Bilbasen Forum
Kære Christian Schrøder og Peter AE
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
11-05-2013 kl. 11:46
Profil slettet
11-05-2013 kl. 12:37
Du ved ikke engang om det overhovedet hænger sammen med nogen person, det kunne lige så godt være et firma eller en gruppe af personer.
Det er fint at KS har stor indsigt i forskellige bilmærker, men han har meget svært ved at tåle at andre måske har en positiv mening om bestemte bilmærker.
Hvis man tillader sig at skrive noget godt om XXX's biler, så skal KS lige på banen og sørge for man ikke begår den fejltagelse igen.
Var der ikke også noget med en FDM undersøgelse der viste noget negativt om Renault, der skulle KS på banen og fortælle os alle sammen om hvor uretfærdigt den undersøgelse var stillet op.
KS har også alle dage benægtet at Renault har haft problemer før i tiden, han skriver fint om alle hans biler der aldrig har haft nogen som helst skavanker, han glemmer bare lige at fortælle om alle dem der HAR haft problemer med deres Renault.
Desuden er det umuligt at få KS til at se i øjnene at han måske ikke har ret, men det er fint, der er bare nogen mennesker der har det sådan, det er ikke deres skyld.
Jeg er klar over at en del af KS's tråde og indlæg er startet af en anden person(er), men det er altså ikke så svært at se forskel.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
11-05-2013 kl. 13:17
Niels Simonsen skrev:
Det er et fint indlæg du skriver Joakim, men KS er IKKE et navn, det er to bogstaver der ikke engang udgør et ord.
Du ved ikke engang om det overhovedet hænger sammen med nogen person, det kunne lige så godt være et firma eller en gruppe af personer.
Det er fint at KS har stor indsigt i forskellige bilmærker, men han har meget svært ved at tåle at andre måske har en positiv mening om bestemte bilmærker.
Hvis man tillader sig at skrive noget godt om XXX's biler, så skal KS lige på banen og sørge for man ikke begår den fejltagelse igen.
Var der ikke også noget med en FDM undersøgelse der viste noget negativt om Renault, der skulle KS på banen og fortælle os alle sammen om hvor uretfærdigt den undersøgelse var stillet op.
KS har også alle dage benægtet at Renault har haft problemer før i tiden, han skriver fint om alle hans biler der aldrig har haft nogen som helst skavanker, han glemmer bare lige at fortælle om alle dem der HAR haft problemer med deres Renault.
Desuden er det umuligt at få KS til at se i øjnene at han måske ikke har ret, men det er fint, der er bare nogen mennesker der har det sådan, det er ikke deres skyld.
Jeg er klar over at en del af KS's tråde og indlæg er startet af en anden person(er), men det er altså ikke så svært at se forskel.
Hej Niels
Tak fordi du tog dig tid til at svare. Du har ret i, at KS ikke er et rigtigt navn, men to bogstaver. Imidlertid er det jo netop disse to bogstaver, den falske KS har valgt.
Bo (falsk KS) brugte meget nedladende og voldsomme vendinger, når han skrev til KS. KS valgte aldrig at blive personlig - og Bo blev faktisk "frosset" ud. Nu er Bo så vendt tilbage og bruger meget energi på, at give KS et dårligt image!
Jeg har ikke læst alle indlæg - det må jeg erkende, men jeg synes ikke KS dyrker Renault som en ufejlbarlig bil. Han skriver, at han ikke finder det reelt at debattere Renault som mærket var for 10 år siden. Det synes jeg er rimeligt. Ligeledes har jeg altså ikke oplevet, at han har skrevet at Renault var fejlfri - men derimod bare bedre end sit rygte.
Er det helt urimeligt? Der er nogle meget faste holdninger til bilmærker. Nogle mærker er folk meget positivt stemt for og andre (specielt de franske) har nok fået et overdrevet dårligt rygte. Det er disse positive og negative fordomme KS forsøger at sætte i et reelt perspektiv.
Det synes jeg er i orden. Nogle biler har for godt et rygte og andre et for dårligt rygte i forhold til de faktuelle forhold.
Mht. kritik af Renault - øhhm! Jeg må erkende, at jeg ikke kan huske, at KS har kritiseret en model eller motor fra denne koncern. Det håber jeg, han selv vil kommentere på.
Hvad jeg husker er, at KS skriver at Skoda har 4,7 fejl pr bil og Renault har 6,4 fejl pr bil. Altså en forskel på under to fejl pr bil.
Og kritikken af FDMs test - den er FDM selv inde på. Jeg elsker selv Mercedes og måtte med en smerte i hjertet konstatere, at Mercedes med 7, 5 fejl/bil næsten var topscorer. Imidlertid hævder KS - hvad rigtigt er, at gennemsnits Mercedesen havde kørt over 273.000 km, hvor imod de andre medvirkende i testen havde kørt omkring 120.000 km. Dette er faktuelle forhold.
