Bilbasen Forum
PSA 1.2 Benzin motorproblemer hos Peugeot/Citroen
Per Bil
bruger siden
17-02-2020
24-02-2020 kl. 09:35
Ny model eller max 3-4 år gammel (facelift)
Og erfarer der har været massive problemer med PSA 1.2 benzin 82hk motorer.
Så inden jeg komplet udelukker denne version (1.0 virker lidt Klein).. fra hvilken årgang er problemet løst ?
Svært at danne sig et overblik.
Er alle nye generation C3 uden disse motor problemer?
Hvilke årgange af tidligere model C3 skal man holde sig fra ?
2013-2016 ?
Når jeg læser om problemet bliver man lidt usikker på om man overhovedet skal vælge Peugeot Citroen, tilsyneladende dårlig og svigtet kundepleje når problemerne melder sig.
Dette indlæg blev 24-02-2020 09:36 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
24-02-2020 kl. 11:08
Men har dog også hørt tilsvarende om Ford´s ellers fine 1,0 maskine.
Jeg tror ikke du kan finde en eneste bil hvor du ikke kan "Google" dig til at en ejer har haft problemer, og derfor advarer andre imod at købe.
Vedr. kundeplejen, så er problemet nok mest at folks forventninger ikke stemmer overens med den garanti/kulance som tilbydes.
Feks. hvis Citroen/Peugeot eller andre for den sags skyld skal dække noget som ligger ud over fabriksgarantien, så skal service være passet slavisk, dvs. inden for 2000km & 2 måneder fra det foreskrevne, dernæst så må der IKKE være et eneste stempel fra et uautioseret værksete i bogen, nogle kunder tror de kan passe bilen hos Automester feks. og så køre til Citroen når de skal have dækket noget ud over garantiperioden, og den går altså ikke.
J R
bruger siden
13-12-2013
24-02-2020 kl. 20:44
Hvad der derimod er forskel er design, og der er det jo smag og behag.
Dertil er der også noget med materialerne der benyttes. Men fordi der er hård plast, så betyder det jo ikke at det er samlet ringe.
Har kørt citroen både nye og 20 år gammel Xantia, de nye kostede ikke en krone i rep. Xantia'en kostede 9000 de første 3 måneder(gav 8400 for den nysynet), så kørte den fint i 60.000 km, hvorefter den blev skrottet.
VW har nedbrud på 1,2-1,4-1,8 og 2,0 TSI smat diverse diesel motorer tidligere, så de er som ikke meget bedre.
Mercedes rustede for 15 år siden hurtigere end du kunne nå at betale den.
Der findes problemer på alle mærker over tid.
Dette indlæg blev 25-02-2020 08:31 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
24-02-2020 kl. 20:57
Palle Stig Nenser
bruger siden
22-05-2019
skrev:
Jeg har efterlevet denne livsvisdom de sidste 25 år :
KØB IKKE FRANSKE BILER..
Det har sparet mig for mange ærgelser.
Nåede i ungdoms kådhed én bil ærgelse i 1995: købte en Citroën... havde den i 5 md, men den kørte nok kun i 1,5 md. Deraf ovenstående livsvisdom 👍
Så dit gode råd er baseret på een bil, flot
Per Bil
bruger siden
17-02-2020
24-02-2020 kl. 22:04
Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005
06-03-2020 kl. 08:13
Michael Hullevad
bruger siden
03-06-2008
07-02-2021 kl. 17:26
leon bjerregaard
bruger siden
13-08-2005
skrev:
Ejer selv en C1 1,2 fra 2017, kørt 41000, bruger ikke en dråbe olie, kører ca. 90 km hver dag til og fra arbejde, min kollega har den samme model kørt 75000 og kører over 110 km hver dag til og fra arbejde bruger heller ikke en dråbe olie, dejlig kvik lille bil af den størrelse.
Er du helt sikker på det er en 1,2 puretech 82hk og ikke en 1,0 68HK Toyota maskine. Begge er trebenede?
Morten Henriksen
bruger siden
30-12-2009
07-02-2021 kl. 20:56
Mortoren bliver brugt i hele psa koncernen med og uden turbo så tror vi havde hørt et større ramaskrig hvis den er det rene l...
Mia Iversen
bruger siden
16-05-2023
16-05-2023 kl. 09:34
Jeg står og vil købe en 208 1,2 fra 2018 - skal jeg være bekymret?
Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005
16-05-2023 kl. 09:50
Michael Hullevad
bruger siden
03-06-2008
skrev:
Er du helt sikker på det er en 1,2 puretech 82hk og ikke en 1,0 68HK Toyota maskine. Begge er trebenede?
Bedre sent en aldrig 100% sikker, der er også to Aygoer i familien, C1 runder snart 100 t/KM, har dog for en sikkerheds skyld skiftet tandrem, og bruger stadig ikke unormalt olie.