Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW, Citroên eller Mondeo

Allan Bang

Allan Bang
bruger siden
02-09-2013

06-09-2013 kl. 21:58

Hej alle samen håber I kan hjælpe mig. Fruen og jeg leder efter ny brugt bil. Har lige fået barn nr. 2, så det skal være stc. Vi har en Opel Vectra 2.0 fra 1998, som har været en del på værksted. Det gider vi ikke mere. Så nu vil vi have en nyere bil. Fruen kører ca. 40-50 km hver dag. Vi har familie rundt omkring i hele DK og i Norge så vi kører også nogle lange ture, så gerne noget med comfort. Villig til at bruge mellem 150.000-190.000kr, vil helst ikke give så meget for en bil også har den gået over 200.000km uanset mærke. Vi har kigget på Citroên C5 2.0 HDI 140 Comfort Tourer fra 2010 Fordele: Nyere bil, meget udstyr, 100.000-130.000km Mange siger det elektriske er noget møg og jeg kommer til at holde meget på værksted Næste bil: VW Passat 2.0 TDi 140 Comfortline fra 2007-2008 Fordele: Mange siger VW er pålidlige og lille værditab Skal kigge på ældre model for at komme ned i det rigtige prisleje og kilometerstand, nogle siger de ruster og er dyre i service. Sidste bil: Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend fra 2009-2010 Fordele: Rimlig billig i reservedele, comfort, masse af plads Syntes ikke ford er så pæn, virker lidt plastikagtig i kabinen. Som I kan se er de alle sammen 2.0, det er nok mig der gerne vil have lidt ekstra motorkraft. Og diesel pga af holbarhed på motoren. Men jeg er kun kok, så jeg ved sgu ikke så meget om biler og kan ikke lave dem selv. Jeg tror folk vælger bil efter, hvad erfaring den har med de forskellige mærker. Har selv haft KIA Picanto 1.1 2004 fra ny, Fiat Bravo 1.6 fra 1999 købte den 2006, Citroên Xantia fra 1994 skulle bare have en billig bil gave 7.000kr brugte mange penge på værksted og så nuværende bil har gået 290.000km, en del olieproblemer og meget på værksted, er blevet truet af Dansk Autohjælp med at blive smidt ud pga for vejhjælp. Håber I kan hjælpe mig med nogle råd, helst inde for de 3 mærke, for er helt firkantet i hovedet af at kigge på biler. Mvh Allan

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Allan Bang

Allan Bang
bruger siden
02-09-2013

07-09-2013 kl. 09:59

Jess Reichstein

bruger siden
03-12-2004

skrev:
Og alligevel våger jeg pelsen og viser dig en anden bil, dog samme familie som VW.

http://www.autouncle.dk/da/brugte-biler/Skoda/Superb?s%5Bfuel%5D=Diesel&s%5Bmax_km%5D=100000&s%5Bmax_price%5D=225000&s%5Bmin_year%5D=2008

Du får en nyere og større bil for pengene.
Det er ikke nødvendigt med STC, bagagerummet er stort i den 5 dørs.

Men det skal være denne model
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/19-tdi-105-greenline/1686309?utm_source=autouncle_web

Det er den nuværende model. VI har selv en magen til bare i benz.

Tak for dit feedback. Har været inde og kigge på den. Med syntes også at bagagerummet i vores Opel Vectra er stort og der skal arbejdes lidt for at få plads til en barnevogn, så hælder mest til en stc. Men ja det er en smuk bil og bagagerummet ser godt nok stort ud..

Allan Bang

Allan Bang
bruger siden
02-09-2013

07-09-2013 kl. 21:35

Christian Lang

bruger siden
16-08-2013

skrev:
"Næste bil: VW Passat 2.0 TDi 140 Comfortline fra 2007-2008
Fordele: Mange siger VW er pålidlige og lille værditab
Skal kigge på ældre model for at komme ned i det rigtige prisleje og kilometerstand, nogle siger de ruster og er dyre i service."

Værditabet er korrekt - de holder prisen ALT for godt. Altså, man køber en gammel og mere slidt bil til overpris. Mht pålideligheden er en Passat af den årgang nok noget af det værste VW har lavet - udover Fox og Touran.... Rust, rust og atter rust, og så er den med den elendige og dyre 2.0 TDI der flækker topstykker, svinghjul, turboer og ellers generelt er MEGET dyr i drift.

Taler du af erfaring, har du selv haft vw?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-09-2013 kl. 11:52

Det er en myte at Folkevogn holder prisen bedre end andre biler.

MÅSKE hvis du taler i % men ikke i kroner og øre, og de færreste for deres løn udbetalt i procenter :-)

En 5 år gammel Passat er helt sikkert dyere end en Mondeo eller en C5, men betyder det at den holder prisen bedre ?
Nej da, hvis den feks. er 50.000,- dyrere end C5éren og den efter 5 år er 25.000,- dyrere, så betyder det at Passat-ejeren har tabt 25K mere end C5-ejeren.

Merprisen for en Passat, og alle andre mærker iøvrigt, udligner sig over bilens levetid, skrotprisen er jo ens for alle biler sidst jeg tjekkede.

Allan Bang

Allan Bang
bruger siden
02-09-2013

08-09-2013 kl. 18:14

H P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Det er en myte at Folkevogn holder prisen bedre end andre biler.

MÅSKE hvis du taler i % men ikke i kroner og øre, og de færreste for deres løn udbetalt i procenter :-)

En 5 år gammel Passat er helt sikkert dyere end en Mondeo eller en C5, men betyder det at den holder prisen bedre ?
Nej da, hvis den feks. er 50.000,- dyrere end C5éren og den efter 5 år er 25.000,- dyrere, så betyder det at Passat-ejeren har tabt 25K mere end C5-ejeren.

Merprisen for en Passat, og alle andre mærker iøvrigt, udligner sig over bilens levetid, skrotprisen er jo ens for alle biler sidst jeg tjekkede.

Tak for dit input, men det er ikke så meget om bilen taber værdi. Men mere om det er en mandagsbil, som holder på værksted hele tiden. eller har mange fejl.