Bilbasen Forum
Suzuki Baleno 1,3 stationcar, godt el. skidt køb??
Micki M
bruger siden
05-04-2006
06-11-2007 kl. 16:57
Micki M
bruger siden
05-04-2006
06-11-2007 kl. 17:03
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
06-11-2007 kl. 17:14
Jeg kan dog godt forstå, at du er fristet, for det er svært at finde en anden st.car til den pris, som ikke er meget ældre eller kørt meget længere.
Jeg kan dog ikke lide Baleno, og det skyldes især to ting: Design og køreegenskaber.
Alternativt kan I søge en stor 5-dørs bil, som giver lige så meget plads som en Baleno st.car.
Ellers må I lede efter en st.car, som er lige lidt ældre - altså ca. årg. 2000, hvir udvalget er noget større til 80.000 kr.
Hvis I vil have en forholdsvis ny og meget rummelig bil, så kunne en Citroen Berlingo eller lignende også være en mulighed.
Ok, den er absolut heller ikke nogen skønhed, men den kører noget bedre end en Baleno.
Profil slettet
06-11-2007 kl. 19:51
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
08-11-2007 kl. 19:57
Det er en lavbudget-bil hvor der er sparet alle de forkerte steder.
Kig i stedet efter en Nissan Primera st.car fra ca 98.
Meget overset bil og billig ifht kvaliteten.
Primera er også større og meget driftsikker
Profil slettet
02-12-2007 kl. 10:54
Arne H Kristensen
bruger siden
11-01-2006
18-01-2008 kl. 13:48
I december 2006 købte jeg en årg 98, som havde kørt 267000 km. Nu har jeg kørt 23000 km i den, og der har aldrig været problemer med den, selvom den står under åben himmel året rundt. Men det er rigtigt at det larmer temmelig meget i den på motorvej. Benzinøkonomien er vist god nok, men jeg gider ikke regne det ud, da jeg skal frem og tilbage uanset forbruget.
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
09-10-2012 kl. 13:02
Henrik Birgren skrev:
Jeg er ked af at jeg også bliver nødt til at vende tommelfingeren nedad i forhold til Baleno. Synes det er en skrammelkasse og du vil sandsynligvis få et pænt stort tab på den. Jeg ville i prisklassen overveje en Citroen Xsara eller en Peugeot 306 - det er rimeligt gennemprøvede biler som bestemt ikke er fejlfri men omvendt er de heller ikke så meget værre end alt muligt andet i prisklassen. Og en ting er helt sikkert - de kører væsentligt bedre end en Baleno.
problemet med Xsara og 306 er at fransk elektronik går i stykker ofte det kan du komme ud for
da jeg ikke kender dit budget så vil en Volvo V40 måske være en mulighed?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/18-jubilaeum/1359269
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/20-classic/1185456
begge er af den veludstyrede jubilæums model med f.eks. standard moteret fuld aut klima anlæg og 16" alu fælge og Volvoer er af LANGT bedre kvalitet en både de franske biler og en Belano og du får en bedre udstyret bil for pengene end f.eks. en Toyota Avensis af lidt nyere årgang
husk dog altid at
der skal være fuld servicebog og få skrevet/stemplet i servicebogen efter hvert service stemplet
bilen SKAL være undervognsbehandlet få evt. bilen leveret med en frisk undervognsbehandling
ikke ryger/dyr da der er tale om en st car
(A/C eller fuld aut klima)
få evt bilen leveret nysynet hvis der er under et år til syn - tjek synsrapporterne
til sidst et godt råd køb et P Watch med dette er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have jeg har haft P Watch i 2 biler nu og kan ikke undvære vil dog ikke købe Park One da jeg synes det er svært at aflæse det er billigt ekstraudstyr det koster omkring 500 kr ekstra prøv evt at få dette med i prisen
Profil slettet
09-10-2012 kl. 13:15
Christian Hansen skrev:
problemet med Xsara og 306 er at fransk elektronik går i stykker ofte det kan du komme ud for
da jeg ikke kender dit budget så vil en Volvo V40 måske være en mulighed?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/18-jubilaeum/1359269
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/20-classic/1185456
begge er af den veludstyrede jubilæums model med f.eks. standard moteret fuld aut klima anlæg og 16" alu fælge og Volvoer er af LANGT bedre kvalitet en både de franske biler og en Belano og du får en bedre udstyret bil for pengene end f.eks. en Toyota Avensis af lidt nyere årgang
husk dog altid at
der skal være fuld servicebog og få skrevet/stemplet i servicebogen efter hvert service stemplet
bilen SKAL være undervognsbehandlet få evt. bilen leveret med en frisk undervognsbehandling
ikke ryger/dyr da der er tale om en st car
(A/C eller fuld aut klima)
få evt bilen leveret nysynet hvis der er under et år til syn - tjek synsrapporterne
til sidst et godt råd køb et P Watch med dette er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have jeg har haft P Watch i 2 biler nu og kan ikke undvære vil dog ikke købe Park One da jeg synes det er svært at aflæse det er billigt ekstraudstyr det koster omkring 500 kr ekstra prøv evt at få dette med i prisen
Mon ikke de har fået købt en ny bil, da tråden er 5 år gammel ;-)
Mvh C S
www.e-bil.dk