Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Falske Renault-råd på nettet

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 08:16

Hej alle

Føler lidt at vi er tilbage i 2012 hvor der var meget snak om Renault ansatte som svarede på indlæg herinde på bilbasen. Nordjyske stiftistidende skrev om det i maj 2012. Har nemlig bemærket at hver gang derskrives noget negativt om Renault, så kommer der enten et hurtigt modsvar eller også bringes der noget nyt på banen, så fokus kommer væk fra hvad tråden startede med. Det sjove ved dette er at det altid er de samme profiler herinde som gør det!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 10:14

Henrik S

bruger siden
31-01-2011

skrev:
Det var ikke renault ansatte, det var den Franske efterretningstjeneste
i samarbejde med NSA.
Det forlyder, at de stadig overvåger det "fantastiske" forum for som alle jo ved
er der ingen der kunne drømme om at købe ny bil uden at kigge her først.
Så negativ omtale af Renault kan føre til en likvidering, så se jeg over skulderen.

Hold da op hvor er du skarp! Grin bare, samt klap i dine Renault hænder. Nu mangler vi bare at hører fra de sidste 3-4 Renault tilbeder

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 10:20

J L

bruger siden
16-07-2003

skrev:
Det er såmænd bare et godt eksempel på Damage control. Uden yderligere sammenligning med Jakob S så bruger flere og flere firmaer dygtige communications folk til at, aflede folks opmærksomhed fra deres lorte produkter. Det er tilsyneladende det samme der er sket her. Det er den sædvanlige franske arrogance, som iørigt går igen i deres biler. Selvom bilens kvalitet ikke afspejler hovedkontorets beliggenhed, hvilket jeg IKKE er enig i, så viser det med stor tydelighed at især de franske chefer er røv ligeglade med deres eftermarked, bare de får solgt nogle biler. Den samme arrogance finder du ikke hos feks Honda, selvom bilerne bliver lavet i Swindon, så er cheferne trods alt japanere og her skinner en helt anden kultur igennem. Er du skyld i noget, så koster det. At folk kan få den tanke, at købe en Renault, med deres aggressive pris politik, er mig en gåde. Især når de samme folk begynder at tale om totaløkonomi.

Dejligt at læse, at der også er andre som kan læse det mellem linjerne:-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 10:27

K B

bruger siden
11-09-2012

skrev:
Hej alle

Føler lidt at vi er tilbage i 2012 hvor der var meget snak omRenault ansatte som svarede på indlæg herinde på bilbasen. Nordjyske stiftistidende skrev om det i maj 2012. Har nemlig bemærket at hver gang derskrives noget negativt om Renault, så kommer der enten et hurtigt modsvar eller også bringes der noget nyt på banen, så fokus kommer væk fra hvad tråden startede med. Det sjove ved dette er at det altid er de samme profiler herinde som gør det!

Er det så dig der starter trenden med at forsvare VAG, koste hvad det vil? ;-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 10:38

J L

bruger siden
16-07-2003

skrev:
Næh, trådstarter gør bare opmærksom på et tidligere indlæg, hvor en journalist rent faktisk beviste, at indlæggene kom fra en Renault ansat. Og han handlede fuldstændig på egen hånd?? Haha

Men han kommer jo med beskyldninger mod andre brugere herinde, netop for at være "Renault-lovers". Der kan være flere grunde til det. Man kan undres..

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 10:38

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Er det så dig der starter trenden med at forsvare VAG, koste hvad det vil? ;-)

Nej det er det ikke og forsvare heller ikke nogle bilmærker. Er bare blevet træt af at høre/ læse om nogle som vil give "gode" råd, samtidigt med at de prøve at vende folk over mod "deres" mærke. Grin bare, men jeg har ret. Glæder mig til at se hvornår jeg får skyld for at være forumtroll

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 10:39

K B

bruger siden
11-09-2012

skrev:
Nej det er det ikke og forsvare heller ikke nogle bilmærker. Er bare blevet træt af at høre/ læse om nogle som vil give "gode" råd, samtidigt med at de prøve at vende folk over mod "deres" mærke. Grin bare, men jeg har ret. Glæder mig til at se hvornår jeg får skyld for at være forumtroll

Men hvem er det helt præcist der gør det?

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 10:52

J L

bruger siden
16-07-2003

skrev:
Ah den er ikke svær. Kig lidt i arkivet så finder svar.

Beklager, jeg følger godt med i trådene herinde, og jeg kan ikke genkende mønsteret. Jeg er godt klar over at K S har en positiv tilgang til Renault, og hvorfor skulle han ikke have det? Men ud over K S har jeg ikke set nogen plædere for Renault, mere end folk skamroser f.eks. Skoda. Der er da væsentligt flere der lovpriser Skoda Fabia f.eks.

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 11:09

Henrik S

bruger siden
31-01-2011

skrev:
KB og J L , bare så i kan sove i nat
Det passer ikke, Det var en FRANSK ubåd.

