Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fiat Stilo 1,8 16v Multiwagon motorbøvl

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

22-04-2014 kl. 16:32

Hej
Har købt sådan en pæn og velholdt bil, har kørt 1500km, men nu driller motoren. Den sætter ud, svinger i omdrejninger, og går ofte helt ud. Har talt med en mekaniker der siger gasspjældet (hvilket er tosset dyrt). Bilen har fuld servicebog og kørt 165.000 km. årg 07--2003
Endvidere virker fjernbetjeningen ikke, men centrallåsen virker fint. Dog kan bagklappen ikke lige åbnes........sgu godt jeg fik den i nakken. Ellers en fin og rummelig bil.

Er der nogle der kender en skarp mekaniker der ikke bare sætter en computer til bilen, men ved noget om modellen? Så vil jeg blive glad for et svar.
Vedkommende må helst være bosiddende i Østjylland.
På forhånd tak.

Og hvor køber i reservedele ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

23-04-2014 kl. 12:45

Det er en sygdom de har med gasspjældet, så mekanikeren er ikke helt dum. Har du prøvet at skifte batteri på fjernbetjeningen?

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

23-04-2014 kl. 14:12

Har haft skilt ledningsnettet fra tændspolerne ad, og der er en løs forbindelse et eller andet sted. Ved at "rode" med det, virker bilen perfekt. Så i første omgang en gang isoler-tape, og så håbe det var det.
Det er mest udpræget når der er fugt i luften.
Men viser det sig, at det er gasspjældet, må det da kunnne købes via udlandet til andre penge. Så vidt jeg husker, koster det kr. 4800,- + moms herhjemme.
Bagagerumsklappens sensor er defekt, og en ny er bestilt., koster kr. 400 + moms, og var ifølge Fiat, en "normal" sliddel :-)

Dette indlæg blev 24-04-2014 18:51 redigeret af dets forfatter.

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

24-04-2014 kl. 18:51

Har idag renset gasspjæld med Bell-add servicerens.......jeg har fået en langt bedre bil. Tidligere ejer, var en ældre herre, der nok ikke har trykket voldsomt meget på speederen, så nu får den luft og lyder som den skal.......utroligt hvad et par hunderede kroner kan gøre.

Men der kommer nok lys i en anden lampe på et tidspunkt ;-)