Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Opel 1,7 ecoflex
Profil slettet
04-09-2013 kl. 13:23
Hej Alle
Jeg har et lille problem som jeg håber der er nogen som kan hjælpe med. Når motoren skal trække fra ca 1200 omdr til ca 1600 omdr. kommer der en ikke særlig pæn lyd, det lyder nermest som tændingsbanken som jeg husker det fra min gamle Manta A. Det er tydeligst at høre i 3. - 5. gear, ja og i 6. men da kommer man jo normalt ikke så langt ned i omdr. kommer den under 1200 omdr er der ikke noget. Den har nu været på aut. værksted i 6 dage i alt (under garanti), de har skiftet en ventil som skal regulere trykket i/ved turboen, men uden virkning.Så var de ved at komme i tanke om at det nok skulle være sådan, og at det sikkert ikke betød noget..... Jeg kørte til FDM og fik dem til at lytte til den, og der var beskeden at ingen bil skal lyde sådan,men hvad det var kunne han ikke sige. Så jeg melde tilbage til Opel at de måtte forsøge igen. De har nu snakket med Opel danmark om at sende en teknikker ud for at lytte til den. Er der nogen her som har oplevet noget lignende, eller ved hvad det kan være.
Ps. hvor tit renser jeres dieselbil partikkelfilter. min gør det for hver 300-350 km er det normalt ? (kører 2 x 55 km dagligt på landevej)
Ps igen. bilen er fra Dec09 og har kørt 121000, og kører ellers godt.