Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvad kan fælgene koste.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 21:12

Jeg går og overvejer nye alu til bilen, her når det bliver forår, og så skal jeg jo af med dem jeg har, hvis altså jeg bestemmer mig for at gøre det. Men hvad kan jeg tage for de gamle? Jeg kender ikke alderen på dem, men de sad på bilen, da jeg købte den for 1 1/2 år siden, men det er 15" raze fra thansen, med nokian sommerdæk, 6 mm mønster, og generelt rigtig pæne, og med få ridser efter alm brug. Jeg har undersøgt nyprisen, og den er vist omkring 4500 kr. Hvad kan jeg være heldig at få for dem?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

12-01-2013 kl. 21:20

Du skal ikke regne med ret meget for brugt udstyr, slet ikke fra T-hansen.

500-1000kr er nok niveauet....

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 21:30

Nu har je kigget priser ved thansen.

Nokian dækkene står til 599 pr stk, og fælgene til 499 pr stk.

Er der virkelig ikke mere end max 1000 kr at hente?

Jeg ved godt det ikke er det pure guld jeg har liggende, men tænkte
måske en 1500 kr seddel. Det er trodsalt nogen ok dæk.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 21:32

Vi har til den ældstes Up! købt et par originale Audi-fælge med få år på bagen til 1500. Så jeg vil mene de er helt nede i MAKS 600-700 kr. Det er trods alt ikke fantastisk kvalitet, og du kan for 1500-2000 få nogle fede, OEM kvalitetsfælge.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 21:42

Der var ikke meget, og det overrasker mig lidt, når jeg kigger halvgamle falmede 17" fælge på dba, som nemt koster 1000 kr, med nedslidte dæk.. :/

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 21:44

Rasmus Hougaard skrev:
Der var ikke meget, og det overrasker mig lidt, når jeg kigger halvgamle falmede 17" fælge på dba, som nemt koster 1000 kr, med nedslidte dæk.. :/

Så må du lige tjekke hvem der har dem til salg - folk tror at selv en gammel, sur Golf II er guld værd på de sider ;-)

Men igen - OEM fælge fås fra omkring 1500, og gamle dæk er stort set 0 kr værd i en handel :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 21:54

C S skrev:
Så må du lige tjekke hvem der har dem til salg - folk tror at selv en gammel, sur Golf II er guld værd på de sider ;-)

Men igen - OEM fælge fås fra omkring 1500, og gamle dæk er stort set 0 kr værd i en handel :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Nu er je ikke helt klar over hvad oem betyder? :/

Jeg har lidt kig på 17" fondmetal 7 eller 7,5" tror jeg, og jeg husker tydeligt præcis denne fælg, da den sad på en bmw e30, som jeg tit gik forbi, dengang jeg omkring de 10 år, dvs 18 siden.
Sådan nogen er til salg på dba, med ca 5 mm mønster på 2 dæk, og 2 nedslidte.
De står til 900 kr. Det da også en slags penge så :/

Dette indlæg blev 12-01-2013 21:55 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 21:59

OEM = Original equipment manufacturer - altså original-fælge fra bilproducenten :-)
Det må siges at være overraskende billigt, hvis det er originale fælge - for det er da alligevel en ret lækker fælg!
Dækkene er som sagt ikke vigtige, da mange i dag vælger at købe de gamle OEM fælge, glasblæse dem, pulverlakere dem og smide stretch-dæk på - altså sådan en montering her:

http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2008/08/IMG_6525_copy.jpg

Det er selvfølgelig med til at presse prisen op på gamle, originale fælge, og T-Hansen fælge ryger, uheldigvis for sælger, meget ned i pris.

Men lige dem du har fundet til 900 lyder overraskende billigt - men man smider hurtigt 1500-2000 for at få fjernet hakker/ridser, blæst og pulverlakeret :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 22:07

Så fik vi lige det påplads, med oem, takker :)

Lidt utroligt, hvis de ligefrem er billig, de fondmetal :O

De har lidt ridser, men ikke mere end at jeg kan leve med det.
Ville evt se hvad jeg selv kunne gøre, for at shine dem lidt op, billigt. :)

Men tror squ jeg beholder de gamle indtil videre, når de alligevel ikke
kan indbringe mere. De skulle være med til at finansiere de nye fælge,
men fælge, 2 nye dæk, sænkning og sporing, så løber det jo op i omkring
4000 kr.. Tror lige jeg venter lidt. Godt der er lang tid til foråret kommer.. :)

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 22:13

Gamle fælge er i høj kurs lige for tiden - og de ser skam også herre lækre ud hvis man kører ren tysker-stil på bilen, hvor den bare er smidt i jorden og et par lækre BBS'er på ;-)

Lige et eksempel på hvor dyre et par gamle fælge kan være:
http://www.dba.dk/alufaelge-16-bbs-krydsmaal-4/id-88871607/

Hvad skal du have smidt nogle fælge på? :-) Det er jo også lige med at finde nogle der passer ind i stilen ;)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 22:27

C S skrev:
Gamle fælge er i høj kurs lige for tiden - og de ser skam også herre lækre ud hvis man kører ren tysker-stil på bilen, hvor den bare er smidt i jorden og et par lækre BBS'er på ;-)

Lige et eksempel på hvor dyre et par gamle fælge kan være:
http://www.dba.dk/alufaelge-16-bbs-krydsmaal-4/id-88871607/

Hvad skal du have smidt nogle fælge på? :-) Det er jo også lige med at finde nogle der passer ind i stilen ;)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Yes, det er jo en virkelig klassiker du fandt frem der, og der kan jeg lidt bedre følge prisen. De ville have passet perfekt dengang jeg kørte golf 2 :)

Jeg kører corolla e12 stc nu, og det er meget forskelligt hvad jeg har kigget på.
Er under uddannelse, så har god tid til at spare sammen, og finde det helt rigtige ;)

Går ikke efter desideret tyskerstil, bare nogen 7-7,5"x17 (18" blir for dyrt lige nu),
også med 195/40 dæk, alternativt 205/40. De er lidt billigere, men lidt stretch
ville ikke gøre noget :)

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2013 kl. 22:32

Sådan en E12'er tror jeg vil se godt ud med et par fælge i stil med OZ Ultraleggera - få, tynde egere, og godt med stræk - et par kopi-fælge står ikke i det store i dag :-)

Og hvis nu bilen er sølvfarvet, så kunne det se fedt ud med lidt pang-farve på fælgene, evt med en gang Plasti Dip, og lidt stickerbomb på sidespejlene ;-)

Så har du en børne-container lidt ud over det sædvanlige ;-)

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2013 kl. 08:45

Jeg var selv ude i noget med tynde egere, men er ikke låst fast endnu :)

Bilen er sølv, meeen den skal ikke have alt for meget gejl. Holder det til fælge
og sænkning. Er ved at være for gammel til det helt vilde. ;)

Der var også en på dba, som havde den gode gamle oz saturn til salg.
Sølle 600 kr, og ligeledes på ebay til små penge. :)