Bilbasen Forum
Touran eller S-max?
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
28-04-2011 kl. 21:54
Profil slettet
29-04-2011 kl. 07:31
Så hvis du siger 540.000 kr i nypris, minus 80000 kr minus 50000 kr i rabat fordi det er en demobil, så synes jeg det ligner noget, ellers laver du ikke en god handel på den S-max.
Du skal passe på 2.0 TDI motoren fra VW da de bestemt ikke er særlig driftssikre. overvej en anden motor hvis du vælger Touran.
T i
bruger siden
17-06-2006
29-04-2011 kl. 10:13
Hvis du ikke har brug for pladsen i S Max ville jeg nok fokusere på Touran. Som du selv siger er driftsomkostningerne lavere, værditabet også nogenlunde fornuftigt og modellen har et ganske godt ry.
Tal med forskellige forhandlere, det burde helt klart være muligt at få mere end 17k i rabat, jeg vil mene at du skal i nærheden af det dobbelte.
Overvej at sælge din brugte bil selv, det gør det også mere overskueligt, hvad du egentlig skal betale for den nye.
Mht. til 2,0TDI var det de gamle PD motorer der havde ry for flækkede topstykker mm. De nye CR TDI motorer har så vidt jeg ved ingen generelle problemer med holdbarhed
Dette indlæg blev 29-04-2011 10:14 redigeret af dets forfatter.
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
29-04-2011 kl. 10:54
Hvis der er nogen der ved hvor de her kæmperabatter på Touran og S-max kan opnås, må de da meget gerne skrive det her. Jeg kan nemlig ikke umiddelbart få de tal hjem her i området (Midtjylland)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
29-04-2011 kl. 11:17
Mht S-max så skal du sørge for prisen en lav. Der gives ekstremt store rabatter på Ford-biler, især Mondeo og S-max.80.000 kr er bestemt ikke unormalt. Så prisen skal være lav.
Touran vil nok holde prisen bedre, da VW´s kunder som regel er villige til at betale mere for mindre.
Mht design og køreglæde, så vinder S-max stort. Touran ligner trods alt bare en modificeret Suzuki Wagon R. Den er altså for kedelig at kigge på.
S-max derimod er er langt mere interessant at kigge på.
T i
bruger siden
17-06-2006
29-04-2011 kl. 11:57
Så drop nu snakken om ustabile motorer på baggrund af de gamle PD motorer
Profil slettet
01-05-2011 kl. 10:21
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
01-05-2011 kl. 21:07
Ja jeg er også ude efter en ny/demo S-max. Vil klart vælge den frem for andet. Kigger efter noget 140hk powershift eller 1,6 Eccoboost 160hk benzin. men jeg vil ikke give i nærheden af listepris. Der er store avancer på netop de modeller, man skal bare lige finde den rigtige forhandler der vil ta en flådebil ind, og evt lade den køre som demo, ja så kan rabatten ligge på 120-140k. Sikke mange de kunne få solgt hvis de ville, de tjener på dem alligevel. Har set flere end os der kigger efter ny S-max herinde. Så FORHANDLER AF FORD, hvis du kigger med her, er der helt sikkert salg!!!
T i
bruger siden
17-06-2006
02-05-2011 kl. 10:46
Størrelsesmæssigt burde den kunne opfylde dine krav og pris/drift er noget billigere end S Max.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-05-2011 kl. 21:43
Henrik Nevers skrev:
Vi har selv for nylig købt en Ford Galaxy og var i den forbindelse rundt til mange forhandlere og prøvede mange biler inkl. S-max, Touran og så selvfølgelig en Galaxy som det endte med. Mit indtryk er, at S-max/Galaxy kører en tand bedre end Touran og faktisk også er et hak bedre mht. kabinekvalitet. Andre steder på bilen er det omvendt - fx har Touran rigtige plastskærme i det bagerste hjulkasser hvor de fleste andre mærker inkl. ford har noget filtagtigt skrammel. Vores er en 2.0 TDCI og den motor spiller super sammen med en 6-trinsgearkasse, som jeg oplever som bedre en tilsvarende VW Touran. Vi prøvede også den nye ecoboost 1,6 160 hk i en S-Max - super motor, meeeeen mon ikke at man med de kræfter får brændt en del benzin af?
Vi fik indtryk af at VW nærmest ikke giver rabat pt, men at fx Ford som nævnt i tråden er præget af voldsomme rabatter særligt til leasingfirmaerne, og det gør markedet for private farligt. Vi endte med en 9 mnd. gammel Galaxy med 8000 km til en pris ca 140.000 under listeprisen som havde kørt som leasingbil . Og i det regnestykke har både leasingselskab og Fordforhandler sikkert tjent hvad de skal. Som privat køber kunne vi ikke komme i nærheden af de store rabatter hos Ford, og det gjorde at vi ikke turde købe en helt ny, da værditabet vil blive for stort i forhold til at leasingfirmaerne har købt med store rabatter, og på et tidspunkt sælger deres flåde ud til lave priser. Jeg tror - som det også er nævnt i tråden - at man som privat skal gå efter en eller anden form for demo/let brugt, så man får prisen ned i nærheden de store rabatter. Fx står der næsten nye S-max til rimelige penge rundt omkring. Vær i øvrigt opmærksom på, at S-max/Galaxy er faceliftet i 2010 med bla. let ændret front, indtræk og de nye ecoboost-motorer samt generelt med motorer der opfylder euro 5.