Det rimelige må vel være, at tage biler, med samme alder og samme antal kørte km. og sammenligne disse. Endelig oplyser FDMs analyse ikke hvad fejlene har kostet. Og det er vel det mest interessante - er det ikke?
Niels, jeg har personligt ikke oplevet at KS direkte har kritiseret min holdning. I forbindelse med en debat jeg havde om "Luksusbilen der døde" gjorde han mig opmærksom på nogle ting, jeg ikke havde tænkt på. Han forsøgte at nuancere mit syn på tingene. Og det synes jeg er rimeligt. Har du oplevet, at KS har skrevet noget nedladende til dig? Det kan jeg næsten ikke forstille mig. Men, jeg er åben for, at jeg tager fejl. Kan jeg i så fald bede dig henvise til et link, hvor du oplever at KS ikke er reel?
Problemet er ofte, at man er "forelsket" i sin egen ide - og derfor unuanceret.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
11-05-2013 kl. 13:33
christian schrøder skrev:
joakim , hvornår forstår du og andre at BB ikke bruger unikke bruger navne , så KS er ikke hans bruger navn , den som du kalder den falske har en pink avatar og den du kalder den rigtige , her vil jeg strække mig til at sige "den oprindelige" KS har en blå , det er ikke alt hvad den nye KS skriver der er ren kritik af den anden , og de indlæg hvor der rent faktisk er substans i , burde den oprindelige KS faktis holde sin kæft , de indlæg hvor det rent faktisk går ud over den oprindelige KS er han da velkommen til at skrive det med trollen , hvor han faktisk er i sin fulde ret , men alle de andre hvor der ikke er angreb mod han , vil jeg sige han skal klappe i . og du skriver : hvis han vil tages seriøst skal han skrive indlæg i sit eget navn , det er der sku ikke ret mange her inde der gør KS er initialer ikke et navn .derudover har niels ret FDM er gud i blå KS øjne ......når han kan bruge det til noget..ligesom så meget andet , men når andre påpeger noget er det enten løgn eller ikke underbygget , selv om man linker til 6-7 forskellige links fra fem lande , på sprog som de fleste kan forstå , der kunne linkes til langt flere , men jeg føler ikke det giver mening , da de færeste her inde kan læse spansk eller fransk . omkr mig mener han jeg har en personlig hetz mod 1,6 hdi og franske biler , det er direkte løgn , men han kan bare ikke tåle jeg kan underbygge mine holdninger . og ja jeg har et anstrengt forhold til 1,6 hdi , men har ingen problemer med franske biler ud over det , jeg ville heller aldrig købe volvo med den motor . nu ved jeg ikke hvad KS laver , jeg er maskinmester og mener måske jeg har lidt mere indsigt i en moderne diesel motor end han har (men der kan jeg naturligvis tage fejl) ...............og jeg siger tak for indlæget fra niels , bare det at han har skrevet her inde betyder VIRKELIG at han har haft noget på hjerte .
Hej Christian
Jeg er velvidende, at der er en farveforskel på den ægte og uægte KS. Men, det er altså ikke en tilfældighed, at Bo har valgt samme brugernavn som KS. Det er beregnende og gjort med henblik på chikane. Kan vi ikke blive enige om det?
Jeg har selv skrevet, at der faktisk er substans i enkelte af Bo´s indlæg, men der er endnu flere- hvor der ikke er. Og jeg synes faktisk, at man opbygger en identitet her på mediet med sit brugernavn! Bo forsøger nu at ødelægge KS´s.
Bo er meget velkommen i debatten - men han kan oprette sit eget brugernavn. Det må være rimeligt. Hvorfor skal den ægte KS lægge navn til de - til tider ekstreme udsagn Bo kommer med? Bo´s adfærd oplever jeg som chikane.
Jeg har hørt om de problemer, som skulle være med PSA-koncernens 1,6-dieselmotor. Og som jeg forstår det, havde det vist noget med bundkarret at gøre på visse bilmærker. Er det ikke rigtigt?
Jeg ved ikke en 100-del om en motor i forhold til dig. Og når du skriver som du gør, så har du meget mere substans i dit udsagn end jeg har. Indrømmet!
Men, hvis du tænker tilbage, har den ægte KS så ikke blot forsøgt at nuancere debatten? I modsætning til de fleste andre oplever jeg ikke KS som påståelig, men som debatterende. Jeg kunne aldrig finde på, at påstå at du lyver, men kan jeg bede dig linke til et sted, hvor KS forholder sig unuanceret til PSA-koncernens 1,6 dieselmotor?
