Bilbasen Forum
vw up.fed bil.må jeg sige.hvad mener i.?
Profil slettet
23-12-2011 kl. 19:55
Profil slettet
23-12-2011 kl. 20:19
Uden at virke alt for sur og gammel i denne søde juletid, så synes jeg umiddelbart, at den virker lidt opreklameret.
At bilbladende sådan falder i svime over bilen, undrer mig egentlig også, for den er - og bliver - en meget lille bil, hvor introprisen angiveligt bliver omkring de 90.000 kr. Men så skal der sættes lidt krydser på den basale udstyrsliste, og så hedder prisen ikke længere 90.000 kr.... (sådan er det dog med alle biler - jeg ved det godt). Nu nævner du også kabinen, Kenn, og det er sjovt nok også det medierne skriver om, at finishen i kabinen er på et højt niveau. Så må vi blot håbe, at kvaliteten følger med, for kvalitet og finish er ikke det samme.
Den sidste lavpris VW, var vel Fox-en, og her fik køberne en lav-pris bil med alt det dette indebærer.....
Men lad os nu se, jeg skal jo heller ikke bortdømme den helt uden kamp.... Picantoen synes jeg personligt bedre om, selvom jeg naturligvis aldrig har set en Up in real life. Generelt synes jeg koreanerne er ved at komme efter det, se bare Rio-en og den kommende Hyundai i30 - de virker langt mere dynamiske i udtrykket, i forhold til især VW Polo/Golf.
"Hvad kører ham den gamle sure så selv", kunne en enkelt måske spørge? Ja - jeg kører Honda og Peugeot - blot for ikke at blive anklaget for noget i denne tråd :-)
Og så glædelig jul i øvrigt.
Profil slettet
23-12-2011 kl. 23:04
Jeg prøvede dog en med die ganzen molevitten af udstyr, så det løfter jo også indtrykket lidt :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
24-12-2011 kl. 10:03
Det store problem, tror jeg, bliver at skaffe bilen.
Kan i huske hvordan der gik med den nye Polo da den kom ? Ventetider i halve og hele år. Folk der skal have en ny minibil gider ikke vente i et halvt år, og det kan meget vel kvæle succesen, Danmark står ikke just først i køen når der skal deles biler ud.
Jeg tror, desværre, at den ikke kommer på top10 salgslisten i DK før 2013 og så har konkurrenterne måske fundet på noget imens.
Profil slettet
25-12-2011 kl. 16:38
K B skrev:
Har du prøvet den?
Den kører faktisk rigtigt godt, samt er der god plads i bilen, desuden virker det til at bilen er godt samlet.Hvorfor mener du den er for dyr, i forskel til konkurrenterne? Man får jo hvad man betaler for!
Ja, man får et VW-logo, og det betaler man i den grad for! Modellerne fra Skoda og Seat bliver nu nok billigere, og så ser jeg ingen grund til at vælge Up, til fordel for en af de andre?
Profil slettet
25-12-2011 kl. 16:57
men jeg har set en up i ishøj og den set fed ud i virkeligheden,tror det er en som forhandleren har fået fra tyskland.
jeg vil personlig have den som 5 dørs.og må derfor vente
T i
bruger siden
17-06-2006
25-12-2011 kl. 21:31
Men Up ser meget fin ud, har kun set den, ikke prøvet (endnu). Kan dog ikke se at Up skulle være særlig højt prissat?
Eksempelvis en Kia Picanto, som jeg har læst flere gode anmeldelser af (hvor den bliver rost for at være noget af det bedste i microklassen pt.) koster ca. det samme i basispris (knap 90k).
Herudover koster en Picanto:
Aircon: (hvilket er et absolut krav i en bil efter min mening) 10k oven i. Plus at det ikke fås i basisversionen: yderligere 7k oven i!
Skal du have den i andet end hvid (hvilket jeg ville have, skulle det være aktuelt) er det yderligere 5k oven i.
Så en Picanto koster ikke 90k, hvis du skal have lidt udstyr i, snarere 110-115k. (hvilket de andre microbiler heller ikke gør).
Umiddelbart er Up nogenlunde på niveau med de andre, så vidt jeg kan se?
Synes i øvrigt at det automatiske bremsesystem Up har som standard yderst interessant (og nok værd at betale lidt for)!
