Bilbasen Forum
En stor tak til KS anno 2006
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
10-07-2014 kl. 00:54
Det er min oplevelse, at tingene fungerer bedst, hvis der er balance i dem. Og det er der ikke i øjeblikket!
Derfor synes jeg, du skal have et par venlige ord fra randerskanten :-)
Tak fordi du deler din store indsigt og bilviden med mig/os. Jeg er virkelig imponeret over, hvor meget du ved om biler, deres teknik, ophav, fordele og ulemper.
Og så synes jeg, det er rigtig godt, at du formår at adskille forkærlig og saglighed i forbindelse med bildebatten.
Det skal ingen hemmelighed være, at jeg har lært meget af dine indlæg og jeg har (haft) stor glæde af, at læse dine svar. Derfor håber jeg meget, at du forbliver på dette medie.
Jeg er ikke sikker på, at jeg selv havde kunnet tåle alle de personlige angreb, du har været genstand for -men du tager det åbenbart "i stiv arm" og respekt for det.
Fortsæt venligst med dit gode arbejde og dine gode indlæg - for vi er mange, som værdsætter disse :-)
De bedste hilsner fra
Joakim
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
10-07-2014 kl. 10:35
Men han er tit bare sur og kommer med forudfattede meninger og skøn over fremtiden, som han ikke kan begrunde med facts.
Men hvis jeg har en mening, så skal jeg dokumentere med facts. F.eks. hans tåbelige argumentation om reservedele til Saab og Chevrolet.
OG så skriver KS; helt uden at kende hverken mig eller min baggrund - det tror da fanden, i stedet for dit fulde navn bruger du 2 tilfældige bogstaver, og ud over at du skiver, at din familie har haft autoværksted (hvis det passer) og at du har haft mange biler ved vi ikke en skid om din baggrund for at udtale dig.
Hvem ved om Joakim S er din bror eller svoger :-)
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
10-07-2014 kl. 11:16
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
skrev:
Jamen, det er da rigtigt, at KS2006 af og til kommer med brugbare råd.
Men han er tit bare sur og kommer med forudfattede meninger og skøn over fremtiden, som han ikke kan begrunde med facts.
Men hvis jeg har en mening, så skal jeg dokumentere med facts. F.eks. hans tåbelige argumentation om reservedele til Saab og Chevrolet.
OG så skriver KS; helt uden at kende hverken mig eller min baggrund - det tror da fanden, i stedet for dit fulde navn bruger du 2 tilfældige bogstaver, og ud over at du skiver, at din familie har haft autoværksted (hvis det passer) og at du har haft mange biler ved vi ikke en skid om din baggrund for at udtale dig.
Hvem ved om Joakim S er din bror eller svoger :-)
Kære Niels Kristian Larsen
Det er min oplevelse, at der er en meget hård tone i øjeblikket på dette medie i øjeblikket og jeg kan ikke ikke udfinde, hvorfor dette er nødvendigt!
Men, jeg synes det ærgeligt og konsekvenserne er jo åbentlyse: virkelig mange brugere er stoppet med at bruge dette medie - især mange kompetente :-(
K S har jeg udelukkende oplevet som saglig. Og hvis man skal være og forblive saglig, så kræver det altså dokumentation! Sådan er det! Ellers er der jo udelukkende tale om menings udveksling. Og det gør jo ikke nogen klogere eller giver os brugere større indsigt.
Jeg har faktisk oplevet, at der var en bruger, som pointerede et forkert udsagn fra K S side og K S erkendte dette prompte. Det er jo reelt. Andet kan jeg ikke skrive.
Personligt har selv haft flere diskussioner med K S og vi er bestemt ikke enige om alting:
http://www.bilbasen.dk/forum/generelt/luksusbilen-der-doede/25588#post166074
men som ovenfor beskrevet, har jeg lært utrolig meget af denne.
Og jeg kan altså ikke forstå, at folk vil angribe en bruger "personligt" og komme med alverdens upassende kommentarer og nedladende postulater.
Som jeg ser det, kan man vælge enten at gå ind i debatten og argumentere for sin sag eller ignorere det udsagn, man er uenig i!
Og her vil jeg gerne henvise til, at der føres en mere sober tone. Kan kan ikke se, hvad de forskellige brugere får ud af deres personlige angreb.
Med hensyn til om jeg er i familie med K S eller ej: Det er jeg ikke!
Men, skulle jeg vælge en person på dette medie, som jeg skulle drikke et par øl med, da ville det være K S. Han har bla. ejet en af mine drømmebiler, ved enormt meget om biler og så synes jeg at kunne anspore en lunhed i hans svar.
Endelig har flere af de andre kompetente bilentusiaster - som ligeledes var saglige, desværre forladt dette medie. Jeg formoder, det er pga. den hårde tone og de ofte personlige angreb. Derfor vil jeg gøre mit til, at K S forbliver aktiv på denne side :-)
I håbet om en god debat!
Hilsen Joakim
Profil slettet
10-07-2014 kl. 18:43
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Uanset lovgivning, er det helt uden konsekvens at skrive et tilfældigt navn - dit eller andres. Pointen er, at man er nøjagtigt lige så anonym, om man bruger sit eget navn, andres navne, initialer, "Batman" eller andet.
Selv om jeg kender dit navn - og tror på, at det virkelig er dit navn, siger det absolut intet om, hvad din agenda er og hvad dine råd kan bruges til.
Hvorfor fokuserer så meget på, hvad folk kalder sig? Du har absolut INGEN garanti for, at en bruger hedder, hvad de kalder sig. Mit eget navn deles med rigtigt mange i dette land - så det vil ikke gøre dig klogere på, hvem jeg er, at jeg ændrer mit brugernavn herinde. Du må acceptere, at på Internettet er vi alle i praksis anonyme.
For en god ordens skyld: Jeg ser ingen grund til at tro, at du ikke har brugt dit rigtige navn, men for eksemplets skyld, er der jo absolut ingen garanti for det. Alligevel synes du, at det er ubehageligt, at der stilles spørgsmålstegn ved det - trods, at du ikke har noget imod at sætte spørgsmålstegn ved andre, der trods alt har været brugere herinde i betydeligt længere tid end du. Det er lidt paradoksalt..... ;-)
PS. Jeg synes, at det er pjattet, at voksne mennesker tror, at de ved mere om andre, fordi de vælger et brugernavn, der ligner et rigtigt navn, i et forum på Internettet. Det er en ret naiv tanke.
Hvorfor fokuserer så meget på, hvad folk kalder sig? Ja det kunne man da godt netop spørge dig om! Du gør da ikke andet end at skrive at K S er dit navn og andre ikke må kalde sig dette inde på dette forum.
Det er lidt sjovt det Niels skriver, for det er sq altid de samme som støtter dig! Håber du engang prøver at kigge indad på din egne person, så ser du nok hvad det er som pisser os andre af:-)