Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

5V Reference kredsløb 3, Opel insignia 2010

Søren Danielsen

Søren Danielsen
bruger siden
15-10-2022

15-10-2022 kl. 13:34

Hej,

Jeg har for nyligt skiftet motor på min Opel insignia sports tour 2010 (AV92940). Efter godt 150 km fejlfri kørsel melder den tid til service. Jeg smider en tester på, og aflæser "P0697 - 5V Referene kredsløb 3", og fejlen kan ikke slettes. Jeg har en lille mistanke om den er gal med krumtapspostion sensoren, men er ikke sikker. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad kredsløb 3 referere til? Jeg har ledt online efter et såkald "wiring diagram" på bilen, men synes ikke at kunne finde et fra før 2013. Nogen der har et tegning af elnettet liggende, eller kan pege mig i den rigtige retning, før jeg splitter hele elnettet ad? :)

Dette indlæg blev 15-10-2022 13:39 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

15-10-2022 kl. 15:33

Søren Danielsen

bruger siden
15-10-2022

skrev:
Hej,

Jeg har for nyligt skiftet motor på min Opel insignia sports tour 2010 (AV92940). Efter godt 150 km fejlfri kørsel melder den tid til service. Jeg smider en tester på, og aflæser "P0697 - 5V Referene kredsløb 3", og fejlen kan ikke slettes. Jeg har en lille mistanke om den er gal med krumtapspostion sensoren, men er ikke sikker. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad kredsløb 3 referere til? Jeg har ledt online efter et såkald "wiring diagram" på bilen, men synes ikke at kunne finde et fra før 2013. Nogen der har et tegning af elnettet liggende, eller kan pege mig i den rigtige retning, før jeg splitter hele elnettet ad? :)

Har du tjekket ledningerne som forbinder de forskellige sensor til motorstyring ? Der kan nemt være en som er kommet i klemme i forbindelse med motorskift .
hvilken tester har du brugt ?

Søren Danielsen

Søren Danielsen
bruger siden
15-10-2022

15-10-2022 kl. 16:32

s ø

bruger siden
08-01-2020

skrev:
Har du tjekket ledningerne som forbinder de forskellige sensor til motorstyring ? Der kan nemt være en som er kommet i klemme i forbindelse med motorskift .
hvilken tester har du brugt ?

Jeg har været lidt overfladisk rundt og sikret mig ledningsnettet ikke er visuelt beskadiget, men mangler lidt en retning at arbejde i. Den giver mig jo "Kredsløb 3", men aner ikke hvad dette kredsløb indeholder.

Har brugt en Delphi tester ds150e.

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

15-10-2022 kl. 16:54

Søren Danielsen

bruger siden
15-10-2022

skrev:
Jeg har været lidt overfladisk rundt og sikret mig ledningsnettet ikke er visuelt beskadiget, men mangler lidt en retning at arbejde i. Den giver mig jo "Kredsløb 3", men aner ikke hvad dette kredsløb indeholder.

Har brugt en Delphi tester ds150e.

Det er en udemærket allround tester men den har ikke en undermeny som giver forslag til , hvad problemet kan være. Den henviser bare til nærmeste føler som ikke er nok i dit tilfælde.

Søren Danielsen

Søren Danielsen
bruger siden
15-10-2022

15-10-2022 kl. 16:58

Ja præcis. Skal også have skaffet mig en ny tester, der giver et lidt bedre indblik. Nogle anbefalinger?

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

16-10-2022 kl. 08:36

Søren Danielsen

bruger siden
15-10-2022

skrev:
Ja præcis. Skal også have skaffet mig en ny tester, der giver et lidt bedre indblik. Nogle anbefalinger?

Nej jeg har ikke nogen anbefalinger til en bedre tester . Mange små værksteder har 3 forskellige tester og det er ikke altid nok til at løse problemerne alligevel.
hvis du stadigvæk selv har mod på, at finde fejlen, kan du søge lidt rundt på nettet. Tyske,Engelske eller amerikanske sider eller Forums er tit et godt sted, at få noget mere og bedre information end i lille Danmark 😉
alternativt må du ud til et værksted som kun laver diagnosetest med " problem biler "

nogen gange skal man æde sin egen stolthed og få noget hjælp udefra men jeg kender godt den fede fornemmelse, når man selv har løst et problem som har taget mange timer at finde 😉

Søren Danielsen

Søren Danielsen
bruger siden
15-10-2022

16-10-2022 kl. 17:22

Tak for svar.

Fandt sgu fejlen. Den var gal med gløderøret og/eller forbindelse til denne på cylinder 2! Anede ikke den også var en del af 5V systemet.

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

16-10-2022 kl. 20:02

Søren Danielsen

bruger siden
15-10-2022

skrev:
Tak for svar.

Fandt sgu fejlen. Den var gal med gløderøret og/eller forbindelse til denne på cylinder 2! Anede ikke den også var en del af 5V systemet.

Fedt 😊 godt at høre 👍