Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

10-09-2016 kl. 21:19

Du skal finde en anden mekaniker så nemt kan det siges :-)
Og man skal ikke skifte til P når man holder for rødt lys.

Kun i de ekstreme situatoner hvor du har kørt ræs på jyllandsbanen og bremserne
er ild-røde kan man måske vente med at holde klodserne inde i længere tid.

Det er måske ikke originale skiver og klodser du har fået sat på ?
Sørg altid for det er originalt og få det skiftet på aut værksted, så går det aldrig galt.

Mvh Jørgen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Hvelplund

René Hvelplund
bruger siden
26-07-2011

11-09-2016 kl. 11:05

Aldrig oplevet problemer med bremser, der bliver skæve grundet dette. Hverken manuel eller aut.

Når det kommer til bremser der bliver skæve, er det nærmere et spørgsmål om delenes beskaffenhed(original eller ej), hvordan de bliver kørt efter udskift samt hvordan de bliver monteret.

Det bedste du kan gøre ved bil med aut. gear er da netop, og holde på bremsen helt. Det er værre hvis du har tildens til at holde på bremsen, men hvor bilen stadig ruller lidt. Og ved manuel vil det da være at foretrække, og holde bremsen mens man holder i neutralt gear.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Hvelplund

René Hvelplund
bruger siden
26-07-2011

18-09-2016 kl. 19:16

Hej igen, Bjørn.

Nu skriver du "bakker og skiver". Jeg formoder du mener klodser og skiver. ;-))

Jeg kan kun sige, at i min tid som reperatør af varevogne har jeg aldrig oplevet bremser der bliver skæve grundet det du nævner. Jeg ville kunne sætte mig ind i det, hvis skiverne var rød glødende, og man så derefter holder tryk på skiven med klodserne. Men hvornår oplever man lige det, i en normal hverdag? :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg