Bilbasen Forum
Leasing af brugt bil
Per Bil
bruger siden
17-02-2020
27-02-2020 kl. 20:01
Dette indlæg blev 27-02-2020 20:03 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
27-02-2020 kl. 20:48
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
13-01-2021 kl. 13:22
Det er totalomkostningen per år, der er interessant. Hvad hjælper det at betale 1.000 om måneden, hvis du skal lægge 100.000 i engangsbetaling (retorisk spørgsmål).
Leasingmarkedet for brugte biler er fyldt med fupmagere og halve sandheder. Mangler der noget i opstillingen, f.eks. førstegangsydelsen, så find en anden udbyder.
Du kan i privatleasing ALTID aflevere efter 12 måneder. Du skal bare opsige i den 11. måned. Derfor at der førstegangsydelse for at binde dig uden, at du juridisk er bundet.
https://www.leasingcar.dk/privatleasing/VW-Up!/60-Take-Up!-BMT
Totalpris 63.584 kroner på 3 år. Men du vil aflevere efter 12 måneder. Så er det 12 x 1.492 + 5.000 kroner = 22.904 DKK. Plus ejerafgift.
Forsikring, brændstof og dæk kommer til, så vær sikker på, at der er mønster på de brugte dæk. Spørg også ind til, om du skal tage risikoen i restværdien. Det er altid spørgsmålet ved leasing af brugt, og det er en joker (som du taber på), hvis det spørgsmål ikke er afdækket.
Dette indlæg blev 13-01-2021 13:29 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
13-01-2021 kl. 13:59
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
skrev:
Hej Per.
Det er totalomkostningen per år, der er interessant. Hvad hjælper det at betale 1.000 om måneden, hvis du skal lægge 100.000 i engangsbetaling (retorisk spørgsmål).
Leasingmarkedet for brugte biler er fyldt med fupmagere og halve sandheder. Mangler der noget i opstillingen, f.eks. førstegangsydelsen, så find en anden udbyder.
Du kan i privatleasing ALTID aflevere efter 12 måneder. Du skal bare opsige i den 11. måned. Derfor at der førstegangsydelse for at binde dig uden, at du juridisk er bundet.
https://www.leasingcar.dk/privatleasing/VW-Up!/60-Take-Up!-BMT
Totalpris 63.584 kroner på 3 år. Men du vil aflevere efter 12 måneder. Så er det 12 x 1.492 + 5.000 kroner = 22.904 DKK. Plus ejerafgift.
Forsikring, brændstof og dæk kommer til, så vær sikker på, at der er mønster på de brugte dæk. Spørg også ind til, om du skal tage risikoen i restværdien. Det er altid spørgsmålet ved leasing af brugt, og det er en joker (som du taber på), hvis det spørgsmål ikke er afdækket.
Ved privatleasing skal du ALDRIG indestå for restværdi.
J R
bruger siden
13-12-2013
13-01-2021 kl. 21:11
Kender en der har leaset en Panemera for 38000 i første gangs ydelse og 2700 om måneden.
Den er så 10 år gammel og har kørt 180.000 km. Men tænker den vel er ca væsentlig dyrere som ny.
Eks 232.000 i førstegangs ydelse og 22000 om måneden.
Var selv fristet af at prøve en sådan fætter, inden afgifter gør det totalt ude af proprtioner.
Dette indlæg blev 13-01-2021 21:16 redigeret af dets forfatter.
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
13-01-2021 kl. 21:37
Henrik P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Ved privatleasing skal du ALDRIG indestå for restværdi.
Det bliver man hos mange stillet i udsigt, at man netop skal.
https://bilhandel.dk/skoda-superb-20-tdi-150-style-combi-dsg/id-897174
PRIVAT
Førstegangsydelse : 41.250 inkl. moms.
Leasingydelse : 3.482 inkl. moms.
Restværdi : 108.000 ex moms.
Og fra FDM's hjemmeside: https://fdm.dk/alt-om-biler/koeb-leasing-salg/koeb-eller-leasing/faa-styr-paa-leasingformerne
Finansielleasing (flexleasing) dækker ofte over:
Varierende leasingperioderDer betales et depositumLeasing af en brugt, importeret bilDu står selv for løbende vedligeholdelse og reparationsudgifterNormalt ingen fabriksgarantiDu skal ofte selv sælge bilen efter endt leasingperiode og indestår for bilens restværdi, hvilket indebærer en risiko
Som sagt, der er masser af fælder. Det man skal undgå er finansiel leasing, som det med et meget pænt ord er pakket ind i. Det betyder bare, at du finansierer bilen helt på linje med, at man bare har lånt pengene, men uden at eje bilen. Til gengæld skal man betale, når den skal afleveres og ikke kan få opnå den pris, som står i aftalen om restværdi.
Ved operationel leasing slipper man for den risiko. Det betyder ikke, at den helige grav så er velforvaret. Overhovedet ikke. Så er der bare andre knappere at skrue på.
@Arne: Nej, Fleggard kan ikke svare sig. Så sent som i forgårs, sikkert mens jeg var for søvning en sen aftentime, falder jeg over et "tilbud" på en to år gammel Octavia på 2-års leasing. På årsbasis er totalomkostningen højere end en standard 3-års leasingaftale direkte hos Skoda på en spritny Octavia med samme udstyrsniveau og motor.
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
13-01-2021 kl. 21:46
Arne Eriksen
bruger siden
21-12-2020
skrev:
Fleggard. Men kan simpelthen ikke se fidusen i at lease brugt kontra ny. Der er ingen besparelse i realiteten.
Præcis.
Hos Fleggaard: 2.0 TDI Style fra 2019 til kr 223.900. Den leases også ud til en total på 2 år = 136.880 kroner. Per år = 68.440.
