Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Start bil ( 18 år )

Dennis Bitsch

Dennis Bitsch
bruger siden
05-03-2012

21-09-2013 kl. 19:43

Er næsten færdig med kørekort, så ville ud og finde en bil, men hvilken. Jeg har råd til at give 30000kr max, hvor bilens motor ikke må være for stor og for mange heste. Jeg er lige startede på mekaniker uddannelsen, så gør ikke noget hvis bilen er billig, fordi der skal laves lidt. Så hvilken bil ville i forslå?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2013 kl. 19:47

Ny bil, køb en mikro bil med billig forsikring, det er det billigste du kan gøre, selv om du kan skrue selv. En forsikring på en ældre lille bil kan nemt være 20.000 kr årligt hvor du kan få en ny bil med forsikring til kun 5000 kr.

Dennis Bitsch

Dennis Bitsch
bruger siden
05-03-2012

21-09-2013 kl. 19:50

Når du snakker om små biler, er det hyundai i10, vw up du tænker på?

Dennis Bitsch

Dennis Bitsch
bruger siden
05-03-2012

21-09-2013 kl. 20:01

mads Andersen

bruger siden
06-04-2005

skrev:
Ny bil, køb en mikro bil med billig forsikring, det er det billigste du kan gøre, selv om du kan skrue selv. En forsikring på en ældre lille bil kan nemt være 20.000 kr årligt hvor du kan få en ny bil med forsikring til kun 5000 kr.

Når du snakker om små biler, er det hyundai i10, vw up du tænker på?

Profil slettet

Profil slettet

21-09-2013 kl. 20:12

Ja det er det, Chevrolet Spark køre med billig forsikring for tiden til kun 5000 kr årligt, den vil koste ca. 1500 kr om mdr. at holde kørende med afdrag,forsikring, grøn afgiftsamt lidt benzin alt efter hvor meget du køre?

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

21-09-2013 kl. 21:04

Normalt ville jeg også anbefale en ny mikro.
Men til en mekanikerlærling (eller andre med mekanisk forstand) kunne du godt overveje et ældre "håndværkertilbud" hvis du ikke har noget har imod at skulle skrue på bilen.
Men som allerede skrevet skal du checke hvad du kan få forsikringen til, for alene det kan godt gøre den nye bil til en bedre ide (men nærlæs betingelserne, nogle gange er det kun det første (halve) år der er billigt og herefter stiger prisen voldsomt)..

Dennis Bitsch

Dennis Bitsch
bruger siden
05-03-2012

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-09-2013 kl. 14:07

Ja problemet er forsikringen til personer under 21....Alt er smag og behag, men om jeg ville køre i en spark fra Chevolet.....narj den er bovlam så det gør til en ting, men meget sikker bil ellers og eneste pt med billig forsikring. De 3 cyl biler køre noget bedre både hvad angår trækkraft og benzin økonomi...Nok om det.

Men bor du hjemme kan der være andre løsninger til du eks bliver 21 og nemmere kan få billig forsikring.....Hvis du ellers er en fornuftig fyr ang kørsel i bil, kunne det jo være en af dine forældre ville "låne" dig en bil, som du selv har købt :-) Ja man må ikke det jeg skriver, meen syns det efterhånden er lidt latterlig at unge skal straffes med skyhøje præmier...Eks er at en af dine forældre køber en ny lille Aygo eller C1 til ca 70.000 og forsikrer i eget navn, så kan du jo afregne månedlig med dem. Hvis der skulle ske større skade har du blot lånt den....Jeg opfordrer ikke normalt til den slags, men herregud. Skal de ellers fornuftige unge straffes med præmier på op til 20.000kr, hvilket man kan kan betale både ny bil og forsikring og grøn afgift med set på års basis...

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2013 kl. 14:23

Jo før du kommer igang med din egen forsikring jo bedre, hvorfor udskyde det og samlige gøre noget ulovligt? Forskringsselskaberne er ikke dumme, de kender alle historier om at du ødelagde mors bil første gang du lige lånte den....Yeahh right.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-09-2013 kl. 14:49

Mads både ja og nej.....man opdrager vel sine børn til at have respekt for tingene og andre....Det er lidt svært at bevis at eks bilen er hans.....der køre mange af de små biler rundt som er nr2 bil i en hustand. Kender da en del der låner deres mors lille øko fræser jævnligt...Hvis man ellers er normal i hovedet og ikke skal blære sig og køre ræs, ja så går det sikkert udemærket.....gør det da her på 6år :-) Men nu har jeg også den nødvendige indsigt i bla forsikringsselskaber og hvordan man gør og ikke siger..

Lad mig poientere at hvis man "låner" bil ud til personer under 21 er der ofte en forhøjet selvrissiko på ca 6000kr

Dette indlæg blev 22-09-2013 14:54 redigeret af dets forfatter.

Dennis Bitsch

Dennis Bitsch
bruger siden
05-03-2012

14-10-2013 kl. 17:00

Har ikke fået købt bil endnu, men har kigget på noget vw polo 1,4 fra 2000. Har fået tjent nogle penge her for tiden, så har 50000kr at gøre godt for. Hvad syntes i?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

20-10-2013 kl. 02:07

Hyundai Accent er en mulighed her har du mulighed for at få km og med aircondition og et lavt km tal

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/16-gls/1923321

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/accent/13-ls/1827416

Opel Astra er også en mulighed

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-16v-comfort/1748239

Fiat Grande Punto

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto/12-dynamic/1881721

husk at tjekke om

der er fuld servicebog evt få den leveret nyserviceret med stempel/underskrift i servicebogen spørg om A/C anlægget har været serviceret elelrs få dette gjort (det sidste kan vente til foråret)

bilen har fået supplerende undervognsbehandling - se bilen på lift hvis den ikke har været undervognsbehandlet så få den undervognsbehandlet

om bilen har været skadet

røg/dyr/evt børn (autostol)

et godt råd det er at du køber et P Watch med en elektronisk p skive det er virkelig en dejlig ting at have jeg kan i hvert fald ikke undvære et P Watch