Bilbasen Forum
Køb eller lease (hjælp!j
Rasmus Bøgehave Hansen
bruger siden
16-07-2021
16-07-2021 kl. 16:38
<span>Jeg står i den lykkelige situation med min kæreste, at vi venter os til næste måned og i den forbindelse overvejer bil. Mit store spørgsmål er: skal vi købe eller lease? </span>
<span>Ingen af os bruger bil i dagligdagen, og cykler begge to på arbejde. Vpres primære brug af bil vil være ture til Jylland og besøge sviger samt kørsel til sommerhus 1.5 fra KBH. Jeg er i fuldtidsarbejde og tjener fint, men min kæreste er studerende og vores budget er derfor ikke vanvittigt højt. Det ændrer sig forhåbentlig når hun er færdig om 2.5 år, hvor vores råderum finansielt ændrer sig betragteligt. </span>
<span>Vi har ikke lyst til at køre i en gammel spand alene af den grund de er mindre sikre end nyere modeller. Vi har flere vennepar der leaser, men vi er ærligt på herrens mark pt angående hvilken vej vi skal gå. Er der nogle herinde som kan hjælpe med råd til vores situation?</span>
<span>Rigitg god sommer!</span>
J R
bruger siden
13-12-2013
16-07-2021 kl. 20:17
Der er næsten altid nogen der kører med et eller andet tilbud uden eller med meget lidt i førstegangs ydelse.
Du skal bare være ligeglad med om det er en vw, Toyo, peugeot etc.
Alternativ så køb en 5 år gammel Skoda Fabia stc gerne i TSI udgaven. Så får du uhyre meget plads for pengene, og en fornuftig økonomi.
T i
bruger siden
17-06-2006
19-07-2021 kl. 15:21
Ud fra jeres begrænsede behov er det et rigtig fornuftigt bud JR kommer med, en Fabia st car er en fin lille bil, med et rigtig godt bagagerum og med en 4-5 år på bagen har den taget det værste værditab allerede. I kunne også kigge på andre mindre st car: Renault Clio eller lign. Men Fabia er nok den med det største bagagerum i klassen.