Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Seriøse førstegangskøbere søger gode råd

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2012 kl. 22:56

Hej forum! Vi er et par fra Aarhus på hhv. 29 og 30 år, som i løbet af de næste 3-4 mdr regner med at købe vores første bil. Basic info: - Vi har ikke tidligere haft bil (jeg lejer pt. bil 2-3 gange pr måned). - Anslået kørselsbehov ca 180.000-200.000 km pr år - Vi kører primært lidt længere ture. Kæresten pendler til Silkeborg 2 gange om ugen, famlien bor i Horsens og Kolding, og i weekenderne kører jeg 1-2 ture a ca 100 km (jeg er musiker). Er også i Kbh ca hver 3. måned. - Vi vil gerne kunne køre en kort tur i ny og næ også, uden at bilen tager skade af det. - Der skal være plads til mig i bilen (jeg er 2m høj), og også gerne plads til en city-vogn/barnevogn, når vi på et tidspunkt får et barn. - Vi hælder nok mest til tyske biler, især VW, måske Skoda, ikke Seat. Kan også godt lide Honda og Toyota. Vi vil ikke have en fransk bil. - Budget: Max 175.000 (behøver slet ikke at komme derop) Vi er i tvivl om, hvad der bedst kan svare sig for os. Køber vi en helt ny bil, kan vi måske få en god forsikring med til en god pris (dog ikke hos VW, øv). Dertil kommer de forhåbentlig meget få reperationer de første år. Køber vi i stedet brugt, kan vi få en lidt større bil, den skal i givet fald være driftsikker. Men er den så dyrere at forsikre? Konkret er vi lune på den nye VW Polo som kommer nu her. Den kan jeg sagtens være i, synes faktisk der er meget plads i kabinen. Og så kan man jo altid smide en trailer efter den, hvis man en dag skal spille på Wembley. Den er miljøvenlig og lækker - men ak, ingen billig forsikringsaftale hos VW... Andre muligheder kunne være Hyundai i30. Bum bum. Vi er ikke så tændte på Kia Cee'd, som alle ellers foreslår. Det er også fristende at købe brugt, så kunne man få fx en Golf eller en Passat stationcar. Men så ryger man jo godt ned i antal km/l, og lidt op i ejerafgifter, vedligeholdelsesomkostninger osv. Skoda Octavia stationcar spøger også, det er vel nærmest musikervogn nr 1 her i DK. Hvad ville I rådgive os til at gøre? På forhånd tak! Mvh Michael.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2012 kl. 23:14

Haha, sorry, for mange nuller.
Jeg mener 18-20.000 km pr år.

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2012 kl. 08:58

Hej Jess

Hovedparten af vores ture bliver længere end 20-25 km. VI bor midt i Aarhus, så vi cykler rundt indenfor bygrænsen (det er hurtigere end bil). Rart at vide at en dieselbil ikke tager skade af en kort tur en gang imellem - den kommer til at køre på motorvej næsten hver gang vi bruger den. Så tror det ender med en diesel (synes nu stadig det er en svær beslutning, benzinbiler er jo billigere).

Kan du linke til det VW tilbud på forsikring? Det lyder interessant.

Tak for buddet med Fabia'en. Jeg må indrømme, at jeg ikke bryder mig om Fabia - jeg synes simpelthen den er grim. Så er jeg mere til Octavia, hvis det skal være Skoda.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

06-01-2012 kl. 12:53

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/vectra/19-cdti-150-elegance-stcar/932390

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/19-cdti-120-enjoy-wagon/1029235

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-140-trend-stcar/1037704

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-tdci-109-trend-stcar/1020254

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tdi-elegance-combi/1003766

Her er der lidt forskellige forslag. Alle burde være noget der kan leve op til jeres behov.
Personligt synes jeg ikke det kan betale sig at gå efter en VW, når jeres budget er begrænset. Man får kun meget brugte og slidte VW for 175.000 kr.
Derfor mener jeg at alle de forslag jeg er kommet med er væsentligt bedre.

bruger siden
11-12-2004

06-01-2012 kl. 12:56

Denne Passat var faktisk den eneste der lå inde for jeres budget, uden at gå alt for meget på kompromis med KM-tallet.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/19-tdi-105-trendline-variant/1029195

Profil slettet

Profil slettet

06-01-2012 kl. 19:43

K B skrev:
Michael har altså skrevet han ikke ville have en fransk bil! Men igen skulle du lige have en renault med ind i billedet! Stop nu den Renault kampagne!

Vær opmærksom på at det ikke er den "rigtige" K S der er på spil her, det er derimod Martina Nielsen der blot har skiftet navn for at kunne svine K S til..

Dette indlæg blev 06-01-2012 22:44 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2012 kl. 19:31

Det er en seriøs omgang hijacking der er i gang her :-)

Tak for de gode forslag, vi har fået noget at tænke over.
Vi er stadig mest lune på en Polo, en stationcar vil være overkill i langt de fleste tilfælde for os.

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2012 kl. 21:00

Roomster er dømt ude, vi kan ikke lide designet.
Vi har intet imod franske biler. Alle skal da bare købe den bil, de har lyst til at købe.
Vi har bare lyst til noget andet end en fransk bil.

Honda Jazz virkede som den oplagte bil for os, men den er desværre for lav til at jeg kan sidde i den. Den er ellers fed.

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2012 kl. 00:06

Tak for buddet, Nikolaj. Har også tænkt på Caddy'en. Synes dog hurtigt prisen løber opad. Men den er med i overvejelserne. Synes bare den ligner en børnecontainer a la Berlingo lidt for meget.

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2012 kl. 00:29

Enig :-)

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2012 kl. 14:43

Stop med det spam der, der oversvømmer min indbakke.

Jesus!

Til Jer andre: Tak for gode forslag og råd.