Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

skoda 1,6 tdi ny model holder den?

Profil slettet

Profil slettet

17-09-2011 kl. 17:48

hej. har du som nybagt skoda ejer gode erfaringer med denne motor. og kan du anbefale den motor

Dette indlæg blev 17-09-2011 17:49 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-09-2011 kl. 22:20

hej thomas.
Først tillykke med din bil.ok jeg ved godt at det er lidt få km din har kørt.

Men er glad for dit svar, kan du oplyse mig om din bil kører det på literen som skoda lover.
kører du mere eller mindre end 1000km på en tank ved daglig kørsel.
mvh kenn .

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

20-09-2011 kl. 18:09

Omkring de opgivne fabrikstal på km literen. Motoren er testet i en bænk og ikke i en bil i vindtunnel mv. Mange opgivelser bygger på 1/3 bykørsel og 2/3 landevej. Tjek evt instruktions bogen. Så i de opgivne tal skal man lige tillægge lys på bilen og evt a/c , ja alt mes strøm koster også brændstof, plus vejr og vind, vægt i bilen, dæktryk. Så alt i alt er det meget fine tal jeres 105hk tdi præstere.

Eneste minus ved denne motor er at den ikke er helt god til at trække campingvogn. men ellers en rigtig fin motor og meget støjsvag.

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2011 kl. 22:00

Thomas Bærentsen skrev:
Hej Kenn

Bilen står jo til at gå 26,3 km/l men sælgeren fortalte at jeg ikke skulle regne med at køre mere end 22 km/l med det kørsels mønster jeg har (80 km motorvej og 8 km bykørsel hver dag).

Indtil nu har jeg så også kørt præcis 22 km/l(målt ved tankning) - jeg kørte 1150 km på første tankfuld.

Jeg har haft en enkel længere tur på landevej, og der skrev kørecomputeren at den gik 25 km/l.

Hej thomas.
jeg syntes det lyder rimeligt det din nye skoda kører i virkeligheden 1150 km på 55 liter er da ret godt syntes jeg selv .

jeg selv har ca 35km til jobbet hovedsagelig på motor vej.og kan godt se at der er en god gevinst at hente i forhold til den vw passat 105hk tdi vi har nu.den kører ca 1100km på 70 liter diesel.

Er det en st car du har eller en hatch back.model
mvh kenn c

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-09-2011 kl. 16:02

Hej K S

Hvilket af det jeg har skrevet er det som ikke passer?

mig bekendt tester man jo da en motor i en bænk for at måle hk/udledning af co2 , og hvad den forbruger af brændstof imens den står i bænk, og så regner man ud fra spec på motor. Har læst artikel, men måske er det mig der misforstår det, eller læser det forkert.

Mvh