Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

wv up, toyota aygo eller peugeot 107

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

20-08-2012 kl. 20:54

jeg er ved købe bil nr to og kigge lidt på up, aygo og peugoet 107. Der er ikke store pris forskel i mellem de 3 biler, og total økonomi kender jeg ikke rigtige, så. i må meget gerne hjælpe til lave en analyse på disse tre biler på forhånd tak hilsen Necdet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-08-2012 kl. 21:21

Glem Aygo og 107, de er gamle i forhold til WV, men hvis du ikke vil vente længe på din nye bil kan du vælge en Skoda eller Seat i stedet. Det er i bund og grund samme bil som WV Up.

Hilsen Lars

Profil slettet

Profil slettet

20-08-2012 kl. 21:33

Jeg syntes helt klart du glemmer Picanto - den mest velkørende af mikrobilerne, fås med masser af udstyr, og den der ser bedst ud. Den ville jeg vælge uden at tøve.

Trillingerne fra PUG, Toyota og Citroen er håbløst forældede, men de er bund solide, kører godt og er meget billige i drift. Selvom de har fået en ny front og lidt LED, så er det stadig en gammel bil efterhånden.

Trillingerne fra VAG er som sådan ok - gå efter Skoda'en, da jeg mener det er den der er bedst udstyret i i bundmodellen. Og så har de vidst lidt knas med gearkassen, men det kan du google dig frem til. Lang ventetid, men det er der også på Picanto, hvis du ikke er heldig og finde en de har på lager.

Mvh C S
www.e-bil.dk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-08-2012 kl. 11:20

Hvis du tænker mest på økonomien, så skal du købe en Citroen C1, den fåes netop nu med 5-døre og aircondition til 84.990,- incl. Metallak
Totalokonomien på den bil, vil være bedst, grundet den lave indkøbspris.
Du kan Iøvrigt tilkøbe fabriksgaranti i op til 5 år.

Når det er sagt, så er det alle økonomiske biler, så du går ikke galt i byen med nogle af dem, jeg syntes du skal tage ud og prøvekøre dem alle.

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2012 kl. 20:55

Det har mange af de andre små biler også inkl. Aygo,107 ,C1 og Fiat Panda.

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

22-08-2012 kl. 09:12

tak til alle
HP du skriver man kan Iøvrigt tilkøbe fabriksgaranti i op til 5 år.
hvad skal man betale for såden en ordning og skal man købe den eksrta ordning når man køber eller hvad

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

22-08-2012 kl. 09:49

Ja, du kan vælge KUN fabriksgarantien, hvis du feks. kører 95.000km på 5 år, så koster den 54,- pr. måned.

Du kan også vælge serviceaftalen med ALT incl. (dog minus dæk) så får du alle service betalt, alle repreationer betalt, Falck-abonement, fri påfyldning af sprinklervædske, skift af viskerblade, pæreskift og selvfølgelig fabriksgarantien, den aftale koster 407,- pr. måned igen på 5 år og 95.000km

Aftalerne kan tilpasses dit kørselsbehov, kører du mindre, så bliver det billigere, kører du mere, så stiger det naturligvis.