Slå derefter op på Skodas hjemmeside: https://site.skoda.dk/privatleasing/#/octavia_combi/
2.0 TDI med DSG og Style i udstyr. 3 års totalomkostning er 164.759. Per er = 54.920.
Jeg skrev til Fleggard, at "..den vinder I ikke rigtig på..".
Svar fra Fleggaard: "Helt ok - så er det jo bare en ny Skoda du skal have. :-)"
Jeg kan kun se fidusen, hvis du bliver lokket til ikke at opdage, at det uden reelt indhold. Der argumenteres om serviceaftale og tilbageleveringsgaranti og hvad ved jeg, men det er ordflosker i en mænge og omfang, der skal drukne din sunde fornuft.
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
13-01-2021 kl. 22:18
Skoda Octavia TSI 115 HK Combi DSG fra september 2017.
https://www.leasingcar.dk/privatleasing/Skoda-Octavia/TSi-115-Style-Combi-DSG
Totalomkostning på 3 års aftale: 127.478 kroner.
Som sædvanlig med forsikring, dæk og brændstof på egen regning.
Vi kikker nu på Skodas egen hjemmeside for samme bil, men selvfølgelig spritny:
https://site.skoda.dk/privatleasing/#/octavia_combi/
Se i tabellen på Style-versionen og seneste nye mild hybrid-motor med 110 HK. Totalomkostningen på 3 år: 139.559
Der er 12.081 kr i forskel med den fra leasingcar som den billigste, men den er 3 år gammel. I det mindste er leasingcar's pris mindre end ved ny bil. Det kunne lyde som en fordel, der er værd at overveje i stedet for spritny bil. Og den brugte har anhængertræk (de fedeste ekstraudstyr at have efter min mening).
I mine øjne er det tilbud godkendt, men jeg tror alligevel, at jeg ville tage den ny.
Forsikringen hos IF er i begge tilfælde 3.514 kr/år (10 års ancienitet) for kasko.
@Per: Jeg beklager eksemplet prismæssigt er langt over det du søger, men det tjente også alene til eksempel på at sammenligne brugt med nyt i leasingspørgsmålet.
Dette indlæg blev 13-01-2021 22:18 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
14-01-2021 kl. 10:56
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
skrev:
Lad os lige trykprøve de der leasingcar.dk, som ser fornuftige ud.
Skoda Octavia TSI 115 HK Combi DSG fra september 2017.
https://www.leasingcar.dk/privatleasing/Skoda-Octavia/TSi-115-Style-Combi-DSG
Totalomkostning på 3 års aftale: 127.478 kroner.
Som sædvanlig med forsikring, dæk og brændstof på egen regning.
Vi kikker nu på Skodas egen hjemmeside for samme bil, men selvfølgelig spritny:
https://site.skoda.dk/privatleasing/#/octavia_combi/
Se i tabellen på Style-versionen og seneste nye mild hybrid-motor med 110 HK. Totalomkostningen på 3 år: 139.559
Der er 12.081 kr i forskel med den fra leasingcar som den billigste, men den er 3 år gammel. I det mindste er leasingcar's pris mindre end ved ny bil. Det kunne lyde som en fordel, der er værd at overveje i stedet for spritny bil. Og den brugte har anhængertræk (de fedeste ekstraudstyr at have efter min mening).
I mine øjne er det tilbud godkendt, men jeg tror alligevel, at jeg ville tage den ny.
Forsikringen hos IF er i begge tilfælde 3.514 kr/år (10 års ancienitet) for kasko.
@Per: Jeg beklager eksemplet prismæssigt er langt over det du søger, men det tjente også alene til eksempel på at sammenligne brugt med nyt i leasingspørgsmålet.
En anden lille ting: I øjeblikket oplever kunder ualmindeligt lange ventetider på nye biler, hvad hjælper det at du kan få en ny bil om 9 måneder, hvis du skal bruge en bil på mandag ?
Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007
15-01-2021 kl. 01:27
Henrik P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
En anden lille ting: I øjeblikket oplever kunder ualmindeligt lange ventetider på nye biler, hvad hjælper det at du kan få en ny bil om 9 måneder, hvis du skal bruge en bil på mandag ?
Det er meget frisk og oplagt, som du gerne giver igen. Emnet handler overhovedet ikke om 9 måneders ventetid. Også din kommentar om restværdien, som du tidligere fremførte aldrig skal betales ved privatlease. Det er lidt påfaldende argumenteren.
Jeg tillader mig at tilskrive, at Daugaard biler, herunder leasingcar.dk, ikke gør i financiel leasing, og derfor kan give ordentlige reele tilbud, hvor der ligger et ægte element af overvejelse, om det tilbudet er det bedste frem for leasing af ny bil.
Det er helt ok at forsvare sit job og sine produkter på hylderne. Jeg lægger kun frem, at man skal være på vagt. Som du jo kan se af andres indlæg her i debatten, så er der ikke meget at komme efter hos Fleggaard. I hvert fald ikke de 5-6 biler, jeg har tjekket på deres hjemmeside. De viste samme tendens, at der ikke er et reelt tilbud hos dem, når det er lige så dyrt eller dyrere at lease deres brugte biler i stedet for en ny.
Så har jeg vist heller ikke flere kommentarer til det.
H P
bruger siden
06-01-2004
08-07-2021 kl. 08:04
Mathias Andersen
bruger siden
07-07-2021
skrev:
Jeg mener jeg har set nogle på https://gomore.dk/ som kunne gå indenfor dit budget og din tidsperiode. Er det en præcis model du søger eller hvordan?
Han har sgu nok fundet en bil, indlægget er 1 1/2 år gammelt 😉