Bilbasen Forum
Skal jeg vælge en Peugeot 407 1,6 HDI sw??
Profil slettet
23-09-2011 kl. 10:39
Dette indlæg blev 12-04-2014 15:37 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-09-2011 kl. 18:20
Jo der er en del problemer med den bil, synd og skam for den køre super. Der er noget med ophæng mv. Men hvad er jeres bil budget ? Har i overvejet en Ny Skoda Otavia Combi.....Pas på at en brugt bil ikke bliver dyrere end at købe en ny.
Profil slettet
23-09-2011 kl. 19:22
K S skrev:
Du vil nok få en del fordomme om franske biler - specielt fra de, der aldrig har ejet dem ;-)
Jeg har ikke selv erfaringer med 407, men jeg ville ikke være specielt nervøs:
http://bilmagasinet.dk/article/74552-franske-biler-falder-ikke-laengere-fra-hinanden
Tak for info spændende artikel og ifølge ADAC ser bilen meget jævn ud i forhold til de andre - er som sagt også klar over at der er mange fordomme fra dem som ikke har haft en peugeot :-)
Profil slettet
23-09-2011 kl. 19:30
J L skrev:
Altså - nu er der produceret rigtig mange HDI motorer og de bliver jo brugt i store dele af bilparken -men dysser der brænder fast i topstykket er en graverende fejl som forekommer på mange størrelser af HDI motoren..
Nu har jeg selv kørt Peugeot og faldt i svime over hvor meget man fik for pengene men det blev altså hurtigt afløst af irriterende småfejl:
Aircon der ikke virker
Låse splitten i dørene står og vibrerer under kørsel. (Man bliver sindssyg)
Gear der ikke vil gå i bak.
Centrallås der har sit eget liv.
Og den klassiske - skift af forlygtepærer konstant..nogen gange m/ 3 ugers mellemrum
Men man skal jo danne sin egen mening- dog skal du lige være opmærksom på bagsædet i sådan en 407 SW....Der er ikke specielt meget plads...Iøvrigt noget Peugeot selv er opmærksom på og derfor har ændret i 508 SW.
Hej Hvor lang tid havde du bilen over? Har for eksempel haft en vw golf 2006, hvor blinklysene begyndte at blinke den modsatte vej - af hvad den normalt skulle og vinduesviskere der kørte på tværs - havde bil en godt 1½ år..
Herudover har jeg en Seat Altea 2005 og jeg har kørt godt 100.000 km i den, Der skulle skiftes et stopspjæld hvilket er en gennemgående fejl, en pærer der hele tiden skal skiftes - har så sidenhen fundet ud af at fatningen er i stykker, skiftet 4 hjullejer.
Der er stort set små irreterende ting ved alle biler - det gælder dog bare om at have dem længe nok :)
Profil slettet
23-09-2011 kl. 19:32
T Nielsen skrev:
Hej.
Jo der er en del problemer med den bil, synd og skam for den køre super. Der er noget med ophæng mv. Men hvad er jeres bil budget ? Har i overvejet en Ny Skoda Otavia Combi.....Pas på at en brugt bil ikke bliver dyrere end at købe en ny.
Hej...
Har du selv haft en peugeot 407? eller er det bare noget du har hørt?
Har været ude at kigge på en skoda og det er en nødløsning - ved godt det er vw - men men :)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-09-2011 kl. 22:51
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-09-2011 kl. 21:21
H P
bruger siden
06-01-2004
27-10-2011 kl. 10:13
Erling larsen skrev:
Hej alle.
Jeg ser problemet med diesel at de som regel er en del dyre at købe..
de er meget dyre at få lavet noget på dysser diverse filtre diesel pumpe osv osv,mange benzin biler går næsten lige så langt som diesel,har flere kollegere som pendler og som har nye diesel biler,de lovede 25 på literen ja det holder ikke de køre en 20 21 stykker,det samme køre de som har mindre benzin biler,
selv køre jeg 14 16 stykker i en c5 2.0 benzin på landevejen,men flere køre 20 i deres benzinbiler.
Hvis du kan køre 14-16 i en C5 2,0 Benzin, så er du sgu dygtig Erling, jeg har selv haft et par stykker og ved blandet kørsel, så lå de på ca. 12. Jeg kører nu i en C5 1,6 HDi og den kører ca. 17 ved præcis samme brug.
Som tommelfingerregel, mener jeg godt at du kan sige at diesel kører 5 km LÆNGERE end en tilsvarende benziner.
Citroen og Peugeot, hvis du ser på deres priser, så er der flere eksempler på at diesel og benzinbilerne koster det samme (feks. C3, C4 og C3 Picasso)
Det er rigtigt at hvis en dieselbil går i stykker, så er det typisk dyere at lave end en benziner, men køber du en ny diesel, så kan du lave en serviceafale, som iøvrigt ikke koster mere uanset om du køber benzin eller diesel.
Dernæst så er brugtvognsprisen altid noget højere på en dieselbil, det skal også ind i regnestykket.