Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-10-2013 kl. 16:31

Hmm ja kender godt den med at den ikke melder fejl eller et bestemt ford værksted ikke vil eller evner at udføre opgaven.....Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at køre til Ford i Silkeborg, og fortælle dem hvilket problem du har....den er jo under garanti så det tager de sig af...har prøvet reklamation før andre steder hvor Ford i Silkeborg var den eneste der tog sig af det....blot min erfarring

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Sørensen

Claus Sørensen
bruger siden
17-02-2006

11-10-2013 kl. 13:49

Jeg har ingen højfrekvent ringen, til gengæld er min Fiesta 1.0 Ecoboost begyndt at have en spøjs flaprende lyd ved lave omdrejninger eller når motoren kører meget "lean" den første kilometer eller to. Dvs. det er kun i ca. 1-2 minutters tid til den er varmet en smule op.

Lyden er nem at høre ude især men også inde.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

14-10-2013 kl. 09:37

Nu er Fords 1,0 ecoboost motor stadig meget ny, så vi kender endnu ikke dens svagheder (hvis der er nogen) - MEN indsprøjtningssystemet (direkte indsprøjtning) arbejder med 150 bar, hvilket er meget højt for en benzinmotor, da benzin i modsætning til diesel ikke har nogen smørende effekt overhovedet.

Andre producenter der benytter direkte indsprøjtning i vid udstrækning (f.eks. BMW) har haft meget store problemer med at få pumperne til at holde og prisen for en ny pumpe er høj.

Derfor er det godt, at du er opmærksom på (det eventuelle) problem og sørg for at reklamere skriftligt, så du har noget at fremvise, hvis pumpen skulle bryde sammen efter garantiens udløb.

Claus Sørensen

Claus Sørensen
bruger siden
17-02-2006

14-10-2013 kl. 11:45

Godt med noget info. Tak Kristian.

Karsten: Nej - men det er kun et lille irritationsmoment der ikke ødelægger billedet af en fantastisk lille motor. Nyder hver KM i min Fiesta :-)