Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vag 2,0 tdi problemer ??

Arne Sørensen

Arne Sørensen
bruger siden
03-10-2003

07-01-2008 kl. 07:18

Hej. Er det rigtigt at der er problemer med vag´s 2,0 tdi motorer, Jeg har hørt om pumpe dyser der rasler løse, og derved ødelægger topstykker,samt at turboérne er svage på dem og at de eksploderer på dem, Jeg spørger fordi jeg vil købe en bil med sådan en motor, men hvis der er generellle problemer med dem vil jeg vælge noget andet. På forhåne tak for indput

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2008 kl. 11:07

Hej Arne

Det er rigtigt at man kan finde indlæg hvor nogen vistnok har fået fortalt af naboens onkel´s hund tidligere ejer at 2,0 TDI er et problem.
Besynderligt at bilbasen og andre forums ikke oversvømmes af bilejere med dette problem..:))

Jeg tror roligt du kan købe en 2,0 TDI PD de kører trods alt i både Audi, VW, Skoda og Seat med stor succes.
Det eneste du skal gøre op med dig selv er om du vil have PD teknikken.
Audi har jo introduceret commonrail så mon ikke det kommer i resten af "familien" indenfor relativ kort tid.

mvh Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2008 kl. 22:36

Hej Arne
Har kørt VW Diesel siden 1988, og har lige solgt min Golf 2.0 TDI 140 fra 2004, kørt 135.000 km, og det er en super bil med den bedste dieselmotor jeg har prøvet og kender til i denne bilklasse, stort drejningsmonent, smidig til såvel sporty- som økonomikørsel, brændstofforbrug mellem 16 og 21 km/ltr afhængig af kørselsmønster, (motorvej / landevej), O reparationer i perioden, service pr 30.000 km og ca 2 x ½ ltr motorolie efterfyldt mellem disse, hvilket jeg betegner som ok.
Jeg har talt med mange der har disse motorer, og intet negativt hørt om dem, ej heller tekniske problemer, det er en motor man kun kan blive og være glad for.
mvh Anders Skov

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2008 kl. 12:56

har selv en 1,9tdi som har kørt problemfrit, udover mit instrumentbræt knager fælt (passat stc). men autobild har haft en annonce om deres 2,0tdi 170hk hvor både turboén døde og topstykket revnede efter 100.000km
Sidst rettet: 26/12-08

Sidst rettet: 26/12-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Hollesen

Henrik Hollesen
bruger siden
23-11-2003

26-12-2008 kl. 18:01

der er nok noget om det når der er flere forhandler der ikke vil tage 140 hk og 170 hk i bytte da det er for dyrt at give garnti

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-12-2008 kl. 09:47

Det er næsten umuligt at kritisere en VW. VW fanatikerne går fuldstændig amok.
Fakta er at der har været masser af problemer med 2.0 TDI, og VW har erkendt at det var en støbefejl på topstykket.
Derudover har der været problemer med tilstoppede partikelfiltre, løsrevne pumpe dyse enheder, og selvfølgelig det berømte svinghjul der kunne medføre brand.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Hollesen

Henrik Hollesen
bruger siden
23-11-2003

27-12-2008 kl. 10:01

jeg kender 2 .der har 140 hk hvor topstykket og en turbo er gået før 100000 km ,og det er folk der passer på deres bil og ingen chip , jo anton jeg har harft en seat 140 hk dsg jeg solgte den da den havde kørt 15000 km men som du nok kan læse af de andre indlæg er der mange , der har problemer,

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

01-09-2011 kl. 12:37

jeg vil da poientere at Opels motorer er mere driftsikrer end VAG motorene min far har en 150 HK Zafira som firmabil 4 år og 175000 næsten uden problemer udover gearkassen er blevet skiftet men det er jo en firmabil såfirmaet måtte betale VAG's DSG gearkasser og turboer kan være meget skrøbelige jeg vad fra en af mine venner som er pladesmed ved SMC at DSG gearkasserne og turboerne er meget skrøbelige dem har de ihvertfald mange inde af især Passater

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

W. H.

W. H.
bruger siden
29-07-2012

25-09-2017 kl. 09:08

Det er skam ingen rygter.

Har haft 2 biler.. passat og golf.... Begge fik repareret:

Topstykke, dyser, turbo....... 50000-60000 kroner.

Aldrig mere 2,0
Har hørt at 1.9 er mere stabil da det er en ældre motor.

Dette indlæg blev 25-09-2017 09:09 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg