Bilbasen Forum
Hvorfor lugter dieselbiler?
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
02-01-2015 kl. 13:04
Ellers er dieselmotorer gode bortset fra høj ejerafgift, overdrevne forbrugstal, snævert arbejdsområde, lyden (4-cyl) samt defekte ERG-ventiler, partikelfiltre, turboer m.m...
Dette indlæg blev 02-01-2015 13:04 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
02-01-2015 kl. 13:27
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
03-01-2015 kl. 02:56
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
skrev:
Hvorfor lugter dieselbiler så meget? Det er specielt i tomgang i frostvejr, at stanken skærer i næsen, så man næsten kan mærke allergien og kræften sprede sig i kroppen.
Ellers er dieselmotorer gode bortset fra høj ejerafgift, overdrevne forbrugstal, snævert arbejdsområde, lyden (4-cyl) samt defekte ERG-ventiler, partikelfiltre, turboer m.m...
Jeg har nogle gange tænkt på det samme, det med lugten. Det er ikke almindelig lugt af dieselos, men en meget kemisk lugt som er meget ubehagelig.
Profil slettet
03-01-2015 kl. 18:20
Profil slettet
03-01-2015 kl. 19:18
Mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Jeg vil ikke anbefale dig at stille dig i nærheden af en kold dieselbil, da den forurener 600 gange mere end det tilladte, med mindre at du er ligeglad med lungekræft.
OK -Kloge-Åge-mads. Vi har hørt dit splejsede indspark. Jeg håber du holdt dig angst indendørs under dynen nytårsaften, for føj da for en gang miljø svineri der. Du fastede vel for ikke at udsætte dig for livsens ondskab. Snup en tude-klidkiks kammerat, og tag at løft lidt mod op i livet.
Profil slettet
03-01-2015 kl. 19:52
Ps. hvor er du da bare en nederen person
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
04-01-2015 kl. 10:17
http://www.biler.biz/automotive/auto-repair/diagnosing-car-problems/68787.html
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
04-01-2015 kl. 12:59
Mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Jeg vil ikke anbefale dig at stille dig i nærheden af en kold dieselbil, da den forurener 600 gange mere end det tilladte, med mindre at du er ligeglad med lungekræft.
600 gange mere end det tilladte i forhold til hvad?
Profil slettet
04-01-2015 kl. 13:15
Dette indlæg blev 04-01-2015 13:15 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
04-01-2015 kl. 13:21
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
04-01-2015 kl. 17:13
Profil slettet
Profil slettet
04-01-2015 kl. 18:09
Mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Hvorfor kom jeg tilbage til dette forum????????????
Ja?
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
04-01-2015 kl. 18:09
Profil slettet
04-01-2015 kl. 18:20
Tror jeg beholder min toptrimmede diesel og nyder ammoniakduften ved koldstart.
Profil slettet
04-01-2015 kl. 19:04
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
04-01-2015 kl. 19:42
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
skrev:
Tilbage til spørgsmålet: dieselbiler kan lugte af svovl, og det er nok den lugt som Spanggaard har bemærket:
http://www.biler.biz/automotive/auto-repair/diagnosing-car-problems/68787.html
Tak, jeg fik svar. Det er hydrogensulfiden, som stinker, og det forværres af dårlig diesel med højere svovlindhold.
Dette indlæg blev 04-01-2015 19:42 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
04-01-2015 kl. 19:53
Profil slettet
Profil slettet
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
23-05-2015 kl. 09:40
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
skrev:
Hvorfor lugter dieselbiler så meget? Det er specielt i tomgang i frostvejr, at stanken skærer i næsen, så man næsten kan mærke allergien og kræften sprede sig i kroppen.
Ellers er dieselmotorer gode bortset fra høj ejerafgift, overdrevne forbrugstal, snævert arbejdsområde, lyden (4-cyl) samt defekte ERG-ventiler, partikelfiltre, turboer m.m...
Der var forklaringen:
http://ing.dk/artikel/nye-dieselbiler-forurener-syv-gange-mere-end-de-er-godkendt-til-175300
http://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/dintransport/ECE2658998/defekte-partikelfiltre-gaar-glat-gennem-bilsyn/
Hvis synshallerne havde nyere udstyr, ville mange nyeere dieselbiler tilsyneladende blive kasseret!
Det er også sigende, at Københavns Kommune måtte opgive en miljøzone for dieselbiler, fordi det ville ramme for mange biler! Goddag mand økseskaft...
Dieselbiler som bruges efter hensigten med lange ture, vil givetvis kunne klare syn, men mange dieselbiler ligger jo og fedter rundt i byen halvdelen af tiden.
Jeg forstår dog godt, at mange uden reelt diesel-kørselbehov købte turbodiesel i den periode, hvor kun få bilmærker tilbød små turbobenzinere. Særligt fordi nogle (franske) mærker solgte/leasede turbodieselbiler til samme pris som bovlamme sugebenzinere.
Dette indlæg blev 23-05-2015 09:42 redigeret af dets forfatter.