Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Gebyr ved køb af extra kilometer?

Jesper M

Jesper M
bruger siden
17-04-2006

03-05-2017 kl. 22:35

Jeg har privat leaset en Peugeot 3008 fra en Peugeot forhandler via deres eget leasingselskab. Det er første gang jeg har leaset en bil og var derfor interesseret hvordan hele kilometer regnskabet var og, hvis jeg skulle finde ud af at jeg ville få et større forbrug end det jeg købte, hvad gjorde jeg så?!?

Jeg fik at vide at jeg til enhver tid ville kunne hæve kilometerantallet (300,- pr. 5000km) med tilbagevirkende kraft. Denne information fik jeg af 2 forskellige sælgere. På intet tidspunkt blev det mig forlagt at der ville være et gebyr på 2.500,- for denne ydelse og dette står heller ikke i kontrakten.

Så jeg blev ret forbavset da jeg ringer til forhandleren efter 4 mdr. og fortæller at jeg gerne vil hæve mit kilometerantal fra 15.000 til 25.000. Jeg regner så med at jeg skal betale 600,- ekstra pr. måned samt et engangsbeløb på 2.400,- for de første 4 måndeder, men nej... Det bliver 4.900,- inkl. gebyr.

Jeg anker selvfølgelig dette til forhandleren, da jeg ikke mener at jeg er blevet informeret om dette gebyr, og hvis jeg vidste at det var der nok ville have valgt et højere km antal fra begyndelsen.

Mit ? her er så... Hvordan skal jeg forholde mig i denne sag. Skal jeg bare betale gebyret, da det i sidste ende er det billigste og fordi jeg intet kan gøre i denne sag, eller skal jeg tage den videre via én eller anden klage indstands, og hvis det sidste... Hvor kan jeg klage?

Håber at nogen kan guide mig i denne sag og al hjælp er velkommen :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper M

Jesper M
bruger siden
17-04-2006

04-05-2017 kl. 07:04

I kontrakten står der intet om dette gebyr, dog står der at:

"Såfremt leasingtager konstaterer et ændret kørselsbehov, kan leasingtager rette henvendelse til leasinggiver med henblik på leasinggivers afgivelse af et tilbud på en ny leasingkontrakt med en anden leasingbil."

Det der falder mig for brystet dog, er at jeg føler at jeg i den grad er blevet misinformeret om denne ydelse hvorfor mit valg af kilomter fra start ville have været anderledes hvis jeg havde vidst dette.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

04-05-2017 kl. 13:35

Der er helt sikkert et kapitel i kontrakten der omhandler ekstra omkostninger.

Profil slettet

Profil slettet

04-05-2017 kl. 21:22

Jeg har leaset gennem Renault (alm brand leasing). De anvender FDM kontrakt, med en formulering i retning af din, men her fremgår det, at der er et gebyr på 1250,- for omlægning af aftalen.

/Jakob