Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Mitsubishi Carisma diesel erfaring..
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
23-01-2012 kl. 22:08
Hej.
Da jeg kører fra Næstved til Glostrup (små 80km) på arbejde, kan det godt betale sig for mig at skifte min gamle Lancer ud med noget diesel, og da jeg er Mitsubishi-mand har jeg kigget på carismaen, som er den eneste model i DK med diesel i den størrelse.
Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre om, hvordan sådan en kører. Her tænker jeg på vedligehold, brændstof økonomi (jeg kører mest motorvej), driftsikkerhed og brugervenlighed (er koblingen besværlig, svær at sætte igang osv.)?
Skal siges at jeg kigger på dem der har kørt omkring 180-220.000km fra 2002-2004.
På forhånd tak.
PS: Jeg er selv automekaniker, så jeg ved godt at nogle dele kan være dyre.
Profil slettet
27-01-2012 kl. 20:23
Hej Jannik.
Har haft en 2002 Mitsubishi Carisma 1,9 Di-D 105 hk og en 2003 Mitsubishi Space-Star 1,9 Di-D.
Begge biler kørte rigtig godt og overbevisende og med lidt morfar-fod kan den lovede økonomi på 18,2 km/l holdes. Mærkelig nok var det den højere SpaceStar der var nemmest at holde økonomien i -måske tilfældigt.
Der er stor forskel i kørestilen. Carismaen er rigtig sportlig opsat mens SpaceStar`en er lidt mere "Berlingo-like".
Min klare anbefaling. Mitsubishi er (som du sikkert ved ) en undervurderet størrelse i Danmark - det giver lavere priser på brugtbilmarkedet.
PAS PÅ !!: Netop den svigtende popularitet giver meget uens brugtvognspriser - jeg har set priser i 2002-2003 årgangene der svinger fra 30-80000 kroner!
Har haft en 2002 Mitsubishi Carisma 1,9 Di-D 105 hk og en 2003 Mitsubishi Space-Star 1,9 Di-D.
Begge biler kørte rigtig godt og overbevisende og med lidt morfar-fod kan den lovede økonomi på 18,2 km/l holdes. Mærkelig nok var det den højere SpaceStar der var nemmest at holde økonomien i -måske tilfældigt.
Der er stor forskel i kørestilen. Carismaen er rigtig sportlig opsat mens SpaceStar`en er lidt mere "Berlingo-like".
Min klare anbefaling. Mitsubishi er (som du sikkert ved ) en undervurderet størrelse i Danmark - det giver lavere priser på brugtbilmarkedet.
PAS PÅ !!: Netop den svigtende popularitet giver meget uens brugtvognspriser - jeg har set priser i 2002-2003 årgangene der svinger fra 30-80000 kroner!