Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Skoda Yeti eller hvad?

jakob johansen

jakob johansen
bruger siden
07-01-2007

22-09-2012 kl. 21:54

Hej alle kloge forummedlemmer. vi er en familie på 3, snart 4, der overvejer at købe ny bil. Vi har de sidste 3 år haft en Skoda Fabia Greenline, som vi har været glade for, og som egentlig er stor nok. Vi går dog fra at køre ca 30'000 km om året til at køre ca 15'000, og som jeg kan se generelt her på forum, er det vist bedre at skifte dielsebilen ud med en benzinmodel. Vi vil gerne have en ikke for stor SUV/crossover eller MPV, da vi gerne vil sidde højt. Den må også meget gerne have god brændstoføkonomi. Vi har prøvekørt en Qashqai benzin 1.6, som virkede meget sløv i optrækket og meget vindstøjende og en Skoda Yeti 1.2, som var fed at køre, og som vi egentlig har set os varm på. Mit spørgsmål er så: Hvorfor ser man ikke flere Yeti'er på de danske veje? Er det udseendet? Er den for dyr? Eller noget helt andet? Jeg kan se på nettet, at I England vinder Yeti den ene pris efter den anden som årets bil, kundernes største tilfredshed mm., og Top Gear har endda (modvilligt) rost den til skyerne. På årets sommerferie så vi også masser af Yeti'er i Tyskland og selvfølgelig Tjekkiet. Gør vi klogt i at vælge en Yeti eller er det dumt? Eller er der andre biler, vi skal kigge efter? På forhånd tak for hjælpen. Jakob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2012 kl. 23:25

Yeti er pisse fed - i brun med et par sorte 17", så står den lige i skabet!

Det er skam en fin bil, dog er det langt fra en billig bil, når man tænker på at det blot er en hævet Roomster/Fabia. Så prisen holder nok mange danskere væk, og så udstråler den ikke ligefrem politisk korrekthed. Men gå efter en Yeti Giro eller Ambition - det vil jeg mene som minimum dækker det udstyr en bil i den størrelse/klasse bør have.

Om der er andre alternativer? Ja, men kan I lide en Yeti, så køb den!

Mvh C S
www.e-bil.dk

jakob johansen

jakob johansen
bruger siden
07-01-2007

23-09-2012 kl. 22:02

Hej C S

Tak for dit svar. Bare af nysgerrighed. Hvilke alternativer tænker du på?

MVH Jakob

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2012 kl. 00:39

Jeg ville mene at Qashqai eller Juke er udemærkede alternativer, omend førstnævnte føles noget bovlam i dagligdagen.

Ellers kan en Roomster også være en mulighed - stort set bare en lidt lavere og mindre luksuriøs Yeti.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2012 kl. 08:54

Skoda Yeti er en rigtig lækker bil som har høstet meget ros, du bør se den test fra Topgear og den får rigtig meget ros.

Der er ikke mange på gaden og det gør at du nok kan få en fornuftig rabat og måske en højere pris ved et salg, da der ikke er så mange til salg.

Men hvis du vil høre min mening? så ville jeg ikke købe sådanne type bil med 4 børn, der er kun en bil til dette job i min verden og det er en MPV, der er C-Max god men tag ud og se på en Renault Grand Scenic inden du bestemmer dig, den er det værd.

Jeg er på min nr. 2 RGS nu :-)

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2012 kl. 10:34

Der var jeg nok lige hurtig nok...hehe men jeg kan kun anbefale en MPV selv med 2 børn, men den Superb har også rigtig god plads på bagsædet som er vigtigt når de skal spændes fast i autostolen.

Fordelen med en MPV er indretningen og den højere siddeposition, så man ikke skal bukke sig ned hver gang man skal ind og ud af bilen og når man skal spænde børnene fast.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

jakob johansen

jakob johansen
bruger siden
07-01-2007

26-09-2012 kl. 12:05

Tak for alle jeres gode råd. C-max havde jeg ikke tænkt på, men den ser ok ud og den skal da prøvekøres. Scenic har vi været ude og kigge på, men ikke prøvekørt, og det er også en mulighed. Det virker bare som om, at det kun er dieselversionen, der har fornuftig økonomi, og så har jeg (sikkert ubegrundet) et forbehold overfor franske biler.

Det er helt korrekt, at vi er 2 voksne og snart 2 børn, så Yeti'en og samme størrelse har fin plads. I alle andre lande end DK bliver den da også omtalt som familiebil. Vi venter lige på Paris Motor Show de næste 14 dage, for der er rygter om et facelift til Yeti. Så kan vi jo prøvekøre C-max og Scenic i mellemtiden.

Top Gear anmeldelse er fed. Clarkson udnævner jo Yeti til verdens bedste bil, men der går nok et stykke tid, før ungerne får lov til at tattoovere hinanden på bagsædet ;-)

Mvh Jakob