Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
12-08-2020 kl. 12:56
Havde du haft mulighed for selv af vælge om bilen skulle afgiftes efter de nye eller gamle regler (det har man dog ikke) så ville den grønne ejerafgift være lidt lavere, men registeringsafgiften ville være en del højere, sådan er det.
Og så er 540,- vel ikke en katastrofe på et årligt bilbudget ?
Morten Terp
bruger siden
17-03-2018
12-08-2020 kl. 22:07
H P
bruger siden
06-01-2004
13-08-2020 kl. 08:59
Jens Knudsen
bruger siden
01-02-2015
skrev:
Henrik P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
I forbindelse med omlægningen af registeringsafgiften i foråret 2018, var en del af aftalen at nye biler reg. efter de nye regler skal betale en lidt højere grøn ejeraftigt, imens selve bilen får en lavere registeringsafgift.
Havde du haft mulighed for selv af vælge om bilen skulle afgiftes efter de nye eller gamle regler (det har man dog ikke) så ville den grønne ejerafgift være lidt lavere, men registeringsafgiften ville være en del højere, sådan er det.
Og så er 540,- vel ikke en katastrofe på et årligt bilbudget ?
Bilen er jo ikke ny, den har første registrering 7. måned 2015 og det 540,- hver halve år
Reglerne gælder BÅDE nye og brugte biler............Når bilen kommer til landet så bliver den beskattet efter den gældende lov på tidspunktet for import !
T i
bruger siden
17-06-2006
03-09-2020 kl. 14:16
Jens Knudsen
bruger siden
01-02-2015
skrev:
Har klaget til forhandleren, han slår bare ud med armene og siger det vidste han ikke, synes stadig det er en uretfærdig forskels behandling af biler på det danske marked.
Har du overvejet at tale med forhandleren om lidt kompensation? Måske et gratis/rabat på service eller lign?