Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Radio og navigation i Skoda Octavia 2015

Tine N

Tine N
bruger siden
31-10-2018

29-12-2018 kl. 23:58

Jeg har købt en Skoda Octavia Elegance 1,2 fra 2015. I den sidder en touchscreen i uden navigation (tror den hedder bolero), der er bluetooth og parkeringssensor.
Opkald kører uden problemer. Mit problem er, at navigationen på min Iphone 8 er uden lyd, når den er koblet til bluetooth + Siri driller helt vildt.

Skodas eget system hedder Smartlink - men efter lidt febrilsk googling er jeg vist kommet frem til, at mit nuværende system ikke kan få aktiveret Smartlink og der skal en helt ny enhed i, som vist løber op i over 10.000 kr.

Håber nogen herinde kan give mig en hånd gennem junglen her.

Det fedeste ville jo absolut være, at få navigationen op på skærmen, så jeg slipper helt for at have telefonen fremme. Det er lidt dobbelt fjollet med 2 skærme fremme.
Alternativt en løsning, hvor jeg kan få lyd fra navigationen ud ad telefonen - og stadig modtage opkald over bluetooth.
Siri under kørsel skal jeg nok overleve uden, selvom det kan være pratisk..., men lyd på navigationen har jeg altså svært ved undvære.

Har kigget lidt nye "uoriginale" anlæg, men er bange for at komme til at give tusindvis af kroner for noget, der ender med at forringe, fordi den ikke kan kommunikere med parkeringssensor, multimedierat osv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg