Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

11-07-2020 kl. 23:32

Skrotningsgodtgørelse - bedre kendt som skrotpræmie - er en ordning som gælder for personbiler til maksimalt ni personer og små varebiler under 3.500 kg. Bilen skal have været ansvarsforsikret. Når du afleverer din udtjente bil til ophugning hos en af landets miljøgodkendte og registrerede ophuggere, har du ret til en skattefri skrotningsgodtgørelse på 2.200 kr. Godtgørelsen kan udbetales, hvis du opfylder betingelserne for udbetaling af skrotningsgodtgørelsen:

Bilen skal være afmeldt i Motorregistret efter d. 30. juni 2000.Bilen skal være indleveret til en af Miljøstyrelsen godkendt ophugger.Forhandlere og autoværksteder kan ved aftale med en godkendt ophugger, agere på vegne af denne og derved også være indleveringssted.Bilen må ikke eksporteres efterfølgende. Dvs. den må ikke indregistreres i et andet land efter afmelding i Motorregistret, og der må ikke være opnået godtgørelse af registreringsafgift.Du skal som udgangspunkt være den sidst-registrerede ejer af bilen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

12-07-2020 kl. 12:58

christina Andersen

bruger siden
11-07-2020

skrev:
Hej
jJeg har skrotte min skoda Octavia ved A1 biler 5580 nråby, jeg fik 2000 kr I hånden men har ikke fået de andre (skrotgørelse)???
Hvordan finder jeg ud af om han har taget røven på mig?
H. Christina

Du har ikke skrottet din Oktavia, du har solgt den..
Hvilke "andre" penge taler du om ? Hvis det er skrotpræmien du mener, som er på 2200,- så forudsætter det at du selv kører ned med bilen, og selv afmelder den.....Hvis du beder forhandleren om at gøre det, så er hans massive fortjeneste på 200,-

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg