Bilbasen Forum
Sænkning af bilafgifter varslet?
Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012
15-09-2013 kl. 17:06
Profil slettet
15-09-2013 kl. 19:11
Profil slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
15-09-2013 kl. 20:04
Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012
skrev:
Jeg overvejer at købe ny bil her midt næste år........
Skal jeg måske vente nogle måneder og se an?
Hvis du først skal købe i midten af næste år, venter du vel helt automatisk??
Bortset fra det ville jeg ikke holde vejret til der kommer en omlægning af afgifterne. Det har nu været diskuteret i mange år. Så vidt jeg husker var det omkring 2004 at en omlægning faktisk var ved at få så meget medvind, at mange mente at nu kom omlægningen.
Som bekendt skete der intet (ud over mindre justeringer)....
Men hvem ved, måske sker der noget lige pludseligt!!
H P
bruger siden
06-01-2004
15-09-2013 kl. 21:01
Profil slettet
15-09-2013 kl. 21:34
* Toyota Aygo i 2007 kostede ca. 115.000 kr, kun kan du få den for 80.000 kr.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
15-09-2013 kl. 22:07
Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012
skrev:
Jeg overvejer at købe ny bil her midt næste år. Dog læser jeg artikler for tiden med, at staten er i gang med at udarbejde en provenuneutral omlægning af bilafgifterne/registreringsafgiften.
Kan det betale sig at købe en ny bil nu og betale fuld registreringsafgift, hvis regeringen pludselig omlægger afgiften således, at afgiften ikke længere fastslægges ud fra, hvor dyr bilen er i produktion?
Skal jeg måske vente nogle måneder og se an?
Har kigget på en Mercedes CLA eller en BMW 320D og disse kører mere end 20+ på literen.
Jeg tror ikke, at du skal regne med de store ændringer - hvis de overhovedet kommer.
Reg.afgiften på personbiler er en ikke uvæsentlig indtægtskilde til staten og der er jo allerede nu rigtig mange som køber de billige biler.
Jeg kan næsten ikke forestille mig, at regeringen vil risikere at miste yderligere indtægter på reg.afgifter end den allerede har.
Og de biler du kigger på er i forvejen rigelig dyre i Danmark.
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
16-09-2013 kl. 15:45
Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012
17-09-2013 kl. 00:40
Tror sgu også bare, at jeg er et af de mennesker som håber, at biler i DK en dag vil blive væsentlig billigere som f.eks. i Sverige. Men det sker vel ikke.
Noget helt andet: hvad er jeres mening omkring køb af en El-bil? Kan det betale sig at investere i sådan en nu når Better Place eksempelvis lukkede ned?
Har umiddelbart kun set Tesla S, der ser ud til at imponere. Dog ville jeg nok købe den brugt, hvis jeg nu gik efter den.
T i
bruger siden
17-06-2006
17-09-2013 kl. 20:43
Bilal Nawaz
bruger siden
22-09-2012
skrev:
Der var da mange meninger. :D
Tror sgu også bare, at jeg er et af de mennesker som håber, at biler i DK en dag vil blive væsentlig billigere som f.eks. i Sverige. Men det sker vel ikke.
Noget helt andet: hvad er jeres mening omkring køb af en El-bil? Kan det betale sig at investere i sådan en nu når Better Place eksempelvis lukkede ned?
Har umiddelbart kun set Tesla S, der ser ud til at imponere. Dog ville jeg nok købe den brugt, hvis jeg nu gik efter den.
Tror roligt du kan regne med at DK ikke bliver billigere end Sverige mht. biler. Selvom afgifterne skulle blive omlagt (hvilket de formentlig gør på et eller andet tidspunkt) kan du godt regne med at det ikke bliver billigere (medmindre du ikke bruger bilen). Købsprisen vil sikkert blive lavere, til gengæld vil de grønne afgifter/kørselsafgift blive tilsvarende højere. Så ved almindeligt brug vil totalprisen blive mere eller mindre den samme som i dag.
Mht. el biler kan det næppe "betale sig" økonomisk.
Risikoen er større end for traditionelle biler, da du ikke kan forudsige værditabet, går din el-leverandør eller lignende konkurs, holder teknikken (og hvad koster evt. rep.) etc. Så der er flere ubekendte end i en konventionel bil.
Men hvis det er for at prøve noget nyt, være "first-mover", sende de rigtige signaler eller lignende kan det jo være en ok ide (hvis dit kørselsbehov passer til det. Rene elbiler har jo begrænset rækkevidde etc.)