er først nu, når bilerne er 3-4 år gamle, at de bliver billige at køre i (hvis de altså ikke begynder at gå i stykker)