Bilbasen Forum
Leasing eller køb
Matias Kann
bruger siden
13-07-2017
18-01-2021 kl. 13:59
Jeg går og overvejer næste træk i forhold til bil, da den nuværnede jeg har er ved at komme godt der op af i km og man nok derfor må forvente en del udgifter snart.
Jeg går med tanken om leasing men jeg kan ikke rigtigt finde nolge artikler eller forums som står i samme situration som mig. heller ikke sider hvor man kan beregne priser på det.
Jeg kører ca 50000 plus minus, og er i tvivl om det overhoved kan betale sig at lease
Der er ikke de store krav til bilen:
Automatgear
God kørekomcort
Økonomisk (langt på litterne + diesel - evt hybrid)
krog til 1500 kg min
Hvad tænker i om ovenstående?
J R
bruger siden
13-12-2013
18-01-2021 kl. 15:06
Det billigste du kan gøre er købe en elbil med dine krav. Få et ladeabonnement og så bare smide nogle km på uret.
Vil anslå du ligger på ca 3000 liter om året, tilsvarende 30.000 kr i DIesel.
Det kan du gøre for 6-7000 på el.
Ja du skal måske lige bruge 10-20 minutter ind i mellem på en superlader.
Men skal du slæbe traileren på 1500 kg til Italien eller dagligt rundt på arbejde, så skal du nok holde fast i diesel lidt endnu.
Er det kun til at slæbe en hest eller andet en gang imellem og kortere afstande(
Elbiler den kan slæbe 1500+ kg. Audi e-tron, Tesla model X og kommende Model Y(leveres fra ca 3 kvartal i år).
Audi kræver du kommer til service hver 20.000 km, Tesla vil helst ikke se dig.
Plugin hybrid eller hybrid i det hele taget til 50.000 km er i mine øjne kun godt for mindre afgift.
Men ellers er BMW eller Mercedes kommet med rimelig skarpe priser på hybrider. Der er dog det aberdabei at regeringen og SKAT ikke er klar til til de nye afgifter, så ligegyldigt hvilken du kigger på idag, så vil der være et spørgsmål om hvad prisen reelt ender på når aftalen bliver vedtaget eller ej og SKAT får kørt aftalen ind i deres beregner.
Dette indlæg blev 18-01-2021 15:19 redigeret af dets forfatter.
Matias Kann
bruger siden
13-07-2017
18-01-2021 kl. 15:24
Tror du må skære den lidt mere ud med tesla ikke vil se mig? er det fordi der ikke skal service til eller hvordan funger det?
J R
bruger siden
13-12-2013
18-01-2021 kl. 16:54
Dog skal du med 50.000 km være klar over din overordnede garanti på 4år/80.000 km udløber hurtigt.
Der er dog 8 år/192.000 km garanti på batteri og motorer .
Har selv lige rundet 72000 km i en model 3LR på 21 måneder. Har fået smurt bremser i forbindelse med skifte til sommerdæk 1 gang, og været til selvvvalgt service hos Tesla, fordi jeg tænkte det var smart inden 80.000 km, hvor jeg så fik den 4 hjulsudmålt og sporet. Sikkert pga 3 kantkyssede fælge.
De gamle producenter har en service forretning der skal løbe rundt.
Hvor Tesla er ligeglad med hvor du får smurt dine bremser. Har du så et issue, så er der desværre lidt besvær med at komme i kontakt med Tesla. Men bestiller du service på APP'en så ringer de hurtigt, og du vælger selv om det skal være en Ranger der kommer til dig for udbedring, eller om du kører til værksted.
SMå ting kommer der en Ranger. Store skal du til Værksted.
Dette indlæg blev 18-01-2021 16:59 redigeret af dets forfatter.