Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

seat 2007 gulplade?

J S

J S
bruger siden
04-04-2006

19-05-2012 kl. 16:14

Hej, jeg har en mitsu colt 1.3 fra 07 som jeg overvejer at udskifte med en gulplade bil og helst diesel... da jeg må indse at jeg har for mange lange ture og kører stortset aldrig ture under 20km og meget ofte op til 100km om dagen når jeg køre og igen på 1 månede har jeg tit 3-5ture over 2*150km og synes desværre min colt er lige lille nok på mortorvej og støjer faktisk en del synes jeg når jeg rammer 110km/t jeg har kig på en seat altea 2.0 diesel, autom. kørt 160.000km ... er der noget man skal være obs på , den skulle have haft alle service etc. hvad med rust på dem og ja måske en anden bil? den må dog gerne se flot ud og ikke ligne en varevogn :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2012 kl. 17:09

2.0 TDI er kendt for flækkede topstykker, svinghjul, turboer det står af, dårlige dyser og andre meget dyre reperationer. Så sørg for at alt dette er iorden inden køb. DSG kassen kan også smide mecatronic enheden, som er dyr og besværlig at skifte. Så sørg for at alle service er overholdt, og lyder/kører den dårligt/rusker ved start/mister pusten/fløjter, så drop den.

Jeg ved ikke med rust, jeg tror ikke den døjer så meget som Passat og Touran.

J S

J S
bruger siden
04-04-2006

20-05-2012 kl. 15:09

okay.. hmmm lyder som om man måske skal overveje en anden :-/ nogle der har en idé til hvad man kan vælge istedet for??

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2012 kl. 22:04

Som Emil nævner, så gå efter en 1,9 istedet. Den er meget mere stabil, og dog ikke helt problemfri. Den døjer lidt med svage koblinger, så sørg for at den ikke rusker, glider eller bare føles mærkelig.

Jeg ville gå efter Stylance-modellen, da den har lidt mere udstyr end grundmodellen. Fx en som denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/altea/19-tdi-105-stylance/1183637

Den kan fås på hvide plader til en meget fin pris, så du undgår strafafgiften for de gule medaljer. Og hvis den føles lidt sløv, så kan en tuning hos Landberg anbefales!

Ellers kunne du kigge efter en Touran istedet, men de døjer med rust og dårlig plastkvalitet. Og så er den ca. lige så kedelig at se på som Seat'en :-)