Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Aircondition-service?

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

07-04-2012 kl. 12:10

Er aircondition-service nødvendigt af hygiejniske årsager, eller er effekten hurtigt forsvundet igen? Ifølge mit autoriserede værksted mister systemet årligt 10 % af køleeffekten, så med bilens nuværende alder 8 år, er den nede på 43 % af effekten, men den køler fint. Har i øvrigt fået et tilbud på rens og efterfyldning på 800 kr., hvilket er ok.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2012 kl. 12:50

Man anbefaler at aircon systemet kommer til service hvert 2. år. det koster ca. 500 kr + evt. påfyldning.

Hvis de renser og laver service + påfyldning er 800 kr en god pris. Hvor er det henne ?

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2012 kl. 12:54

Det er som du selv nævner også af hygiejniske årsager, da det er en ren bakteriebombe hvis man ikke husker at bruge det hele vinteren. Så 800 kroner er ikke en slem pris, det er nok noget af det billigste jeg har hørt.

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2012 kl. 13:12

Her er nogle priser du kan sammenligne med

http://www.autostreit.dk/aircondition.html

Hvor du kan se at bare 300 g. påfyldning alene koster 1035 kr.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-04-2012 kl. 14:50

Måske er der forskel i prisen. Plejer selv at gi ca 1000 for at få efterfyldt. Sidst var det vist tæt på et kilo, men om jeg evt har fået det billigere ved jeg ikke.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

07-04-2012 kl. 14:53

mads Andersen skrev:
Man anbefaler at aircon systemet kommer til service hvert 2. år. det koster ca. 500 kr + evt. påfyldning.

Hvis de renser og laver service + påfyldning er 800 kr en god pris. Hvor er det henne ?

800 kr er i forbindelse med almindeligt service, og normalprisen er vist 1300 kr.

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2012 kl. 18:04

Et værksted ude ved Randers reklamere med service til 400 kr.
Men jeg ved ikke hvor meget det dækker.

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2012 kl. 20:14

ole edslev skrev:
Jeg synes jeg har god erfaring med Diesel Peugeot 407 2.0 HDI Dec. 04, jeg har nu kørt ca 150.000 km på ca. 8 år, det giver ca. 19.000km om året, vi er rigtig godt tilfreds med bilen og vi er glade for varmen selvom man siger Diesel ikke bliver ret hurtigt varm, den er faktisk varm hurtigt, det er bare dejlig, selvom at vi kun har kørt ca. 10 km på nogle få indkøb her i byen. Det hjælper også til med varmen i sæderne.

Jeg har kun fået systemet efterset af Peugeot, Risskov det kostede 300,- i 2011

Bare fordi der er varme i kabinen er motoren slet, slet ikke gennemvarm, og jeg mener der er tilskudsvarmer i netop den bil. Så nej, motoren bliver ikke hurtigt varm, det bliver den først efter en god halv times kørsel. Med ture på 10 km vil den sode til, så den må trænge til at blive blæst godt igennem

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2012 kl. 23:13

JG B skrev:
nye moderne diesel motorer må godt nok være noget skrammel min bmw diesel fra 1997 bliver kølvandet varmet op på en 3-4 km om vinteren og det er ikk mere end 6-7 min kørsel. så kan man jo bare være glad for at man ikk har skiftet den ud til en moderne som ikk kan tåle mange korte ture.
er utroligt at efter så mange år og en ny teknologi til indsprøjtning m.m at man kun har formået at gøre dieselmotorer værer og mindre holdbare...

Nu er der jo forskelpå kølvand og motorolie. Kølvandet er hurtigt varmt, sikkert lige så hurtigt i din som en moderne, men det er olien der er længe om at blive varm.

Men du har helt ret i pointen omkring at moderne dieselmotorer sikkert ikke er lige så skudsikre som de gamle i fx en Golf 2 osv.

Dette indlæg blev 07-04-2012 23:14 redigeret af dets forfatter.