Bilbasen Forum
Vag 2,0 tdi problemer ??
Arne Sørensen
bruger siden
03-10-2003
07-01-2008 kl. 07:18
Profil slettet
07-01-2008 kl. 11:07
Det er rigtigt at man kan finde indlæg hvor nogen vistnok har fået fortalt af naboens onkel´s hund tidligere ejer at 2,0 TDI er et problem.
Besynderligt at bilbasen og andre forums ikke oversvømmes af bilejere med dette problem..:))
Jeg tror roligt du kan købe en 2,0 TDI PD de kører trods alt i både Audi, VW, Skoda og Seat med stor succes.
Det eneste du skal gøre op med dig selv er om du vil have PD teknikken.
Audi har jo introduceret commonrail så mon ikke det kommer i resten af "familien" indenfor relativ kort tid.
mvh Kim
Profil slettet
08-01-2008 kl. 22:36
Har kørt VW Diesel siden 1988, og har lige solgt min Golf 2.0 TDI 140 fra 2004, kørt 135.000 km, og det er en super bil med den bedste dieselmotor jeg har prøvet og kender til i denne bilklasse, stort drejningsmonent, smidig til såvel sporty- som økonomikørsel, brændstofforbrug mellem 16 og 21 km/ltr afhængig af kørselsmønster, (motorvej / landevej), O reparationer i perioden, service pr 30.000 km og ca 2 x ½ ltr motorolie efterfyldt mellem disse, hvilket jeg betegner som ok.
Jeg har talt med mange der har disse motorer, og intet negativt hørt om dem, ej heller tekniske problemer, det er en motor man kun kan blive og være glad for.
mvh Anders Skov
Profil slettet
26-12-2008 kl. 12:56
Sidst rettet: 26/12-08
Sidst rettet: 26/12-08
Henrik Hollesen
bruger siden
23-11-2003
26-12-2008 kl. 18:01
Profil slettet
27-12-2008 kl. 09:47
Fakta er at der har været masser af problemer med 2.0 TDI, og VW har erkendt at det var en støbefejl på topstykket.
Derudover har der været problemer med tilstoppede partikelfiltre, løsrevne pumpe dyse enheder, og selvfølgelig det berømte svinghjul der kunne medføre brand.
Henrik Hollesen
bruger siden
23-11-2003
27-12-2008 kl. 10:01
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
01-09-2011 kl. 12:37
W. H.
bruger siden
29-07-2012
25-09-2017 kl. 09:08
Har haft 2 biler.. passat og golf.... Begge fik repareret:
Topstykke, dyser, turbo....... 50000-60000 kroner.
Aldrig mere 2,0
Har hørt at 1.9 er mere stabil da det er en ældre motor.
Dette indlæg blev 25-09-2017 09:09 redigeret af dets forfatter.