Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-08-2017 kl. 16:35

Ja hvis loven bliver vedtaget inden bilen er klar med nr.plader. Men lidt usikkert om det bliver vedtaget, jeg har mine tvivl. Men spørg din forhandler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2017 kl. 19:19

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Da bilen leveres inden loven træder i kraft (og det er jo finansloven for 2018, der er tale om - så loven træder tidligst i kraft 1/1 2018) er det formentlig uden betydning.

Det er ikke korrekt, KS.

De to foregange år hvor afgiften er blevet sat ned, så har det været med næsten øjeblikkelig virkning, inden for en uge efter finansloven er vedtaget.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

29-08-2017 kl. 19:26

Bilsalget står stille..

Er sikker på en evt ændrig kommer til at træde i kraft med det vuns.

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2017 kl. 20:33

Dvs man slagte sparebøssen og købe en ny BMW M5 inden afgiftreguleringen, for at spare en del penge ?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-08-2017 kl. 00:03

OBS: Nedsættelser af reg.afgift på biler, har altid fået virkning fra samme dag aftalen er forhandlet igennem !

Hvilken løsning det bliver er svært at spå om. MEN.....Der er spillet hårdt ud fra regerings partierne, og vi har endnu ikke set hvad de kan tilbyde DF i en forhandling. Mit råd er.......Følg med nyheds blokken hver dag.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-08-2017 kl. 15:02

Hvis dette er tilfællet kan du overveje at springe fra, og selv købe, hvis det giver mening. Men man ligger altid som man har redt ! Leasing er efter min mening KUN til store Bmw'er/Mercedes når der er tilbud....men det kræver man ved hvor meget man køre om året.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-08-2017 kl. 16:53

Leasing er asocialt... bare min mening.

Har man ikke råd til vognen, så køb en mindre/billigere.

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2017 kl. 18:57

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Leasing er asocialt... bare min mening.

Har man ikke råd til vognen, så køb en mindre/billigere.

Er du sælger ved ABS-Auto i Nordjylland?, det er cirka den slags reaktionære kommentarer man får når man spørger til leasing hos dem...at det kan de ikke leve af, det er ikke en måde at handle bil på, det er en døgnflue.

Hvis jeg kan få en Mercedes CLA til 4000,- om måneden, så vil jeg da hellere det end en bil der er billigere at købe for så at bruge de resterende penge på service og reparationer hver måned.

Profil slettet

Profil slettet

30-08-2017 kl. 19:14

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Hvis dette er tilfællet kan du overveje at springe fra, og selv købe, hvis det giver mening. Men man ligger altid som man har redt ! Leasing er efter min mening KUN til store Bmw'er/Mercedes når der er tilbud....men det kræver man ved hvor meget man køre om året.

Det var sguda utroligt så bange I er for leasing.
Fleksibilitet er på vej frem i mange brancher, Times-a-changing, motherfucker, deal with it.

Musik og film branchen var for langsomme til at reagere på internettets ankomst og lider under det i dag, hvis ikke bilforhandlerene følger med tiderne nu, så er det nok for sent for en del af dem.

Jeg arbejder selv i en branche der har lidt tilbagegang i mange år, fordi folk er blevet mere flyvske og har ikke tid til det man havde engang.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-08-2017 kl. 22:03

Det er asocialt, fordi den afgift du skulle betale på din bil, aldrig tilfalder fællesskabet.

At du kan få en CLA til 4000 om måneden, kan jo også være fedt.

Men er det fedt, når den afgift der aldrig kommer ind, ikke kan betale udbedringen af huller i vejen(forudsat at afgiften reelt gik til veje)
Eller som omfordeling til dine børns uddannelse, både i børnehaven såvel som videre på unuversitetet. Dine forældre skal have hjemmehjælp, men ikke kan få det der er behov for.

Og dum eller social, som jeg er, så har vi en 2015 C klasse betalt kontant.
Der er altså betalt afgift, og skat af de kr som bilen er købt for.

Og jeg er ikke ked af at betale min skat.

Men fornærmet over folk der sniger sig udenom registreringsafgift, lægger penge i luxemburg eller Panama. Og samtidig klager over kvaliteten af hjemmehjælp, børnehaver, skoler etc.
Samt er pro sort arbejde........

Leasing er bilbranchens sorte arbejde.

Og nej jeg er ikke i bilbranchen. Men er mega glad for biler. Og har vel haft 20-22 forskellige de sidste 25 år.
ABS auto lyder som fornuftige og ansvarlige mennesker.

Dette indlæg blev 31-08-2017 08:43 redigeret af dets forfatter.

Malte Bolvig

Malte Bolvig
bruger siden
20-05-2015

01-09-2017 kl. 12:47

Jeg er stort set i samme situation (underskrevet kontrakt, min bil er ved forhandler, men kan ikke udleveres pga. usikkerhed vedr. afgiften) og i min kontrakt (standard FDM leasingkontrakt) står der:

"Ændres de skatter og afgifter m.v. herunder registreringsafgiften, som leasinggiver har forudsat, således at den ved beregningen af leasingydelsen anvendte anskaffelsessum ændres, reguleres leasingydelsen forholdmæssigt tilsvarende".
-§4 stk. 2, sidste afsnit.

Jeg er ikke 100m mester i paragraffer, men hvis jeg tolker det som om, at min ydelse bør falde når min bil bliver billigere, læser jeg det så ikke rigtigt?