Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Volvo V 70 D5 kontra V 70 T 5

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2011 kl. 20:11

Er der nogen der har erfaring med den 185 hk diesel kontra 2,4 T 5 benzin? Her tænker jeg på om hvorvidt benzinudgaven bruger væsentligt mere brændstof end en kontra diesel ved højere hastighed eks i Tyskland, og er der stor forskel på 320nm moment i en benzinmotor kontra 400nm i en diesel ved kørsel hvor der er lidt flere bakker end i DK. ( Den skal ikke trække hverken hestetrailer eller campingvogn..) er der ellers ulemper ved dieseludgaven hvis kørselsbehovet er omkring 20 -25.000km/årligt? typisk har dieselmotoren jo kørt en del længere end en ditto benzinudgave, men har dette stor betydning, når der er tale om en rimeligt solid bil som V 70? Det er årgang 2005 / 2006 jeg har kig på,

Dette indlæg blev 13-09-2011 20:13 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

13-09-2011 kl. 20:36

13-15 på diesel og 9-10 benzin

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2011 kl. 21:36

Har kun selv erfaring med benzin-turboen med 250 hk. Men har prøvet diesel-udgaven med 185 hk og den føles altså en del mere moment-stærk end turbo-benzinen (så det kan mærkes). Hvis du kører mest længere stræk vil jeg da klart anbefale diesel-udgaven - mange korte ture = benzin bedst. Men der er jo også en økonomisk betragtning. Benzin-turboen er måske markant billigere i indkøb og oven i købet ca. 1000 kr. billigere om året i miljø-afgift. Dertil kommer, at volvo's 5 cylindrede benzin'er med og uden turbo bare er enormt slidstærke - dieseludgaven er også en god motor, men diesel-reparationer er jo ofte dyrere end på en benziner. Så det kan være at benzin-udgaven kan være det rigtige valg.

På motorvej ved 130 km/t kørte jeg i gennemsnit 11 på literen i benzin-turboen.
Hvad angår kilometer-tal så har diesel-udgaverne ofte aut. gearkasse - og der skal du være lidt på vagt, både med højt kilometertal, men også med, om der er skiftet olie - og evt. om der i service-historikken står noget om problemer.
Ellers er det jo ofte i forhjulsophænget v70 2000-2006 har problemer, bære-arms-bøsninger, kødben etc. - men få den tjekket grundigt inden køb.

Dette indlæg blev 13-09-2011 21:43 redigeret af dets forfatter.

Serg H

Serg H
bruger siden
27-11-2004

13-09-2011 kl. 22:51

K S skrev:
Jeg kender en enkelt med en nyere benzinturbo V70 - den kører mest småture, hvilket giver et gennemsnitsforbrug omkring 7-8km/l....

Volvos diesel er dog heller ikke kendt for at være blandt de mest økonomiske.

Du bør ikke savne kræfter i nogen af dem - men skulle det være tilfældet, er der en lovlig løsning:http://www.bilia.dk/menu/vaerksted/effektoptimering/

jamen en kørestol med 1.2 eller 1.4 motor vil bruge ca 10..12 ved små byture.. jeg vil helst køre 7-8kml med 200hk i læderkabine osv.