Bilbasen Forum
Peugeot 407 1,6 HDI
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
02-06-2013 kl. 15:21
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
02-06-2013 kl. 17:17
christian schrøder skrev:
nu ved vi jo snart alle at jeg har haft en 407 1,6 hdi med en del problemer , så det jeg skriver nu er ikke et had eller noget mod bilen , bare de erfaringer jeg har haft .jeg synes at bilen er super lækker og kører godt , og jeg synes også designet er rigtig pænt . motoren har en super go gangkultur og kan fint trække en cv på 1500 kg total . når det er sagt har jeg jo også haft RIGTIG mange problemer med den motor . højtrykspumpe , egr, partikkelfilter fyldning flere gange og tilsidst udkiftning, turbo, turbotryksventil luftmassemåler , alle fire dyser ,inden da ompakning af dyser for at nævne nogle , derudover alm service naturligvis alt sammen fra 84000 km da vi købte den til 208000 km da vi simpelthen ikke havde råd til at have den mere . jeg ville ikke nøjes med at skifte bundkaret hvis du køber bilen , du skal have lavet den modificering ved olietilførelsen til turboen som ford og de fleste danske og europæiske reservedels forhandlere anbefaler i forbindelse med skift af en defekt turbo hvis du får lavet den modification er du godt hjulpet .et lille tip hvis du køber bilen : få monteret en modstand ved forlygterne , så slipper du for at skifte pærer i tide og utide , og en 2007 kommer jo ind under 5+ service som er et basis service med olie og filter plus tjek af forskellige ting til kun 1400 ca ved autoriseret peugot . held og lykke med købet , slut bemærkning må være : lækker bil men jeg ville vælge en 2,0 hdi .
Hej Christian
Tusinde tak for et meget uddybende svar. Den sidste diesel jeg havde, var en Mercedes 300D årg. 1985 med en i dag 28 år gammel motor og dengang eksisterede der ikke alle de ting du nævner.
Det lyder rasende dyrt - og jeg tjener ikke ret meget.( Det er faktisk derfor, at jeg kigger på Peugeoten, da jeg kan skifte for ca 25.000 kr.) Ved du, om du har været speciel uheldig eller om mange har haft problmemer med:
- højtrykspumpe (lyder dyrt)
- egr (aner ikke hvad det er)
- luftmassemåler (Dyrt?)
- turbo og turbotryksventil (ved det er dyrt)
og hvor meget af ovennævnte kan man være nogenlunde sikker på - ikke går i stykker, når man får bundkarret skiftet og modifikation udført?
Jeg troede faktisk, at man tømte et partikelfilter - hvad fylder man på det? Og er det dyrt at servicere/skifte??
Tak for rådet med modstanden i forlygterne:-)
Og tak for svar!
Profil slettet
02-06-2013 kl. 22:26
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
03-06-2013 kl. 14:46
christian schrøder skrev:
egr ventilen er udstødnings retur ventilen, den der kokser til , ca pris 2500
højtrykspumpe , skulle efter sigende være sjældent de svigter ca pris monteret 30000 .
luftmassemåler ca 1500
opfyldning af vædske til partikel filter ca 2000 pr gang
nyt partikel filter 9000
nye dyser 3000 pr stk plus arbejdsløn , 16000
ny turbo , 13000 (og så skiftede jeg den selv)
alt sammen inden for 120000 km over to et halvt år , og så kommer alm vedligehold ved siden af :-) jeg vil sige at egr og partikel filter, kan man redusere fejl chancen på ,ved at køre den optimalt for en diesel , modificeringen og bundkaret er for turboen. resten er bare bad luck
Hej Christian
Jeg er stadig tændt på en 407ér, men du har da godt nok fået mig til at tænke, for dit kørselsmønster er jo simpelthen optimalt for en dieselbil. Du kører knap 50.000 om året eller ca 150 km/dag. Det kan næsten ikke være bedre.
Ikke for at grave i såret, men skiftede du kun olie for hver 30.000 km??
Og du anbefaler selv en 2,0 HDI. ER denne motor sluppet "billigere"?
Og hvordan med resten af bilen? Jeg bilder mig ind, at franske biler generelt må være stærke! Ellers ville de jo ikke blive eksporteret til/ efterproduceret i Afrika og Sydamerika!
Det er ikke en bil som giver "mærkelige" problemer, vel? Altså udover nævnte forlygtepærer:-)
Profil slettet
03-06-2013 kl. 20:51
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
03-06-2013 kl. 22:45
Umiddelbart er det ligefør det bedre kan betale sig for dig, at købe en 1.8 benziner, hvis du altså virkelig vil have en 407. Det er ikke sikkert det er billigere i længden, men du skriver selv at du ikke tjener ret meget, har du så til uforudsete store værkstedsregninger, på ting som nævnt tidligere?
Jeg ved ikke hvad en 1.6 HDI render per liter, men omkring 18-19km/l er nok ganske realistisk vil jeg tro. En 1.8 benziner vil ligge omkring de 14-16/literen, tilgengæld er PSA's benzinmotorer langt mere stabile, og frem for alt langt billigere at skrue på, samtidig kan du få en nyere med færre km, til de samme penge.
Det er selvfølgelig bare et forslag, jeg kan godt forstå hvis du gerne vil holde dig til diesel, men prøv at se om ikke der er andre mærker der kunne være interessante.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
25-06-2013 kl. 20:16
Det er jo fuldstændig horribelt at en bil går så meget i stykker, jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk bliver ved med at køre PSA. Det har intet med mærkereligion at gøre, men PSA laver bare generelt dårlige biler.