Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Den bipper
Kenneth Stampe Schrøder
bruger siden
01-08-2005
30-04-2013 kl. 08:46
Hej kloge folk
Håber at der er nogen som kan hjælpe?
Min lille pendler-bil (Citroen C3 1.4 HDi fra 2008) er begyndt at bippe.... Den bipper når jeg sætter tænding på - den bipper en enkelt gang når motoren startes - den bipper en eller to gange når jeg bakker - den bipper næsten altid når jeg startet blinklys - den bipper næsten altid når jeg bremser?????? En sjælden gang bipper den også når jeg bare kører. Det er bare et enkelt bip og så slut... Det er som om at når jeg f.eks sætter blinklyset i gang og det starter så kommer bippet og så blinker blink-lyser lidt uregelmæssigt - lidt hurtigere hvorefter det finder sin vante rytme...
Alle sikringer er gennemgået, alle pærer (lygter) er ok. Der er ikke sat nyt stereo eller lignende i... Der vises heller ingen fejl i instrumentpanelet. Heller ikke når den bipper.
Jeg havde den til tjek hos lokal mekaniker som lavede udskrift fra bilens computer og det viste ingen fejl.... Han måtte også give op og vil gå i tænkeboks samt kontakte kollegaer....
Nogen ideer????
Hjælp modtages meget gerne - da lyden er voldsomt irriterende....
Kenneth Stampe Schrøder
bruger siden
01-08-2005
30-04-2013 kl. 19:26
Steffen G. Thomsen skrev:
Har du baksensor monteret??
Nix - intet gejl og udstyr. Eneste luksus i bilen er en velfungerende AC. Den har dog træk monteret men der har ikke været bøvl med noget der!
Kenneth Stampe Schrøder
bruger siden
01-08-2005
03-05-2013 kl. 19:09
K. S. S. skrev:
Nix - intet gejl og udstyr. Eneste luksus i bilen er en velfungerende AC. Den har dog træk monteret men der har ikke været bøvl med noget der!
Så blev fejlen fundet + noget mere!
Det viste sig at der var en løs forbindelse i den ene baglygte. Den eksisterende ledning til stelforbindelse blev frakoblet og monteret direkte på chassis...
Tak til min lokale mekaniker: Q8 Vesterbjerg v/ Børge Jensen (Lemvig) for et fint detektivarbejde! :-)