Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Revne i forrude efter montering af iphone 5 holder?
Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012
06-02-2013 kl. 23:37
Hej,
Jeg monterede en iphone 5 mobilholder på min forrude for cirka 2 måneder siden. Det er med sugekop, hvor man så strammer til, så holderen sidder ordentlig fast.
Jeg strammede den rimeligt til dengang, og har siden da lige givet den en lille "rykker" - eller strammet den en lille smule - et par gange siden da, bare for at være sikker på den sad fint.
Her i aftes ser jeg så en revne der går tværs over holderens sugekop, hvis man ser udefra. Den er ikke voldsom lang endnu, men det sker sikkert. Jeg har tænkt mig at montere noget midlertidigt tape og dermed få den undersøgt om revnen kan repareres. Men jeg satser dog på, at den skal skiftes. Kan vise billede, hvis det er.
Mit spørgsmål: kan forruden virkelig revnes af lidt for meget stramning af sådan en holder? Har nævnt det for nogle venner og de lød virkelig forbavset som om det er næsten umuligt. Hvad mener I?
Og forresten, er det en bedre investering at købe en forrude med elvarme, hvis man nu skal skifte forrude?
Bilen er toyota Carina e '95.
Profil slettet
07-02-2013 kl. 09:28
Nu er bilen jo ikke ny, så det kan også være at der er rust i ruderammen, som har øget presset på forruden. Eller også som tidligere nævnt et stenslag, du ikke har været opmærksom på.
Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012
07-02-2013 kl. 10:10
Nu har jeg ikke kunne finde noget rust. Men efter at have kigger lidt nøje, så ser det faktisk ud som der er et stenslag. Kan det repareres, hvis der er dukket revne op?
Dropper bare varme i forruden ;)
Dropper bare varme i forruden ;)