T i
bruger siden
17-06-2006
26-12-2011 kl. 00:19
K S skrev:
Tja - Up kræver også ekstrabetaling for A/C - dog kun 5.000kr., men mangler til gengæld 2 døre. Vil man have DK-pakke, skal man starte med en dyrere version før man kan tilkøbe A/C og DK-pakke. Derudover er der så forskellen mellem 2 og 7 års garanti. Metallak er heller ikke gratis hos VW, men prisen på Up kan jeg ikke lige se - Polo har ca. samme ekstrapris som Picanto for metallak, så det kommer nok ud på et.
Jamen du illustrerer jo min pointe ganske fint.
Har aldrig påstået at Up er billigere end de andre, så vidt jeg kan se ligger de nogenlunde på niveau. ( de har lidt forskelligt udstyr etc. (men her er Up da også ganske godt med så vidt jeg kan se)
A/C kan tilkøbes for 5k til alle modeller og ja man skal vente lidt på 5 døre, men sådan er det jo nogen gange med introduktioner.
Ps. Dk pakke som du nævner er jo i øvrigt med bl.a. navigation/bluetooth, hvilket i de andre biler også ville løfte prisen væsentligt (kan vist i øvrigt ikke fås i de fleste andre microer).
Så alt i alt, kan jeg egentlig ikke se at Up skulle falde igennem på prisen....
Profil slettet
26-12-2011 kl. 08:14
Men at kalde en bil i denne klasse for fed er vel nok optimistisk.
Derudover skal den nok sælge godt, ikke på grund at lækkert design og udstyr, men fordi den er en VW.
Dette indlæg blev 26-12-2011 11:56 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
27-12-2011 kl. 14:22
Dog tror jeg som andre også har nævnt at man får mere bil for pengene hvis der er et SKoda eller Serat logo på.
Man får nok lidt mere udstyr hos Seat og Skoda end VW.
Og så er det nok et ret stort minus at der går så lang tid inden 5-dørs versionen kommer. Der napper Picanto nok en del kunder på den bekostning.
Profil slettet
27-12-2011 kl. 18:51
jeg har læst jeres besvarelser om denne tråd.og kan se i har meget forskellige meninger hvilket er ok.
jeg har erfaret at de japanske modeller har ikke den mulighed for at du som bilejer ikke har muligheden for at tilkøbe særlig meget ekstraudstyr udover farven.en toyota fås feks som en t 1 t 2 og der er fast monteret udstyr som ikke kan ændres på. en vw
giver dig et separat udstyrs katalog som kan tilkøbes den model du har valgt.udover måtter og spoilere eller andet.
og det fastlåser kunden i sit valg.hvilket jeg ikke er så begejstret for.udover der er 15 eller 20 tusinde km service på disse.modeller.
så derfor vil jeg gerne betale lidt mere for en vw.som giver mig mere frit valg som kunde.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
27-12-2011 kl. 19:31
De Pakker man kan købe hos konkurrenterne koster selvfølgelig en del. Men du kan være helt sikker på at det rent faktisk godt kan betale sig. For pakkens værdi er uden tvivl mere værd end hvad man betaler.
Det er selvfølgelig bare uheldigt at hvis der er noget udstyr i de pakker, man slet ikke er interesseret i.
Og du kan også være sikker på at hvis du hos VW sætter kryds ud fra nogle enkelte ting på udstyrslisten, så kommer du i hvert fald også til at betale for dem, for det kan som regel slet ikke betale sig.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
27-12-2011 kl. 19:42
Hvorfor den først kommer med kun 3 døre...er det for at se hvor godt den vil sælge, inden man prissætter en 5 dørs??? er motoren lavet i indien på licens som mange af de andre?? er forsæderne slet og ret sæder fra psa trillingerne, bare med andet stof, for de ligner..Som en skrev, gad vide hvor meget Vw gruppen selv har lavet??også siden den kan sælges til de relativt små penge..lad os se hvad service intervallet bliver...lur mig om det ikke bliver 15-20.000km, hvis ja så er motoren sikkert indisk eller hentet fra trillingerne..Men lad os nu se når den har været her noget tid, og er gennem testet.
T i
bruger siden
17-06-2006
28-12-2011 kl. 00:30
Så må vi jo se om den kan "leve op til" alle fordommene (undrer mig egentlig lidt hvor mange negative fordomme der er imod en bil som de fleste ikke engang har set).
Eller om den, (som de anmeldelser jeg har læst tyder på), rent faktisk er en ok bil, til prisen, som giver de andre biler i klassen noget konkurrence....
Dette indlæg blev 28-12-2011 01:03 redigeret af dets forfatter.