Til gengæld er det sandt at der har været en påsat brand i VW hovedkvarter og efterfølgende har man set en mand med baskerhue forsøgt flygte fra stedet i en gammel Renault 4, den kunne selvfølgelig ikke starte men heldigvis for ham stod der en af fabrikkens biler med nøgler i, den startede første gang og ikke set siden.
Nummer pladen lyder "top 1"
Hold øje efter bilen I to, der er udlovet en dusør, Renault 4 gået 278435 km uden start problemer VW mekanikere har været der.

Kan godt lide dine svar:-) Har lige kigget de svar igennem så du har givet før på andre tråde. Vil da sige at din profil passer godt på overskiften!
Kom bare med et nyt latterligt svar, det er også en måde at vende fokus væk på!

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 11:21

Henrik S

bruger siden
31-01-2011

skrev:
Hør, det er vel ikke dig der nulstiller Rigshospitalet`s IQ måler?

Som man siger på jysk, det må godt nok være "træls" ikke at kunne byde ind med mere end dette. Men hvis nu jeg har et spørgsmål ang. Renault, så kunne jeg forestille mig et andet svar! Skriv bare et nyt latterlig svar, men husk hvem der er til grin:-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 11:21

J L

bruger siden
16-07-2003

skrev:
Haha godt ord igen. Og det skulle vel aldrig være mig?
Det jeg hænger mig i, det er argumenterne for, at købe feks en Renault.
Problemerne er deres efterservice marked, deres prispolitik og deres lederskab. 3 ting der gør at jeg aldrig ville købe en Renault. Jeg vil sku hellere have en Dacia, så får man i det mindste 3 års garanti. Men man skal stadig leve med hvem der ejer dem.
Som skrevet så skinner det franske arrogance gen igennem hele vejen. Fuldstændig som, at de ikke gider at tale engelsk men kun fransk, så forvente de, at vi æder det de serverer råt, uanfægtet at det er noget bras. Det er hele mentaliteten i den franske bil industri som jeg synes stinker. Og så er jeg faktisk lidt ligeglad med at feks Grand scenic skulle vinde en pris for bedste MPV. Det er da slet ikke noget kvalitets stempel overhovedet.

Og det er jo lige præcis det samme med VW, er det ikke? De lever på "tysk kvalitet", uagtet at det er noget gennemsnitligt bras de sælger. Og deres eftermarked er da ikke et hak bedre end hos Renault.

Jeg ved ikke om det er dig der skamroser Fabia, det må du bedst selv vide. Jeg er godt klar over at folk har deres præferencer inden for biler, og det skal de også have lov til. Jeg ser mig selv som yderst objektiv når jeg giver mine råd til folk.

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 11:34

J L

bruger siden
16-07-2003

skrev:
Næh, trådstarter gør bare opmærksom på et tidligere indlæg, hvor en journalist rent faktisk beviste, at indlæggene kom fra en Renault ansat. Og han handlede fuldstændig på egen hånd?? Haha

Og tilfældigvis kom der også dengang modsvar ligeså hurtigt som i dag, når snakken faldt på Renault! Har bare fået bekræftet at man stadigvæk ikke kan forvente ærlige svar herinde. Når snakken omhandler Renault

Dette indlæg blev 01-03-2014 11:36 redigeret af dets forfatter.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 11:34

J L

bruger siden
16-07-2003

skrev:
Formentlig fuldstændig det samme hos VW. De har bare en bedre marketingsafdeling, som har forstået hvordan man henvender sig til folket. Noget som Renault aldrig kommer i nærheden af. Men som jeg har skrevet i et andet indlæg til dig, jeg kunne aldrig drømme om at købe en VW eller Audi.

Men at deres marketingsafdeling stinker, gør vel ikke bilerne ringere af den grund? Jeg siger heller ikke at du er VAG fan, den titel må hænge på K B. Jeg forstår bare ikke hvorfor den hetz mod Renault.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 11:35

K B

bruger siden
11-09-2012

skrev:
Og tilfældigvis kom der også dengang modsvar ligeså hurtigt som i dag, når snakken faldt på Renault! Har bare fået bekræftet at man stadigvæk ikke kan forvente ærlige svar herinde.

Man ser og hører kun det man selv vil.

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 11:37

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Man ser og hører kun det man selv vil.

Ja dårlige undskyldninger er der nok af

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 15:16

K B

bruger siden
11-09-2012

skrev:
Ja dårlige undskyldninger er der nok af

Jeg mindes ikke at der er nogen i den her tråd der har forsøgt at undskylde noget.

Der er en herinde som er rigtig glad for Renault, pga. gode erfaringer med mærket, men alligevel mener du, at der er indtil flere "Renault-lovers" herinde, og føler at den overvældene propaganda gør, at du bliver nødt til at oprette en tråd og anklage folk, uden at nævne hvem det er du mener.

Useriøst..

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 16:23

A R

bruger siden
01-01-2014

skrev:
Mærkelig tråd den her....

