Bilbasen Forum
Aircondition-service?
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
07-04-2012 kl. 12:10
Profil slettet
07-04-2012 kl. 12:50
Hvis de renser og laver service + påfyldning er 800 kr en god pris. Hvor er det henne ?
Profil slettet
07-04-2012 kl. 12:54
Profil slettet
07-04-2012 kl. 13:12
http://www.autostreit.dk/aircondition.html
Hvor du kan se at bare 300 g. påfyldning alene koster 1035 kr.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-04-2012 kl. 14:50
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
07-04-2012 kl. 14:53
mads Andersen skrev:
Man anbefaler at aircon systemet kommer til service hvert 2. år. det koster ca. 500 kr + evt. påfyldning.
Hvis de renser og laver service + påfyldning er 800 kr en god pris. Hvor er det henne ?
800 kr er i forbindelse med almindeligt service, og normalprisen er vist 1300 kr.
Profil slettet
07-04-2012 kl. 18:04
Men jeg ved ikke hvor meget det dækker.
Profil slettet
07-04-2012 kl. 20:14
ole edslev skrev:
Jeg synes jeg har god erfaring med Diesel Peugeot 407 2.0 HDI Dec. 04, jeg har nu kørt ca 150.000 km på ca. 8 år, det giver ca. 19.000km om året, vi er rigtig godt tilfreds med bilen og vi er glade for varmen selvom man siger Diesel ikke bliver ret hurtigt varm, den er faktisk varm hurtigt, det er bare dejlig, selvom at vi kun har kørt ca. 10 km på nogle få indkøb her i byen. Det hjælper også til med varmen i sæderne.
Jeg har kun fået systemet efterset af Peugeot, Risskov det kostede 300,- i 2011
Bare fordi der er varme i kabinen er motoren slet, slet ikke gennemvarm, og jeg mener der er tilskudsvarmer i netop den bil. Så nej, motoren bliver ikke hurtigt varm, det bliver den først efter en god halv times kørsel. Med ture på 10 km vil den sode til, så den må trænge til at blive blæst godt igennem
Profil slettet
07-04-2012 kl. 23:13
JG B skrev:
nye moderne diesel motorer må godt nok være noget skrammel min bmw diesel fra 1997 bliver kølvandet varmet op på en 3-4 km om vinteren og det er ikk mere end 6-7 min kørsel. så kan man jo bare være glad for at man ikk har skiftet den ud til en moderne som ikk kan tåle mange korte ture.
er utroligt at efter så mange år og en ny teknologi til indsprøjtning m.m at man kun har formået at gøre dieselmotorer værer og mindre holdbare...
Nu er der jo forskelpå kølvand og motorolie. Kølvandet er hurtigt varmt, sikkert lige så hurtigt i din som en moderne, men det er olien der er længe om at blive varm.
Men du har helt ret i pointen omkring at moderne dieselmotorer sikkert ikke er lige så skudsikre som de gamle i fx en Golf 2 osv.
Dette indlæg blev 07-04-2012 23:14 redigeret af dets forfatter.