Bilbasen Forum
ADVARSEL: Ejerafgift passer den til det faktiske?
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-03-2018 kl. 15:50
Da jeg så modtog min registreringsattest var bilen kun opgivet til 14,9 km/l.
I det praktiske har det ikke nogen betydning, jeg kan sagtens holde de 16,4 endda uden morfarkørsel.
Men i kroner og øre koster det omkring 1700 kr mere om året.
Jeg henvendte mig til skat pr. telefon, og efter flere forsøg fik jeg at vide, at jeg skulle skrive til skat.
Det gjorde jeg så den 22/3, og dagen efter fik jeg svar: det ville tage 4-6 uger at behandle min sag.
Den 16/6 (ca 12 uger senere) modtog jeg et svar: Det var ikke noget skat (Motorregistret ) kunne gøre noget ved. Jeg skulle til en synshal og få lavet en omregistrering. Det ville så koste mig et nyt syn, men da skat tilbagebetaler op til 3 år, ville jeg bare vente til det periodiske syn.
Den 14 /2 i år blev bilen så synet igen (uden fejl) og ved den lejlighed omregistreret til det rigtige forbrug, ved hjælp af en erklæring fra Audi. For de oplysninger der stå på skats egen hjemmeside, der fortæller det samme kunne jo være forkerte.
Den 16/2 modtog jeg så en ny afgftopkrævning, der var tilrettet det korrekte forbrug.
Men her små 6 uger senere har jeg endnu ikke modtaget nogen penge fra skat med det for meget betalte afgift.
Jeg skrev til skat den 18/2 men har ikke modtaget noget endnu, så i dag ringede jeg til skat.
Her var svaret: at selvom den nye opkrævning er rettet (det sker automatisk) så kan man jo ikke vide om bilen hele tiden har haft det forbrug. (på trods af at det står på deres egen hjemmeside)
Beskeden var at jeg skal tilbage til synshallen en gang til, og få dem til at indsende en erklæring om at der har været fejl på registreringen fra starten.
Jeg har telefonisk henvendt mig til synshallen, så nu venter jeg på hvornår jeg ser mine penge.
KORS HVOR ER DET KOMUMALT...
Pointe: kontroller jeres registreringblanket når i modtager den, og gå til sælgeren med det samme hvis der er fejl. Det må påhvile sælger at få det rettet med det samme.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-03-2018 kl. 17:07
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-03-2018 kl. 17:17
men det der så stod på registreringsattesten var et helt andet tal.
Det undrer mig så, at man hos skat ikke er i stand til selv at rette fejlen, men man som borger skal ulejliges med at køre i en synshal, og her ulejlige en mand med at udfærdige nogle papirer, som man kun kan få hos skat
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-03-2018 kl. 17:18
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-03-2018 kl. 17:35
Hvis de siger bilen er fejlregistreret, bør du kunne få refusion for de sidste 3 år.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009