Ja jeg forstår egentlig heller ikke pointen i den :)

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 16:41

A R

bruger siden
01-01-2014

skrev:
Mærkelig tråd den her....

Ja for folk som er nye inde på dette forum. Men det er en kendt gammel sag at Renault har haft ansatte til at skrive/svare herinde, for at gøre fjerne alt negativt omtale eller fremhæve sig selv.

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 16:47

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
Ja jeg forstår egentlig heller ikke pointen i den :)

Jamen hvorfor svarer du så?

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 17:33

K B

bruger siden
11-09-2012

skrev:
Jamen hvorfor svarer du så?

I håb om at pointen rent faktisk kom frem i lyset. Jeg har dog min tvivl.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

01-03-2014 kl. 17:52

Hvad er et "falsk råd" egentligt ?
Alle har jo ret til at ytre sig, og så vidt jeg kan se, begrænser tåbelighederne sig ikke til et enkelt mærke......

Undertegnede er også blevet anklaget for at være ansat hos en forhandler i Viborg, da jeg forsvarede denne....

Hmmm, tåbelig tråd Iøvrigt, jeg havde faktisk besluttet mig for ikke at kommentere den, men Chelsea har vist lukket kampen imod Fullham og så jeg må åbenbart kede mig.

God lørdag derude

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 18:52

H P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Hvad er et "falsk råd" egentligt ?
Alle har jo ret til at ytre sig, og så vidt jeg kan se, begrænser tåbelighederne sig ikke til et enkelt mærke......

Undertegnede er også blevet anklaget for at være ansat hos en forhandler i Viborg, da jeg forsvarede denne....

Hmmm, tåbelig tråd Iøvrigt, jeg havde faktisk besluttet mig for ikke at kommentere den, men Chelsea har vist lukket kampen imod Fullham og så jeg må åbenbart kede mig.

God lørdag derude

Jamen hvis du mener at det er en tåbelig tråd, så lad være med at svare!
Men det er da mærkeligt at hver gang Renault nævnes i en tråd, så bliver det vendt til noget positivt!

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 18:55

Jannik Christensen

bruger siden
02-09-2008

skrev:
I håb om at pointen rent faktisk kom frem i lyset. Jeg har dog min tvivl.

Kan læse ud fra de svar du har givet flere gange, er et klart bevis på at man ikke skal forvente du kan regne den ud. Man kan hvis godt kalde dig en medløber!

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

01-03-2014 kl. 21:28

K B

bruger siden
11-09-2012

skrev:
Kan læse ud fra de svar du har givet flere gange, er et klart bevis på at man ikke skal forvente du kan regne den ud. Man kan hvis godt kalde dig en medløber!

Medløber på hvad? Hvis du har noget på hjertet, så sig det dog. Ellers fremstår du jo bare som en ligegyldig troll som den anden K S herinde.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

01-03-2014 kl. 21:44

Det er muligt at Renault/andre bilmærker har deres PR afdeling i gang herinde.
Men mon ikke man bare skulle stoppe med at fodre trolden. Tråden er jo tydeligvis kun oprettet for at få startet et skænderi....

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2014 kl. 22:52

T l

bruger siden
17-06-2006

skrev:
Det er muligt at Renault/andre bilmærker har deres PR afdeling i gang herinde.
Men mon ikke man bare skulle stoppe med at fodre trolden. Tråden er jo tydeligvis kun oprettet for at få startet et skænderi....

Et skænderi! Nej undskyld mig lige, men har været medlem herinde siden 2007! Men oprettede min profil herinde igen i 2012. Det var tilfældigvis mit indlæg nordjyske Stiftstidende fremviste i deres artikel ang. Renault. Så nej, jeg er ikke mere Troll end dem som beskylder andre for at være det! Er bare blevet træt af den skjulte marketing som sker i flere tråde. Tro mig, jeg kender til skjult reklame.

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2014 kl. 14:54

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Det er en interessant konspirationsteori, du kommer med, men istedet for disse slet skjulte hentydninger, så kom da med fakta: Hvem er betalt af Renault? Hvilken dokumentation har du for påstanden?

Hvem betaler dig for at miskrediterer andre personer og mærker?

Hvordan kan det være, at du ikke kigger lidt på Audi-tilhængerne?

Eller tilhængere af Hyundai/Kia?

For ikke at tale om Saab-mafiaen (der vist døde sammen med fabrikken)?

Kom med fakta - eller en undskyldning til de(m) du forsøger at miskreditere!

Kære K S
undskyld mig, men hvem fanden tror du at du er?
Kom med fakta skriver du! Du er hvis den sidste som kan tillade at skrive det!
Du skriver det faktisk hver gang du kommer på tynd is.
Gider faktisk ikke at bruge tid på at lave den store dokumentation til dig, da man nok i den sidste ende får smidt ordet forumtroll i hovedet af dig, når du ikke kan klare dig mere.