Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Suzuki Baleno 1,3 stationcar, godt el. skidt køb??

Micki M

Micki M
bruger siden
05-04-2006

06-11-2007 kl. 16:57

Står for at skulle bruge en stationcar da familien forøges. Kender nogen plusser og minusser ang. ovennævnte model? Den vi har kigget på er fra 2002 har kørt ca 60000 km 0g står til 70000 kr. Er dette helt ved siden af? evt alternativer modtages gerne.. Tak på forhånd

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Micki M

Micki M
bruger siden
05-04-2006

06-11-2007 kl. 17:03

UPS lige en rettelse, prisen er ikke 70000 men 80000 på den vi har set på.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

06-11-2007 kl. 17:14

Mit umiddelbare svar er: Skidt.

Jeg kan dog godt forstå, at du er fristet, for det er svært at finde en anden st.car til den pris, som ikke er meget ældre eller kørt meget længere.
Jeg kan dog ikke lide Baleno, og det skyldes især to ting: Design og køreegenskaber.

Alternativt kan I søge en stor 5-dørs bil, som giver lige så meget plads som en Baleno st.car.
Ellers må I lede efter en st.car, som er lige lidt ældre - altså ca. årg. 2000, hvir udvalget er noget større til 80.000 kr.

Hvis I vil have en forholdsvis ny og meget rummelig bil, så kunne en Citroen Berlingo eller lignende også være en mulighed.
Ok, den er absolut heller ikke nogen skønhed, men den kører noget bedre end en Baleno.

Profil slettet

Profil slettet

06-11-2007 kl. 19:51

Har en kammerat der har 1,3 sedan årg 2001. Den skal have ny gearkasse.Dog har den kørt over 200000 km men den har været skidt inden de 200000 km.Nu larmer den så meget at han er helt flov over at køre i den.Han har faktisk ik været rigtig glad for den.Den er også alt for sløj.Bakke kørsel er med mange gearskift. Skal som St.car nok være mindst 1,6 motor,men de er dyre at køre i og så larmer de frygtelig på motorvej. Nabo har sådan en fra 2000.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-11-2007 kl. 19:57

Jeg vil også sige skidt!!!
Det er en lavbudget-bil hvor der er sparet alle de forkerte steder.

Kig i stedet efter en Nissan Primera st.car fra ca 98.

Meget overset bil og billig ifht kvaliteten.

Primera er også større og meget driftsikker

Profil slettet

Profil slettet

02-12-2007 kl. 10:54

Jamen jeg kan fortælle af egen erfaring at jeg har en 1.3 stc fra 99, kørt lidt over 200000km og der har aldrig været noget udover en utæt køler og de normale sliddele ved et service. Så et billigt fornuftigt køretøj vil jeg sige.

Arne H Kristensen

Arne H Kristensen
bruger siden
11-01-2006

18-01-2008 kl. 13:48

Hej
I december 2006 købte jeg en årg 98, som havde kørt 267000 km. Nu har jeg kørt 23000 km i den, og der har aldrig været problemer med den, selvom den står under åben himmel året rundt. Men det er rigtigt at det larmer temmelig meget i den på motorvej. Benzinøkonomien er vist god nok, men jeg gider ikke regne det ud, da jeg skal frem og tilbage uanset forbruget.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

09-10-2012 kl. 13:02

Henrik Birgren skrev:
Jeg er ked af at jeg også bliver nødt til at vende tommelfingeren nedad i forhold til Baleno. Synes det er en skrammelkasse og du vil sandsynligvis få et pænt stort tab på den. Jeg ville i prisklassen overveje en Citroen Xsara eller en Peugeot 306 - det er rimeligt gennemprøvede biler som bestemt ikke er fejlfri men omvendt er de heller ikke så meget værre end alt muligt andet i prisklassen. Og en ting er helt sikkert - de kører væsentligt bedre end en Baleno.

problemet med Xsara og 306 er at fransk elektronik går i stykker ofte det kan du komme ud for

da jeg ikke kender dit budget så vil en Volvo V40 måske være en mulighed?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/18-jubilaeum/1359269

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/20-classic/1185456

begge er af den veludstyrede jubilæums model med f.eks. standard moteret fuld aut klima anlæg og 16" alu fælge og Volvoer er af LANGT bedre kvalitet en både de franske biler og en Belano og du får en bedre udstyret bil for pengene end f.eks. en Toyota Avensis af lidt nyere årgang

husk dog altid at

der skal være fuld servicebog og få skrevet/stemplet i servicebogen efter hvert service stemplet

bilen SKAL være undervognsbehandlet få evt. bilen leveret med en frisk undervognsbehandling

ikke ryger/dyr da der er tale om en st car

(A/C eller fuld aut klima)

få evt bilen leveret nysynet hvis der er under et år til syn - tjek synsrapporterne

til sidst et godt råd køb et P Watch med dette er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have jeg har haft P Watch i 2 biler nu og kan ikke undvære vil dog ikke købe Park One da jeg synes det er svært at aflæse det er billigt ekstraudstyr det koster omkring 500 kr ekstra prøv evt at få dette med i prisen

Profil slettet

Profil slettet

09-10-2012 kl. 13:15

Christian Hansen skrev:
problemet med Xsara og 306 er at fransk elektronik går i stykker ofte det kan du komme ud for

da jeg ikke kender dit budget så vil en Volvo V40 måske være en mulighed?

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/18-jubilaeum/1359269

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/20-classic/1185456

begge er af den veludstyrede jubilæums model med f.eks. standard moteret fuld aut klima anlæg og 16" alu fælge og Volvoer er af LANGT bedre kvalitet en både de franske biler og en Belano og du får en bedre udstyret bil for pengene end f.eks. en Toyota Avensis af lidt nyere årgang

husk dog altid at

der skal være fuld servicebog og få skrevet/stemplet i servicebogen efter hvert service stemplet

bilen SKAL være undervognsbehandlet få evt. bilen leveret med en frisk undervognsbehandling

ikke ryger/dyr da der er tale om en st car

(A/C eller fuld aut klima)

få evt bilen leveret nysynet hvis der er under et år til syn - tjek synsrapporterne

til sidst et godt råd køb et P Watch med dette er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have jeg har haft P Watch i 2 biler nu og kan ikke undvære vil dog ikke købe Park One da jeg synes det er svært at aflæse det er billigt ekstraudstyr det koster omkring 500 kr ekstra prøv evt at få dette med i prisen

Mon ikke de har fået købt en ny bil, da tråden er 5 år gammel ;-)

Mvh C S
www.e-bil.dk