Mvh
Henrik
Hej Henrik
Tak fordi du vil dele dine erfaringer med os. Omkring mit valg og ikke trådskrivers. Går jeg efter 2 mulige modeller, 1-fordi mit kørsel kan svinge, er benzin 160hk eccoboost det eneste rigtige valg, frem for en af de gamle benzin motorer, men desværre ikke med powershift. Den går ca 10,6 km/l i byen og 17,5 på landevej, og blandet kørsel 14,3. Listepris på den i titanium er ca 450,- og regner med at ku få den til ca 325,-
Nr 2 valg 140hk tdci med powershift, ja hvis prisen er super og det kan den ske at være på denne model, da der er rigtig mange på marked, så en trend med powershift til ca 370,- fra årg 10. Det lyder ikke galt med prisen. Og jo ford sælger jo biler til eget leasing firma og så ud i ford butikkerne bagefter. Er jo en mulig strategi for at få solgt rigtig mange biler. mener ford sælger deres leasingbiler mv på intern ford forhandler base, så de bliver i ford regi. Men som privat skal man passe på. Jeg ved at en 140hk tdci trend powershift bliver købt til ca 270,- af leasingfirma, og eks den store tdci med alt i udstyr mv går ind til omkring 305.-
Ja så sidder man jo lidt og savler, når man ved hvor meget de tjener. man kan jo se de fleste der til salg har været en tur omkring leasing eller taget ind som flådebil og derefter reg som demo.
Dette indlæg blev 02-05-2011 21:56 redigeret af dets forfatter.
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
02-05-2011 kl. 22:19
Den rabat er opnået efter rimelig hårde forhandlinger og jeg kan ikke tro at man kan få meget mere. Der er nogle herinde der siger at man kan få mere, men ingen af dem vil sige hvor eller hvordan, så tror ikke på det. I hvert fald ikke med en bil i bytte (selvom dette er dog er en fordel ved helt nye biler).
Med hensyn til leasingpriser, beskatningspriser og andet gøgl, så har det intet at gøre med hvad man som privatperson kan handle til og kan derfor ikke bruges til noget. De priser er som regel uden moms.
Og INGEN privatperson kan købe en 1,6 ECO-boost for 325. Det vil jeg sgu næsten vædde min nye S-Max på.
S-Max er valgt pga. kvaliteten i kabinen, pladsen i kabinen og køre egenskaberne. Her mener jeg den er Touranen overlegen. Touranen er desuden for kedelig. Økonomisk vurderer jeg ikke der bliver mere end max 20.000 i forskel på afskrivningen (ser på hvad 3 år gamle S-Max og Touran koster i dag). Fords kæmpe rabat hjælper godt til her.
Dette indlæg blev 02-05-2011 22:26 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
02-05-2011 kl. 22:22
Tillykke med den nye bil (og den pæne rabat).
Det er en spritny du har købt, ingen demo/brugt leasing fifleri?
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-05-2011 kl. 22:49
Søren Bindslev skrev:
Har i dag indgået aftale om at købe en S-max 2,0 Tdci 140 Powershift Titanium med Titaniumpakke (xenon, tonede ruder og p-sensor for og bag). Får den monteret med 18 tommer og de eksisterende 17 tommer ryger med i bagagerummet. Listepris er ca 555 på gaden med de fælge, så ender med omkring 115 i rabat.
Den rabat er opnået efter rimelig hårde forhandlinger og jeg kan ikke tro at man kan få meget mere. Der er nogle herinde der siger at man kan få mere, men ingen af dem vil sige hvor eller hvordan, så tror ikke på det. I hvert fald ikke med en bil i bytte (selvom dette er dog er en fordel ved helt nye biler).
Med hensyn til leasingpriser, beskatningspriser og andet gøgl, så har det intet at gøre med hvad man som privatperson kan handle til og kan derfor ikke bruges til noget. De priser er som regel uden moms.
Og INGEN privatperson kan købe en 1,6 ECO-boost for 325. Det vil jeg sgu næsten vædde min nye S-Max på.
S-Max er valgt pga. kvaliteten i kabinen, pladsen i kabinen og køre egenskaberne. Her mener jeg den er Touranen overlegen. Touranen er desuden for kedelig. Økonomisk vurderer jeg ikke der bliver mere end max 20.000 i forskel på afskrivningen (ser på hvad 3 år gamle S-Max og Touran koster i dag). Fords kæmpe rabat hjælper godt til her.
Hej Søren
Tillykke med din nye vogn.
De priser jeg omtaler er ca det jeg vil gi for noget demo/næsten nyt som har været igennem hele maskineriet. Nej jeg tror det er svært som privat person at handle til de priser. men man skal af andre græs gange. Eks hvis man kender bilhandler med cvr osv. Men tro mig det skal nok lykkes. Mit problem er at jeg som sådan ikke har råd pt til at give mere, men skal have bil pga ryg. Se også på hjælp til bilvalg (Valg af model) C-max var en mulighed indtil jeg prøvede den og havde fået tilsagn om rimelig god rabat på demo. Men den duer ikke til mig. Men venter til det rigtige tilbud på S-max kommer. Skulle ikke undrer mig der kommer en eccoboost der har været ude i leasing i kort tid. Og så er det jo et spørgsmål hvor mange der vil ha en benziner.....satser selvfølgelig på at det næsten kun er mig ,-)