Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Hjælp til bilstart - Mistsubishi Space Star
Nikolaj H
bruger siden
03-07-2023
03-07-2023 kl. 08:27
Hej,
Min Mitsubihsi Space Star startede i fredags efter at jeg satte nyt batteri i.
Nu vil den ikke starte, men der er strøm i bilen kan jeg se når jeg drejer nøglen.
Bilen er en ældre bil fra 02 - Mistsubishi Space Star. Men vel serviceret og plejet.
Jeg har en video og den lyser og giver lyd fra sig, men motor starter ikke.
Min kammerat siger at det måske kan være en sikring eller andet.
Er der en jeg evt. kan vise video til og sikringsboksen eller som måske kan gøre mig klogere på hvorfor bilen ikke starter?
PFT.
Min Mitsubihsi Space Star startede i fredags efter at jeg satte nyt batteri i.
Nu vil den ikke starte, men der er strøm i bilen kan jeg se når jeg drejer nøglen.
Bilen er en ældre bil fra 02 - Mistsubishi Space Star. Men vel serviceret og plejet.
Jeg har en video og den lyser og giver lyd fra sig, men motor starter ikke.
Min kammerat siger at det måske kan være en sikring eller andet.
Er der en jeg evt. kan vise video til og sikringsboksen eller som måske kan gøre mig klogere på hvorfor bilen ikke starter?
PFT.
J R
bruger siden
13-12-2013
03-07-2023 kl. 15:17
Prøv at mål volt på batteriet. Det skal helst ligge på 13+ volt.
Tror det er din generator, der ikke lader det ordentlig op.
Gør det ikke, så sæt en lader på, start bilen og se hvad volt der er over polerne på batteriet når motoren kører, er det ikke 13,5+V så skal du have en ny generator.
Skifte af generator kan selv din kæreste gøre. Det er løsne kabler, og 2-3 bolte, tage af of sætte ombytter generator i samme position, husk at stramme remmen.
Tror det er din generator, der ikke lader det ordentlig op.
Gør det ikke, så sæt en lader på, start bilen og se hvad volt der er over polerne på batteriet når motoren kører, er det ikke 13,5+V så skal du have en ny generator.
Skifte af generator kan selv din kæreste gøre. Det er løsne kabler, og 2-3 bolte, tage af of sætte ombytter generator i samme position, husk at stramme remmen.