Igen: jeg er ret imponeret af KS bilviden og glæder mig over, at han deler denne med vi andre brugere. Men, selvfølgelig kan han også tage fejl!
Igen: tak for svar. Jeg håber på en fortsat god debat!
MVH
Joakim
Profil slettet
13-05-2013 kl. 18:09
mvh Peter.
H P
bruger siden
06-01-2004
13-05-2013 kl. 19:43
Det kan selvfølgelig være "træls" for nogle at han altid kan henvise til en-eller-anden rapport, som underbygger hans påstande, men alting er jo et spørgsmål om fortolkning, og KS har aldrig "svinet" andre, blot svaret igen, respekt for det.
Hvis jeg skal give anbefaling til KS så må det være; accepter at bogstaverne herinde ikke er unikke og lad lære med dine "ignorer trollen" indlæg, og til alle andre; læs indlæggene uden at indlede en hetz blot fordi i ikke er enige, der ER faktisk plads til alle herinde.
Profil slettet
13-05-2013 kl. 19:57
Det er nu engang sådan Bilbasen har valgt at opsætte systemet, og kan man ikke lide lugten i bageriet....... tjae.......
I øvrigt har jeg altid ment, at verden ville blive et bedre sted, hvis der var nogle flere af min slags. Så for min skyld må i gerne konvertere til brugernavnet: "Lasse Hansen" - hele bundtet...... Men den blå bluse - den rører i ikke! :-)
Og husk så - det er passionen for biler der gør, at vi er herinde.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-05-2013 kl. 16:35
Nuvel ved K S en del om biler, men ikke alt som eks statistikker kan man gå ud fra. Det handler vel også om erfarring med biler ang mas ikke.....For hvor står det så lige at bmw er bedre end alle de andre ? (Griner) det står sikkert ingen steder, MEN Bmw er bare 10 gange bedre i opbygning, konstruktion motorer und so weiter. Meen Renault køre da super, man skal blot som jeg indregne en mulig risiko for bla haveri...Lidt som psa motoren i C-max...den køre altså super, men en del brænder turbo svinghjul af.....en fugl synger om at motoren har mindre oile i sig end andre. Det er nu ikke så svært at være herinde hvis man tåler lidt øregas også. Altså ironi kan forekomme...Nå omkring "trolden" er det vel lidt ligegyldigt hvilket navn denne antager..mener er jo nemt at se om det er nogenlunde sagligt eller øregas...Det skal så siges at jeg ofte har set denne "trold" komme med meget saglige og faglige svar på spørgsmål...Men måske alle skulle klappe hesten lidt....kan igen se i et indlæg at "trolden" får besked på at oprette sig i eget navn, det er da stor griner det her...I føder den jo selv...syns nu ikke der er noget at blive alt for sur over herinde...ta tingene med et smil og kom viderer. Men lidt humor skal der til.
Obs: Alle biler er noget lort pånær Bmw .-) og så er det ikke en gang løgn (griner)
Glem alt om billige Audi kasser fyldt med golf motorer mv,,,,,,,sådan er virkeligheden....men pyhh nu følger bmw lidt trop ved at få lavet visse motorer andet steds......
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
15-05-2013 kl. 17:49
Ved ikke om man som sådan kan kalde det haveri, men nogle har problem med stærk tilsodning....men kan være et dyse problem...og du har ret Renault deler ikke motor med psa.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
15-05-2013 kl. 21:34
K S skrev:
AutoBild har haft en meget grundig gennemgang af divers diesel-motorer og nævner bl.a.følgende med problemer:
VAG 2,0 TDI
PSA 1,6 HDI
Renault 1,5 dCi (bruges også af Mercedes-Benz)
Renault 1,9 dTi / dCi
Og fremhæver:
VAG 1,9 TDI
BMW - diverse
PSA 2,0 HDI
Fiat 1,3 M-jet
Fiat 1,9 JDT
Honda 2,2 CTDI
Toyota 1,4 D-4D
Bo - det er dig det hele omhandler. Få nu oprettet en profil i eget navn! Det tager ikke så lang tid!
Profil slettet
15-05-2013 kl. 22:36
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
15-05-2013 kl. 22:50
K B skrev:
Okey Joakim S og K S. Lad da damen K S skrive hvad hun vil. Husk det er frit hvad man vil skrive herinde!!! Så stop nu for f..... alt det skriveri herinde om forumtroll hele tiden!!!
Kære KB
Kan jeg ikke bede dig bare ignorere, når jeg skriver til Bo?
Meningen er simpelthen bare, at Bo skal skrive oplæg i eget navn - bestemt ikke at genere dig eller andre!