Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

småbil og påkørsel bagfra!!

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2013 kl. 21:43

hej igen. Jeg har tidligere skrevet om skoda rapid.og har i den forbindelse blevet gjort opmærksom på ulykker af den slags. Vw up ! toyota yaris ,aygo peugeot 107,citroen c1 og andre er alle udmærket småbiler som desværre har det uheldige til fælles at der er ikke særlig mange cm at give af hvis de bliver påkørt bagfra.som bagsædepassager er der direkte farligt og måske dræbende. der tænker jeg på at der ikke rigtig forskes i den slags ulykker men kun i frontal & side kolitioner hvorfor det kun er den slags ved jeg ikke, men det giver da stof til eftertanke

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-01-2013 kl. 22:12

Måske skulle der laves en mindste afstand fra bagsædets placering til den bagerste del af bilen
eller kofangerens konstruktion skulle have en eller anden form for airbag bagpå bilen, samt et krav om bagsædernes konstruktion og stabilitet.så sikkerheden også er god på denne del af bilen.
det virker som om at bilproducenterne kun har fokuceret på fronten og siderne af de moderne biler.ferfor er en skoda rapid også bedre da den er længere bagpå end en skoda citigo jo prisen er noget forskellig ved jeg godt.
men det er sikkerheden også.
mvh kenn,c

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg